Enorme fantasie ...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Porsche, 23 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi meiden.

Onze zoon van 5 heeft een enorme fantasie en draaft er ook echt in door..
    Het is begonnen toen hij op school zat en hij voor de veiligheid zijn slaapbeer in de fantasie wereld had mee genomen

Daarna was het Thomas
    En nu is het Bob de bouwer pffff
    Soms is het zo erg dat hij even de auto deur open laat om Bob ook uit te laten stappen en hij houdt zijn handen heel raar omdat muck ook mee moet etc
    Nu zeggen we vaak als we weg gaan dat Bob en zijn vrienden thuis blijven

Wie heeft er ook ervaring mee en Hoelang zal zon fase duren?

2. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    ik lees even mee... blijkbaar kan het lang duren, die van mij is nu bijna 3 en kan dagen volhouden dat hij een tijger is. Hij wil alleen maar grommen en tijgersprongen maken en vlees eten (lekker handig we zijn vegetariƫrs!)
    En nu ik zwanger ben heeft hij er een babytijger bijgefantaseerd waar hij de hele tijd mee rondloopt in zn handen en waar hij tegen praat en mee knuffelt... we moeten vaak stil zijn omdat babytijger slaapt.. of speciaal eten maken voor de babytijger.

Meestal vind ik het wel leuk en het kan natuurlijk ook geen kwaad. Alleen als er andere mensen bij zijn wil ik wel dat hij zich aan fatsoensnormen houdt; de tijger mag niet grommen naar mensen en ook geen tijgersprongen op de bank maken ;)

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier bijna 6.... En nog lang niet over vermoed ik :)

4. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Haha, hij gaat er wel ver in!

Hier een die steeds meer fantasiebaby's krijgt, die overal mee naartoe gaan. Baby's die al kunnen fietsen of in wagons achter de fiets mee gaan. Ook waren ze vorig jaar zelf met de auto naar Spanje gereden en ze zijn soms wel 10 meter lang.. Maar wel heel plat, zodat je ze kunt opstapelen. Jaja.
    Ze is ook vaak een toverpoes.. met een toverhoorn. En dan moet je op het middelste knopje drukken om te kunnen toveren.

Ik vind het wel grappig. Moet zeggen dat ze er niet heel lang in blijft hangen meestal, soms heeft ze het er even over. Moeten dr baby's opeens in het winkelwagenzitje ofzo.
    Volgens de juf vinden andere kindjes haar fantasie ook erg leuk.

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier regelmatig vriendinnetjes en zusjes aan tafel, kittens in de kast, spoken in de kamer, olifanten als bijrijder in de auto etc. Dit duurt eigenlijk al heel lang. Ik kan er best om lachen eerlijk gezegt

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M heeft heel lang een vriendinnetje gehad: Die (zo heet ze). Soms komt ze weer ff buurten.

T is wat jonger maar hij kan ook uren met een naaktslakje in zijn hand zitten (geen echte dat vindt ie eng ). En laatst had hij twee brandweerslangen mee naar de speelzaal. Die ook in de mand gingen. En weer mee terug.

Dus M had een fantasie vriendin en T fantasie objecten. Ben benieuwd of dat ietszegt over karakter ;)

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hier sinds april al 2 kleine zusjes en zijzelf is 8 ipv 5.
    Ik verwachtte ook dat het wel een keer over zou gaan maar ondertussen is het al bijna augustus :)

Deel Deze Pagina