mijn zoontje heeft ineens 2 witte puntjes op zijn onderkaak. ik dacht eerst dat het spruw was, maar het voelt hard aan. zou dit kunnen? wie herkent dt? zouden het ook gerstekorrels kunnen zijn? ik sta vol verbazing ernaar te kijken :
tis wel heel vroeg, maar best mogelijk. bij mijn zoontje van 2 komen nu al grote mensen kiezen door, die ze normaal gesproken pas rond hun 6e of 7e krijgen.
Het zou kunnen, maar is wel erg vroeg. Als er een tandje komt, zijn er meestal eerst bobbels te zien, en daarna zie je een witgrijzig streepje, dat is de plaats waar het tandje doorkomt. Als je met een theelepeltje voorzichtig tikt, kun je het horen. Zo'n wit stipje op z'n tandvlees had onze Jesse laatst ook bovenin. Maar twee weken later was het weer verdwenen. En tandjes bovenin heeftie nog steeds niet.
dus misschien toch een gerstekorreltje? ik ga straks eens (heel voorzichtig) met een theelepeltje erop tikken. wie weet!
Oja, m'n moeders nicht had al een tand toen ze geboren werd. Lachen joh! Behalve voor haar moeder die haar borstvoeding gaf!
youame is geboren met een geboorte pareltje die was er na 2 dagen eruit gevallen dice had met 3 maand ook al 2 witte streepjes en nu is er 1 grote bobbel te zien waar die tandjes komen ik voel wel een scherppuntje hij is nu 4 maand
Dat zijn waarschijnlijk talgkliertjes. Ik las toevallig van de week dat de witte puntjes meestal talgkliertjes zijn en geen tanden. Bij tanden moet er echt een verdikking zijn.
ik denk dat het idd talgkliertjes zijn. als ik er zachtjes op tik met een theelepeltje hoor je niets. er zijn ook geen verdikkingen! bedankt voor al jullie ervaringen.
Mason heeft 2 van die witte puntjes bijna 3 maand lang in zijn mond gehad. Ik dacht steeds dat het tandjes waren en ineens waren ze weg. (Ik wist trouwens niet eens dat je daar gerstekorrels kon krijgen.) Een maand nadat die 2 witte plekjes weg waren ,kwamen daar daadwerkelijk ineens de tandjes.
Hier zijn toch echt de puntjes van twee tanden doorgebroken. Mijn zus en ik waren er ook vroeg bij, maar het heeft toch nog lang geduurd voor het complete drama over was. We hebben dus bijna twee keer zolang "plezier" gehad van de tandjes. Hoop dat Tijl er wat minder last van heeft....
Ongelooflijk. Mijn dochter van 11 maanden heeft nog maar twee tandjes onderin. Dus nog lekker een kale "bekkie".
Heb ook weleens gehoord dat er kindjes geboren werden met 1 of 2 tandjes hihi, dat is een maf gezicht
Sasha kreeg toen ze een week of 8 (geloof ik) oud was ook al een wit puntje op dr tandvlees. De cb-arts moest ook heel erg goed kijken of het wel of niet een tandje was, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het een mond-pareltje was. Ze is ze pas sinds 2 weken kwijt.
Kan heel goed. Die van ons had het niet hoor. Maar de man van het cb zei dat er dus zelfs kinderen met tanden worden geboren soms.
Onze dochter had van die witte puntjes toen ze wat kleiner was. Waren calciumpareltjes volgens het CB. Maar ik ken ook een jongetje die met 6 weken al een tandje kreeg. Is wel zeldzaam...