Ik zou gewoon voor een kinderbestekje gaan. niets bijzonders. Kind moet toch op de normale manier leren eten? Ik ben van mening dat speciaal (bochtje om bestek bv) daar niet aan bijdraagt. Dat kun je altijd nog kopen mocht een gewoon kinderbestekje niet volstaan.
Ja gewoon kleine stukjes. En lekker zelf uit laten zoeken! Lepel, vork en handjes. Zo eet mijn dochtertje van bijna twee ook al heel lang.
Wij gebruiken een gewoon kinderbestek (kunststof Ikea). Afhankelijk van wat we eten bied ik het in stukken aan of door elkaar (stamppot, pasta met saus, ovenschotel), stukken eet ze met een vorkje en met haar handen en bijvoorbeeld stamppot met een lepel en wat hulp van haar handen.
Hier begonnen met stukjes maar toen het avondeten wat moeizamer ging weer gaan prakken, nu eet ie ook weer stukjes...kwestie van proberen.
Geen, gewoon kleine vorkjes en lepeltjes. Voor het echte oefenen zijn de vorkjes handiger, de lepeltjes hebben ze wat meer techniek voor nodig, dus beter beginnen met een vorkje Er wordt hier veel ook met de hand gegeten, dat bestek komt vanzelf wel. Ze probeert er een hoop mee en dat zal spelenderwijs wel steeds meer worden
Hier die van tupperware en een bestekje van de hema. Allebei prima. Als hij het echt lekker vindt, en het prikken duurt hem te lang, gebruikt hij ook nog erg graag zijn handen. Vind ik ook prima. Hij leert het vanzelf!
Gebaksvorkje vind ik nog de "mooiste" oplossing! Denk idd wat Rozemarijke zegt, een lepel meer oefening vergt. We gaan rustig kijken voor een goede lepel!