Omdat je je tenen krom houdt met teenslippers heb je een totaal verkeerde houding van je voeten Google maar eens
Dochter loopt op teenslippers sinds ze drie is. Zoontje's eerste teenslippers zijn inmiddels te klein, maar hij liep er prima op. Wel even piepen toen hij ze voor het eerst aan kreeg, maar dat heeft hij met álle nieuwe schoenen. Slippers van zoontje waren wel van Teva. Met een bandje aan de achterkant.
Dochter van (bijna) 5 kan alleen op birckenstocks lopen. Haviana's, ipanema's etc doen zeer en loopt ze naast. Dus hier 2 paar sandalen en een par birckenstocks
Dit is juist goed voor de voetontwikkeling van kleine kinderen, omdat de voetspieren extra moeten werken.. Onze dochter moet van de fysio op teenslippers lopen af en toe omdat het goed is voor haar te slappe voetspieren... Denk niet dat hij dat voor niks zegt...
Vreemd ze zeggen ook dat het ervoor zorgt dat je een slechte houding van je voeten krijgt.... Je hebt totaal geen ondersteuning aan je voeten. Ik verzin het niet he staat gewoon op internet en heb het eens op een stukje op tv gezien.
Mja.. Het voelt voor mij als ongeveer hetzelfde als op blote voeten lopen.. Dan heb je ook geen ondersteuning en ik heb nooit gehoord dat op blote voeten lopen niet goed zou zijn. Ik ga eens op Google-jacht.
Tja ik heb toch meer vertrouwen in een fysiotherapeut dan in Google, als ik eerlijk ben... EDIT: ik heb het natuurlijk niet over hele dagen maar over twee uurtjes per dag
Overigens zeggen de onderzoeken allemaal dat LANG en VEEL lopen op teenslippers slecht, dus met mate, is er geen probleem... Ik loop zelf hele dag op havaianas en nog nooit problemen met voeten gehad (of rug etc), mijn dochter heeft gewoon teva sandaaltjes en hier thuis draagt ze teenslippers, niks mis mee..