Mijn dochtertje is nu 3,5 maand en is erg druk en snel verveeld. vanaf dat ze 2 maanden is wil ze alleen maar staan en zitten en niet liggen en ze rolt ook al om van rug naar buik. ze is dan ook erg sterk. maar ze verveelt zich ook zo snel. ik moet haar echt de hele dag bezig houden met van alles want anders kan ze echt heel boos worden. heeft iemand nog een idee om dit iets makkelijker te maken? soms heb ik dagen dat ik niet eens toe kom aan mijn huisje opruimen... en onder het eten moet ik tegen haar praten en niet tegen de anderen want anders gaat ze huilen.. net als onder het telefoneren. ze wilt gewoon echt alle aandacht hebben. Als iemand een tip heeft hoor ik het graag!
Oei dit is lastig! Ik herken je verhaal wel een beetje, hier ook zo'n druktemakertje Maar niet zo extreem als bij jou. Misschien is het de leeftijd? mn zoontje is 4,5 maand en dit is zo vanaf dat ie ca 3 maanden was. Hij kan ook al omrollen, maar na een paar minuten op zn buik begint ie te jengelen wat steeds harder gaat totdat ik m weer op zn rug draai, want dat kan ie dan nog niet. Als ie een half uur in de box lig en ik ga ondertussen wat aan het huishouden doen, dan is het alweer jengelen, totdat ie weer op zn speelmat ligt/ in het wipstoeltje enz enz... Op het KDV zeiden ze al dat ie zich wel laat horen als ie iets anders wilt doen... oeps! Probeer het ook als iets positiefs te zien: ze hebben een lekker eigen willetje! En ik geef er niet altijd aan toe hoor, hoe dwingend ze soms zijn. Op het CB vertelden ze me dat het belangrijk is voor hun zelfvertrouwen dat ze ook dingen zelf op leren te lossen. Dat als ze moeten wachten dat ze dan in de tussentijd stil zijn, of zich gaan vermaken met iets. Ontzettend lastig. Mijn zoontje kan zo ongeduldig zijn, zoals met de fles: krijsen, krijsen, totdat die speen erin zit. En als ik dan even de speen eruit haal omdat ik mn handen nodig heb is het weer krijsen! Maar ja... je kunt nu nog niet verwachten dat ze geduld hebben, maar ik zou wel alvast jezelf aanpassen, want voor je het weet kunnen ze het wel, maar zijn ze zo gewend om alles maar te krijgen waar ze om roepen...aandacht, eten, enz...
En haar meenemen als je schoonmaakt? Als mijn dochter erg jengelig is en ik bijv toch even moet koken zet ik haar in de keuken in de wipstoel.(zing en praat met haar) Als ik boven ga schoonmaken leg ik haar bij ons op bed met wat speeltjes. Zo is ze toch weer ergens anders.
Ze zal het toch moeten leren dat mama niet continu tijd voor haar kan maken dus misschien toch af en toe even in haar sopje later gaarkoken. Ze moet ook de kans krijgen om zelf dingen te doen. Frustratie maakt ook dat ze gaat leren. Het is erg moeilijk maar ik denk wel de moeite waard! Veel succes
Ik denk ook dat het het beste is om haar af en toe even alleen te laten spelen. Je kan toch moeilijk de hele dag alleen maar met haar bezig zijn en niets in huis kunnen doen. Ze moet het gewoon leren dat je haar niet de hele dag aandacht kan geven.
Hier was het precies hetzelfde. Aan opruimen kwam ik door mevrouw niet meer toe. Dat deed ik dan vaak 's avonds als mijn vriend ook thuis is. Eten konden we ook niet normaal, dat deden we om de beurt. Nu ze kan zitten gaat het makkelijker, ze zit in de kinderstoel bij ons aan tafel als we aan het eten zijn. Dan houd ze haar eigen lepeltje vast waar ze op zit te kauwen. Ze wilde vanaf 3 maanden ook heel graag zitten. Toen ze dat met 5 maanden 'eindelijk' zelf kon, wilde ze liever staan. Het zitten was niet meer zo interessant. Ik heb haar veel in de box laten spelen en zorgde ik ervoor dat ik in de buurt was als ze om aandacht vroeg. Even kiekeboe zeggen zorgde er op een gegeven moment voor dat ze weer 10 à 15 minuten zelf verder speelde. Soms zette ik haar ook even in de wipstoel of maxicosi als ik boven moest schoonmaken. Dan kon ze mij zien en zong ik voor haar of kietelde ik haar af en toe. Met telefoneren zet ik de telefoon op de speaker, zodat kan ze meeluisteren. Als ik dan mijn moeder ofzo aan de telefoon heb, gaat ze heel aandachtig naar het ding kijken. Dan is zij rustig en kan ik 'normaal' telefoneren. Op die manier probeerde ik de dingen die zij wil te combineren met wat ik wil. Hopelijk helpt het bij jou ook!
Hoi, hier ook zo'n mannetje, ik werd er best wel moe van, maar sinds hij kan zitten, vermaakt ie zich zelf veel beter, ook in de box, want dat was een echt drama, hij wilde alleen maar bij mamma zijn, dan kon hij tenminste wat zien! Nu kan ik hem op de grond neerzetten, of in de box en als hij me ziet is het goed.dus er is hoop, hij is nu 7,5 maand.
Gelukkig dat er hoop is.. hahaha Meestal is het ook niet zo erg hoor maar je hebt wel eens van die dagen dat je denkt pfff slaap please even een paar uurtjes... Ik probeer haar ook weleens even te laten maar het probleem is dat ze zooo hard kan schreeuwen dat je haar vanzelf wel weer gaat pakken of vermaken...