Idd tapen aan de teen ernaast kan nooit kwaad. En verder is het advies normaal om stevige wandelschoenen te dragen.
Ik zou altijd een arts raadplegen. Ik heb ooit mijn grote teen in de lengte gebroken en twee weken tot mijn knie in het gips gezeten
Dat denk ik ook wel ja. Aan elkaar tapen lijkt me ook riskant. Als je te stevig taped heb je kans m toch scheef te trekken.
Ik heb ook een gebroken teen gehad. Ik vond het wel leuk om te voetballen met de container . Omdat ik dus niet meer kon lopen en mijn teen paars en blauw werd, toch even langs gegaan bij de dokterspost. Helaas was het gebroken en de teen mocht ik intapen. Dat was nog pijnlijker. Het duurde 6 maanden totdat ik geen pijn meer had. Ik was blij dat het zomer was. Stevige wandelschoenen waren voor mij echt niet te doen. Sterkte met je kleine meid! Ik hoop dat het snel over is.
Grote teen is wel anders omdat je die echt actief nodig hebt om te lopen. Hier doen ze meestal wel wat mee. Kleinere teentjes maakt het vaak niet uit of het gebroken of gekneusd is de behandeling is hetzelfde: tapen en wat rust geven. Ts heel herkenbaar! Onze oudst is ook snel gevoelig die had pasgeleden zijn voet gekneusd en krijste het uit ik dacht minimaal dat hij hem op 5 plekken gebroken had. Door zijn reactie naar de dokter gegaan maar was niet gebroken. Ik ben meestal ook van aankijken maar daardoor zon muts die vaak te laat is met zoiets... Hopelijk lukt het tapen en ontzien!
Komt ook omdat je weet hoe je kind is. Ze krijsen zó hard dat er bijna wel wat moet zijn en ik denk dat de pijn bij hun misschien langer na suddert? Alleen, het is zo lastig inschatten wat er daadwerkelijk is en of je er mee naar een arts moet ja of nee. Ik probeer dit wel duidelijk te maken aan mijn dochter, want straks is er een keer echt iets ergs en dan kijken we het alsnog aan omdat het wellicht mee zal vallen. Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan.
Klopt, de huisarts zei hier ook dat bij veel kinderen er geen tussenweg is: het is of helemaal mis en sxhreeeuwen moord en brand of ze zijn juist bikkel en blijkt er vanalles te zijn. Doseren vinden ze lastig. Kunnen ze ook niks aan doen dus, maar lastig is het soms wel! Ik ben altijd zo van het ach zal wel gaan maar je wil ook niet dat je iets mist. Succes vandaag, hopelijk valt het allemaal mee!