Teen gebroken en nog steeds veel pijn

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door miramare, 29 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Mijn zoon heeft bijna 2 weken geleden zijn teen gebroken, op een vervelende plaats, net waar de teen begint. Vandaag weer terug geweest naar de huisarts omdat hij zoveel pijn blijft houden. Weer opnieuw ingetapet en weer afwachten. Mocht hij pijn blijven houden dan moet hij naar de orthopeed.
    Hebben jullie ervaring met een gebroken teen? Hij kan er nog steeds niet op lopen/ steunen. Beleid huisarts afwachten zit mij ook niet zo lekker.
     
  2. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Ik heb ook een poos geleden een gebroken teen gehad. Nou ik heb er meer dan een jaar last van gehad. Werd wel steeds minder natuurlijk. Nu is de pijn gelukkig over.
    Wat rot voor jouw zoon! Sterkte ermee.
     
  3. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik heb ook vorig jaar mijn teen gebroken. Heeft bij mij ook meer dan een half jaar geduurd voordat de pijn over was en ik weer gewoon schoenen aan kon etc. Sterkte!
     
  4. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    Ooh dat klinkt niet al te best....
    Duurde het ook lang voordat je er een beetje op kon lopen/steunen?
     
  5. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Beterschap!
    Bij mij heeft het ruim een half jaar geduurd voor ik weer iets anders dan slippers kon verdragen en bijna een jaar voor het niet meer gevoelig was
     
  6. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Gebroken teen is heel vervelend en duurt lang. 2 weken is voor een kind lang maar voor zo'n breukje niet. Heb als kind van alles gebroken (was nogal een wildebras) en teen was één van de vervelendste!
     
  7. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Hier heeft zoon een maand geleden zijn teen gebroken. Betreft de kleine teen. De eerste 2 weken had hij de meeste pijn en liep hij ook niet op zijn voet. Echter bij 3 weken deed hij alweer mee met een handbalwedstrijd. Pijn was niet helemaal over, maar goed te doen.
    Nu hoor ik hem helemaal niet meer over pijn.
     
    JannieT vindt dit leuk.
  8. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.607
    3.853
    113
    Welke teen is het? Dat kan nl nogal veel uitmaken bij het lopen. En je zegt zelf op een vervelende plaats waar de teen net begint. Dat is waar juist veel druk komt bij het afwikkelen van je voet.
    Hoe is het gebeurd? Is er een kans dat er ook wat gewrichtskapsel, spieren oid opgerekt is? Bij alleen flink stoten is die kans niet groot, maar bij struikelen of iets dergelijks is er misschien wel een kansje op 'iets meer letsel'.

    Het is nog geen 2 weken geleden, dus denk dat je je nog niet zoveel zorgen erover moet maken.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.565
    7.391
    113
    Maar de huisarts taped dat in? Lijkt me toch meer iets voor de SEH waar ze een foto kunnen maken hoe de breuk is?
    Tenminste, onze huisarts kan geen foto's maken.
     
  10. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    Van een gebroken teen maken ze geen foto's meer. Bij mijn zoon hebben ze het op de huisartsenpost getaped. Mededeling was gebroken of pezen uitgerekt. Ondanks dat het bovenste gedeelte van de teen naar buiten gebogen was (hoek van 90 graden) en door zoon zelf terug geduwd. Teen stond nog iets scheef. Reactie daarop was dat het waarschijnlijk scheef bleef. Beoordelen of botten scheef stonden was niet noodzakelijk.

    Na het weekend naar eigen huisarts geweest. Omdat niet duidelijk was of er ook een breuk in het middenvoetsbeentje zat, heeft eigen huisarts doorverwezen voor foto.
     

Deel Deze Pagina