ik ben benieuwd hoeveel vocht jullie binnenkrijgen.. Ik was aan het googlen omdat ik momenteel zo'n obstipatie heb, en ook mn dochter maar dat komt vaker voor op die leeftijd natuurlijk. Nu las ik dit op Medic info: Drinken is belangrijk. Gebruik per dag 1,5 tot 2 liter vocht: de inhoud van twaalf tot vijftien kopjes of glazen. U mag alles meetellen, koffie, thee, melk, frisdrank en natuurlijk water. Eh.. ik weet dat ik een slechte drinker ben maar dit is erg veel toch?! Ik drink meestal 5 (grote) glazen.. ik heb anders trouwens nooit last van obstipatie dus dat zal het niet zijn, maar is wel belangrijk om te onderhouden!
Ik probeer ook 1,5liter te drinken. De ene keer kom ik er wel aan, de andere keer drink ik wat slechter. Wat je schrijft is wel het advies voor een volwassen persoon!
ik drink ook te weinig. thuis mischien 5 glazen?6 max. ik heb maar een kleine maag dus heb al snel een vol gevoel
Ik had regelmatig dagen waarop ik maar 2x een glaasje drinken nam. Ik had gewoon geen dorst. Nu ik probeer af te vallen probeer ik ook meer te drinken.
Ik dronk toen ik nog werkte altijd genoeg. Het was er heel warm, dus we namen altijd flesjes water mee. Dus dan kom je er wel aan. toen ik thuis kwam lukte het me nooit om genoeg te drinken. Dronk misschien 2 of 3 koppen koffie en dan nog 3 kleine glazen water/limonade/fris. Nu ik weer op dieet ben vul ik een maat beker met water en die moet in de loop van de dag op zijn, plus de rest wat ik nog drink. Dus ik ga er van uit dat ik wel redelijk genoeg drink
Ik drink elke dag minstens 3 liter, heb altijd zo'n dorst. En als ik te weinig drink, ookal kom ik aan de anderhalf liter per dag krijg ik meteen last van mijn blaas. Heel apart.
Ik probeer ook elke dag 2 liter water te drinken, ook omdat ik erg gevoelig ben voor blaasontstekingen. Heb zelf grote glazen van 250ml dus daar drink ik er dan 8 van per dag. Valt best mee, alleen moet ik er wel aan denken. Ik verdeel het meestal zo: 1 x op nuchtere maag (ook goed tegen obstipatie) 1 x bij/na het ontbijt 1 x bij fruit rond 11:00uur 1 x bij/na lunch 1 x bij fruit rond 14:00uur 1 x bij tussendoortje rond 16:00uur 1 x bij/na avondeten 1 x 's avonds Ik zou wel even meten hoeveel er in je eigen glazen gaat, want dat kan nogal verschillen.
Ik drink twee grote koppen thee. 4 kopjes koffie, 1 cola light, 1 melk ( of ranja, of optimel) Ja ik drink genoeg dus.
Wat ik trouwens wel heel vervelend vind, is dat ik nu ook meer naar de toilet moet. Op zich niet erg, maar wel erg dat ik dat ook op mijn werk moet. We hebben daar geen personeels toilet, en ik moet dus op het toilet waar de cliënten ook op gaan. En dat is niet altijd even fris.
ik vergeet soms ook te drinken, maar ik merk dat echt, ik ben de hele dag doood moe en futloos als ik weinig drink
Misschien als ik alles meetel (koffie, water, thee, sap, maar ook fruit en het water dat in je avondeten zit) dat ik dan aan 1,5 liter kom. Maar ik haal het niet met gemak.
ik drink veel rooibosthee, ik kom zeker aan 1.5 liter per dag, ik denk wel meer ben een echte theeleut.
Voordat ik zwanger was dronk ik elke dag 2 liter water. Nu lustte ik in het begin van de zwangerschap geen water, maar kwam dus ook erg slecht aan de 2 liter vocht. Nu drink ik 1 liter water en 1 liter aanmaaksiroop, roosvicee of thee. Verder drink ik ook melk en dat tel ik niet mee met de 2 liter
Ik zou een hele dag door water drinken, moet er zelfs op letten dat ik niet teveel drink. Als ik dan een dagje weg ben en minder kan drinken merk ik dat 's avonds en de volgende dag (hoofdpijn, dorst).
Mmmmm. Nee. Ik kom er niet aan. Maarrrrrr....heb ook genoeg artikelen gelezen dat 1,5 liter water per dag drinken onzin is. Het is iets wat de frisdrankindustrie langzaam aan ons verstand gepeuterd heeft. En ook daar zullen wel weer voors en tegens bij zijn. Maar ik geloof er wel in.
Dat gaat weer over dat extra plassen. Als je lijf gewend is aan het extra vocht hoef je weer minder te plassen. Tenminsten bij mij was dat het geval.
Nee, daar kom ik niet aan en zeker niet als ik thuis ben. Vandaag sinds 7:30 heb ik nog maar 2 kopjes thee en een glas cola op Ik vergeet het gewoon, of ik heb geen dorst of gewoon geen zin om iets te drinken. Voel me er prima bij hoor, geen hoofdpijn, geen obstipatie. Misschien als ik ergens last van zou hebben ik dan wat meer zou drinken, maar vooralsnog lukt het zo prima
Heb geen idee hoeveel ik precies drink, maar denk of weet eigenlijk wel zeker, dat ik wel voldoende drink. Drink namelijk sowieso al 4 koppen koffie per dag, maar vaak wel 5 of 6. Dan drink ik toch nog wel bijna een heel pak fris (vaak spa en fruit of taksi) en zo'n pak is ook 1,5 liter. Tussen door ook nog wel eens een glas ranja. Dus krijg voldoende binnen zo dacht ik. Ben ook een grote drinker, heb altijd dorst.