11 weken oud en al tanden?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sarahfreely, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    mijn zoontje heeft ineens 2 witte puntjes op zijn onderkaak. ik dacht eerst dat het spruw was, maar het voelt hard aan. zou dit kunnen? wie herkent dt? zouden het ook gerstekorrels kunnen zijn?
    ik sta vol verbazing ernaar te kijken :(:

2. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    tis wel heel vroeg, maar best mogelijk.

bij mijn zoontje van 2 komen nu al grote mensen kiezen door, die ze normaal gesproken pas rond hun 6e of 7e krijgen.

3. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Het zou kunnen, maar is wel erg vroeg.
    Als er een tandje komt, zijn er meestal eerst bobbels te zien, en daarna zie je een witgrijzig streepje, dat is de plaats waar het tandje doorkomt. Als je met een theelepeltje voorzichtig tikt, kun je het horen.

Zo'n wit stipje op z'n tandvlees had onze Jesse laatst ook bovenin. Maar twee weken later was het weer verdwenen. En tandjes bovenin heeftie nog steeds niet. ;)

4. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    dus misschien toch een gerstekorreltje? ik ga straks eens (heel voorzichtig) met een theelepeltje erop tikken. wie weet!

5. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Oja, m'n moeders nicht had al een tand toen ze geboren werd. Lachen joh! Behalve voor haar moeder die haar borstvoeding gaf! :confused:

6. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    youame is geboren met een geboorte pareltje die was er na 2 dagen eruit gevallen
    dice had met 3 maand ook al 2 witte streepjes en nu is er 1 grote bobbel te zien waar die tandjes komen ik voel wel een scherppuntje
    hij is nu 4 maand

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat zijn waarschijnlijk talgkliertjes. Ik las toevallig van de week dat de witte puntjes meestal talgkliertjes zijn en geen tanden. Bij tanden moet er echt een verdikking zijn.

8. sarahfreely

sarahfreely Bekend lid

17 nov 2007
    503
    0
    0
    ik denk dat het idd talgkliertjes zijn. als ik er zachtjes op tik met een theelepeltje hoor je niets. er zijn ook geen verdikkingen! bedankt voor al jullie ervaringen.

9. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Mason heeft 2 van die witte puntjes bijna 3 maand lang in zijn mond gehad. Ik dacht steeds dat het tandjes waren en ineens waren ze weg. (Ik wist trouwens niet eens dat je daar gerstekorrels kon krijgen.) Een maand nadat die 2 witte plekjes weg waren ,kwamen daar daadwerkelijk ineens de tandjes.

10. kleine tinus

kleine tinus Actief lid

1 mei 2007
    139
    0
    0
    Limburg
    Hier zijn toch echt de puntjes van twee tanden doorgebroken. Mijn zus en ik waren er ook vroeg bij, maar het heeft toch nog lang geduurd voor het complete drama over was. We hebben dus bijna twee keer zolang "plezier" gehad van de tandjes. Hoop dat Tijl er wat minder last van heeft....

11. merel79

merel79 Lid

11 dec 2008
    16
    0
    0
    Ongelooflijk. Mijn dochter van 11 maanden heeft nog maar twee tandjes onderin. Dus nog lekker een kale "bekkie".

12. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Heb ook weleens gehoord dat er kindjes geboren werden met 1 of 2 tandjes hihi, dat is een maf gezicht

13. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha kreeg toen ze een week of 8 (geloof ik) oud was ook al een wit puntje op dr tandvlees.

De cb-arts moest ook heel erg goed kijken of het wel of niet een tandje was, maar kwam uiteindelijk tot de conclusie dat het een mond-pareltje was. Ze is ze pas sinds 2 weken kwijt.

14. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Kan heel goed. Die van ons had het niet hoor. Maar de man van het cb zei dat er dus zelfs kinderen met tanden worden geboren soms.

15. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Onze dochter had van die witte puntjes toen ze wat kleiner was. Waren calciumpareltjes volgens het CB. Maar ik ken ook een jongetje die met 6 weken al een tandje kreeg. Is wel zeldzaam...

16. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ze zeggen wel hoe later tanden hoe sterker het gebit

17. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn oppaskindje had al 2 tandjes toen hij geboren werd :D Was een heel maf gezicht!

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit had het met 3 maanden 2, dus kan heel goed ;)

Ze had met 10 maand alle tanden en kiezen al...

Deel Deze Pagina