Omdat D. met 14 maanden voortdurend verkouden was en al zoveel prikken in zijn lijf had gehad, besloten we de prik uit te stellen tot het noodzakelijk was. Dat was dus vorige week want ook bij ons in de buurt zijn de mazelen "uitgebroken" en naast zijn eigen gezondheid vind ik dat ik ook de verantwoordelijkheid heb voor kinderen in onze omgeving die nog geen 14maanden geweest zijn. Hij was heel stoer, stak zijn armpje uit, prikje erin, gaf geen kik en zei: "Zo, nu is het klaar" en "Oh, nu wordt t lekker warm" MAAR oh, wat is hij nu druk en wat slaapt hij slecht. Hij is dwars en opstandig en echt niet gezellig Lichamelijk heeft hij er geen last van gelukkig dus komt dit (hopelijk tijdelijk ) door de prik of gaat hij nu toch echt peuteren... Zijn er nog mensen die de BMR-prik later gegeven hebben? D. is nu 32 maanden.
Mijn zoontje heeft hem met 15 maanden gehad en was er bijna 3 weken van slag af. Dat was geen leuke periode. De eerste week ging goed, maar daarna... Hier was hij vooral erg moe, omdat hij ook niet goed sliep. Daarbij heeft hij ook nog 3 dagen koorts gehad.
Mijn dochter heeft de BMR prik met 34 maanden gekregen, maar ze heeft nergens last van gehad. Denk dat hij inderdaad gewoon aan het peuteren is
De jongste heeft hem met 3 jaar pas gehad. En geen enkele bijwerking of verandering in hem gezien. Terwijl hij wel heel erg reageerde op de DKTP.
Laten we dan maar hopen dat dat peuterpuberen ook van tijdelijke aard is. Nu heeft hij in ieder geval geen goed excuus voor zijn gemekker *gnagnagna* Ik had al zo'n voorgevoel dat het een nieuwe fase is. "Maamaaaa, wat is er?" - "Mama, wat ben je aan het doen?" - "mama, waar ben je?" - "mama, wat is dat en wat is dit dan en dit dan"- "Mama, mama, mama, mama,..." AaArgh... Tijd voor de psz denk ik
Mijn dochter is nu 30 maanden en is ook erg druk en opstandig ed. Dus ik denk dat hij lekker aant puberen is. Ik merk wel dat het bij dl elke x paar dagen is en dan kan ze ineens veel meer. Dan even paar goeie dagen en dan weer aaaargh dagen
Het praten gaat wel met grote sprongen vooruit. Werkwoorden vervoegen, tegenstellingen, vraagwoorden, leuk maar vermoeiend. Zo zei hij gister over zijn babyfoto: ik sta op de foto, toen ik nog klein was. Dat had hij 2 weken geleden nog niet kunnen zeggen. Fijn dat hij vandaag een dagje bij de gastouder is
Ik het het hele prikkengebeuren later laten uitvoeren dan de standaard. Er is me trouwens nog nooit een gedragsverandering opgevallen daarna. Alleen soms een beetje koorts op dag 2/3.