Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn jongste zoon had gister ineens pijn in zijn lies. Hij kon zijn been amper bewegen. bleek dat zijn rechter balletje zijn lies in was geschoten. Toen hij hem voorzichtig terug het zakje in wou duwen, voelde hij dat zijn balletje richting de buik floepte. ik heb ha gebeld voor advies, een die wilde zelf even kijken. balletje was spoorloos en zat nog steeds in de buik. Ook vond de arts dat de linker bal te hoog zit. nu wachten we op een oproep voor de uroloog en waarschijnlijk een operatie. Maar nu heeft dat balletje de hele tijd in zijn buik gezeten. En nu geeft ie net weer pijn aan en zit de bal weer in de lies. wat is nu wijsheid, doormodderen tot aan de operatie, of toch maar weer bellen? Hij is 10 jaar.
Mijn zoontje heeft dat gehad toen hij 2 was had er echt flink pijn aan. Moest toen blazen opnzijn vuistje en ze hebben bij de uroloog hem terug geduwd omdat het daarna vaker gebeurde is hij op zijn 3 e aan de linkerkant geopereerd en vastgezet. Paar maanden geleden (7 jaar) was de rechterkant ook ineens foetsie en die is nu ook vastgezet. Ik moet zeggen dat het herstel van de operatie hier erg is mee gevallen. De laatste keer had hij er vooral moeite mee dat hij 6 weken niet mocht fietsen en sporten.
Het lijkt vandaag goed te gaan. Ik hou hem heel goed in de gaten. Zal ook zijn juf op school en zijn karate leraar inlichten. Jeetje Dizzy, jouw arme zoon. Moest ie ook nog 2x. en 6 weken niet sporten of fietsen gaat lastig worden, maar goed wat moet dat moet.
Wat dat betreft zit je nu natuurlijk in een fijnere periode dan in de zomer.. het is even doorzetten voor ze inderdaad. Fijn dat het nu goed gaat. Ik was zelf ook best boos dat hij 2 keer moest, ik ging er echt vanuit dat ze bij de eerste operatie allebei de balletjes hadden vast gezet maar de uroloog had als opmerking gezet 'kan hem goed naar beneden bewegen dus niet noodzakelijk'.
Mijn zoontje heeft hetzelfde gehad, was toen 8 jaar, zijn balletjes zaten altijd goed en ineens beide weg. Uiteindelijk operatie gepland en advies was dat we hem goed in de gaten moesten houden, als we het niet vertrouwde of teveel pijn had moesten we bellen. Succes!
Ik zou zeker even bellen en misschien kun je wat meer boven aan de wacht lijst komen te staan. Onze zoon heeft het ook gehad ..
Dat is dus ook wat wij doen. Flink in de gaten houden. En leerkrachten van school en sport ingelicht. Die bellen gelijk zodra hij pijn aangeeft . Zit met smart te wachten op de brief. Hopelijk is de wacht lijst voor operatie niet te lang. Hoe ging het herstel bij jullie jongens zo'n beetje?
Bij mijn zoontje heeft het best lang geduurd, 1 bal konden de snel terug zetten, aan de andere kant zat de bal heel hoog in het lieskanaal, hebben ook aan die kant flink via de lies moeten frutten om de bal te pakken te krijgen. Daarbij heeft hij ook gelijk een besnijdenis gehad ( medische indicatie) uroloog had zoiets dan maar alles in een keer, hij heeft best veel pijn gehad, was echt een rotperiode, en dan ind lange tijd niet fietsen ,sporten ed. Hij is in mei geopereerd en halverwege juli kon ik zeggen dat hij weer de oude aan het worden was.
Ach jee Miramare, wat sneu voor je zoon. Dat gefrut ben ik hier ook wel bang voor, maar eerst maar es zien wat de uroloog zegt. Hoe oud was jou zoon?
8 jaar, het was ook echt sneu alles in 1 , maar anders had hij het jaar daarop weer onder het mes gemoeten. Dat was ook niet alles geweest. Hoe gaat het nu met jouw zoon?
Ja gaat op zich wel. Maar hij is er zelf ook constant mee bezig in zijn hoofd. En gaat ook af en toe even voelen waar ze zijn. Gister had ie ook even weer last en zat de ene weer in zijn lies.
Maar volgens de uroloog was er wel een verschil tussen balletjes die weer op zijn plek komen en weer omhoog schieten, of balletjes die niet meer terugkomen, bij mijn zoon kwamen ze ook echt niet meer terug,zaten echt muurvast. De uroloog vertelde mij dat als mijn zoon onder narcose was, dus ook volledig ontspannen, dat ze dan ook kijken of dan de balletjes evt spontaan zouden terug gaan, als dat het geval zou zijn zouden ze de balletjes niet vastzetten en dan verder kijken hoe het zich ontwikkelt. Bij mijn zoontje gebeurde dit dus niet, zaten echt hoog en kwamen niet spontaan even terug.