Ik wordt echt moedeloos van het spugen van mijn kleine meid. Ik snap ook niet dat niets werkt. Ze spuugt bij het boeren een grote golf eruit. Bij elke boer, dus dat dus drie keer. En ze spuugt tot aan de volgende voeding minimaal 5 keer een mondje en soms ook nog eens een boog. Ze heeft er enorm veel last van want bij elke keer dat de voeding omhoog komt zit ze te gillen en te krijsen en spartelt en kronkelt ze van de pijn. We hebben nutriton geprobeerd, maar ze bleef spugen. Had toen 2 schepjes op 120cc en daarvan kreeg ze ook nog eens krampen erbij. Dus dat heb ik gauw weer eruit gehaald na een ruime week. Daarna zijn we op advies van de ka overgegaan op Enfamil AR, dat is dikkere voeding die nog eens verder indikt in de maag. Zodat het niet zo snel omhoog zou moeten komen. Voordeel was dit keer dat mama minder snel hoefde te wassen, want het kwam er minder snel uit, maar het kwam nog net zo vaak omhoog, alleen omdat het zwaarder was en langzamer omhoog kwam kon ze het beter wegslikken. Ze lag dan alsnog te gillen en te krijsen en te kokken en met haar tong alles weg te werken. Nu denkt de ka dat het wellicht koemelkallergie is en dat het spugen daarvan zou kunnen komen, dus zijn we overgegaan op andere voeding Nutramigen (zonder koemelkeiwitten) en gevolg is nu weer dat ze weer grote hoeveelheden spuugt en dat ze tot aan de volgende voeding echt haarzelf en alles in de omgeving waar ze zit/ligt onderspuugt (haar bed, de box, de kinderwagen, het aankleedkussen, de bank, etc). Inclusief mama en papa. Ik geloof niet dat het een koemelkallergie is, want dan zou het nu toch inmiddels wel moeten gaan werken zou je zeggen. Ik denk eerder dat het of reflux is zoals de ka eerder had geconstateerd of een algehele allergie voor zuigelingenvoeding (dat heb ik toen ik baby was ook gehad) Maar hoe kom je daarachter? Overgaan op Nutrix? Dat is wel de volgende stap die ik met de ka wil gaan bespreken denk ik. Hebben jullie nog ideeen, tips, etc. die ik zou kunnen aankaarten bij de ka of zou kunnen proberen? De normale tips doen we uiteraard al (bedje ophoog, etc). Groetjes Daphne
nutris wordt gezien als bijvoeding en beginnen ze normaal pas met 3 a 4 maanden mee... is ze wel eens nagekeken door de ka betreffende ehaar maagklepje? ik bedoel echt met een endoscoop?
Nee, dat doen ze in principe pas als ze qua voeding alles hebben geprobeerd zeg maar, omdat zo'n onderzoek heel belastend is voor zo'n kleintje... En het klopt dat nutrix pas is voor 4 maanden, alleen dit zeg ik omdat ik zelf vanaf 6 weken op pap ben over gegaan omdat ik allergisch was. Toen was alle gezeur bij mij metee over. Mijn moeder kreeg wel heeeeeeeeeel veel commentaar van het cb, maar ik huilde voorheen 12 uur op een dag en toen was ik een voorbeeldig kind zeg maar, het huilen was op slag over, was een heel ander kind. Vandaar dat ik over de nutrix begin..
Heeft je kinderarts het dan nog helemaal niet over medicatie bij de reflux gehad? Spugen zie je ook vaak bij allergie, maar als je kind dan nutramigen of neocate krijgt, dan zou dat flink minder moeten worden. Nutrix helpt meestal niet bij spugen omdat het o.i.v. de speekselenzymen al weer vloeibaar wordt, en dus niet dik in het maagje komt.
Ons kleintje heeft ook reflux, hier werkt Nutriton gelukkig wel. Maar de arts zei ook dat als dat niet zou werken er medicijnen voor zijn. Zielig hoor voor je kindje! Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden.
Hoi, Je zegt dat je Nutriton geprobeer hebt, maar je deed 2 schepjes bij 120 ml? Op de verpakking staat dat je 2 tot 4 schepjes per 100 ml mag doen. Misschien dat je wat meer Nutriton moet proberen? Wij gaven 150 + 5 per flesje 2 schepjes: spugen 3 schepjes: spugen 4 schepjes: niet spugen, maar te dik om goed weg te drinken Nu doen we 3,5 schepje en dit werkt prima. Hij spuugt nog een beetje, maar alleen als hij erg druk is en veel beweegt. Groetjes Saskia
vaak spugen met een grote boog, gerust 1 meter ver, kan idd te maken hebben met het maagklepje. hoeft natuurlijk niet maar het kan.. succes joyce
Nog een paar tips: - houd je kind minstens 45 minuten na een voeding recht overeind - geef vaker kleinere flessen, met een overvolle maag spugen ze sneller - probeer in te dikken met wat meer nutriton - laat halverwege de fles goed boeren
Dank jullie voor de tips, maar meer nutriton is echt geen optie.. want die krampjes zijn dan niet van de lucht. Meer flessen zou voor ons meisje misschien theoretisch wel een optie zijn, hoewel ze niet altijd wil drinken als je d'r eerder eruit haalt ofzo. dan weigert ze soms zelfs de speen, dus of ze dan de fles pakt, dat betwijfel ik. Halverwege de fles boeren doen we al. althans dat deden we. We lieten haar soms nog wel twee keer tussendoor boeren, maar we zijn erachter dat dat niet uitmaakt bij ons meisje. Want ze gooit het eruit of ze gooit het er niet uit. Overeind houden doen we al, dit werkt alleen niet voldoende, want als ze zelf actief is dan spuugt ze alsnog. We zijn vrijdag weer naar de ka geweest omdat ze bleef krijsen. We hadden zantac voor de slokdarm gekregen, maar ze bleef krijsen en de laatste keer moesten we dat even achterwege laten om te kijken of de nutramigen alleen genoeg was. Helaas spuugt ze met de nutramigen nog steeds veel. Nu hebben we nog steeds de nutramigen voor de kma en voor de slokdarm nog iets sterkers gekregen: losec. De ka denkt toch aan kma en evt. in combi met reflux, dus vandaar de combi. Nu slaapt onze meid al twee dagen zo goed als rustig We hopen dat het zo doorgaat en dat ze van de week net zo lekker en rustig blijft slapen, zonder steeds hard gillend wakker te worden. Ik hoop dat dit dus doorzet en dan ben ik op het spugen na dan, dat moeten we maar voor lief nemen, blij met een pijnloos meisje.
Ik heb trouwens tegen de krampjes cinababy van vsm(?) en werkt eigelijk erg goed bij Quinn, ik doe die druppels op zijn speen en hij eet de speen zowat op, zo lekker vind hij de druppels. De druppels zijn ook mierzoet. Ja ik proef alles was mn kind binnen krijgt haha
echt? ook de kruidvatmelk? Oei offtopic geloof ik haha.. Die krampjes wil ik liever vermijden als het kan.. niet provoceren zeg maar.. nu heeft ze al sinds twee weken geen krampjes meer gehad.. alleen nog wat moeite met poepen af en toe. Ehm maar inderdaad ik kan nu aardig bijtanken, ik wordt echt helemaal blij van mijn meisje.. ze ligt nu alweer te pitten, wat een rust ineens.. voel me bijna schuldig dat ze zoveel ligt te slapen