Tegelijk zwanger met familielid of vriendin? Hoe ervaren/ervaarde jullie dat?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Winddanser, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik was tegelijk zwanger met mijn schoonzusje (zij was 5 weken eerder uitgerekend dan ik). Ik vond het eigenlijk wel leuk. Voor ons allebei was het het eerste kind, dus we konden leuk ervaringen uitwisselen. Ik vond het wel fijn dat zij een zoon kregen en wij een dochter, dan heb je ook nog iets wat echt verschillend is.
    Uiteindelijk schelen onze kindjes 20 dagen en is het heel leuk om ze af en toe tegelijk te zien.

2. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Een forumvriendin loopt 2 weken voor op mij. Haar tweede kindje, mijn eerste en we krijgen allebei een jongetje.
    Ik heb altijd gehoopt dat we ooit samen zwanger zouden zijn maar dit had ik niet durven dromen.
    Wel merk ik dat ik alles heel erg vergelijk. De zwangerschap valt me soms zwaar en ik heb vaak het idee dat zij veel sterker is terwijl ze al een kleintje heeft rondrennen. Maar het idee dat we in ons verlof samen in de zon achter de kinderwagen lopen: wow!!! :D

3. Skippy87

Skippy87 Actief lid

22 mrt 2013
    438
    1
    0
    Ik bleek gelijk zwanger te zijn met een vriendinnetje met wie ik al 18 jaar bevriend ben.. wij gepland (en met wat moeite) zij een ongepland maar wel heel erg welkom.
    Onze levens verschillen de laatste jaren enorm, ik: getrouwd, vaste baan, koopwoning, Zij: net een nieuwe relatie, nog bezig met studie en nu maar ingetrokken bij der nieuwe vriend (die overigens wel super steunt). Door de zwangerschap zijn we weer meer naar elkaar toe getrokken! Erg leuk!
    We schelen 3 weken! Zij is 3 weken eerder uitgerekend!

Verder is mn nichtje ook zwanger, en bij haar vind ik t iets minder leuk eerlujk gezegd..
    Wij waren al een tijdje bezig, toen zij het vertelde aan de familie (zij was ook jog niet heel lang samen met haar vriend) ze vertelde het een paar dagen voor mijn bruiloft.. Heeft op onze bruiloft de aandacht lopen trekken met der zwangerschap terwijl ze ook had kunnen wachten met vertellen (had de echo een paar dagen na de bruiloft pas). Was een beetje pijnlijk voor ons.
    En nu is ze continu heel betweterig, wat ik allemaal wel en niet moet doen en wat wel goed is en wat niet.. alsof zij deskundige is, terwijl ze slechts 20 weken verder is..
    Der ouders vergelijken nu ook al.. ben heel benieuwd hoe dat gaat als de kindjes er zijn.. weet zeker dat ze dat ook met allemaal betweterige adviezen komt.. ik negeer t maar n beetje..

4. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Tegelijk met tweelingzus. Zij morgen uitgerekend , ik over 4 weken.
    Toevallig was ik vorig jaar ook uitgerekend op 31 oktober. En zij nu dus ook.
    Mijn dochter is vorig jaar geboren op 6/11 , dus kan zo zijn dat zij dan ook bevalt.

5. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #25 Lumiere, 30 okt 2013
    Laatst bewerkt: 30 okt 2013
    Ik ben samen met mijn beste vriendin zwanger, zij van de 2e, ik van de 1e. Ik vind het wel leuk, zij is 4wk verder dan ik en thuisblijfmoeder. Haar oudste is een erg slim kindje dat overal snel mee is, liep met 9mnd enz (wordt ook veel gestimuleerd hierin), dus ik ga bij voorbaat de vergelijking straks niet aan. Vlg mij is hij niet zozeer gemiddeld maar ligt hij boven het gemiddelde, en ik ben meer dan tevreden straks als onze kleine zich in een gemiddeld tempo ontwikkelt.
    Maar verder vind ik het wel leuk! Was wel even raar omdat ik degene was met vermeende vruchtbaarheidsprobl en het bij ons meteen raak was terwijl het bij hen (allebei geen belemmerende factoren) vrij lang duurde.

6. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Ik was tegelijk zwanger met mijn beste vriendin , haar dochter is van 17 sept en mijn dochter van 20 sept . Dat tegelijk zwanger zijn vond ik niet zo heel bijzonder maar nu is het zo leuk :)

7. mientjuh2

mientjuh2 Actief lid

19 dec 2010
    282
    44
    28
    NULL
    Overal en nergens
    Hier ook gelijk met mn schoonzus zwanger. Zij was alleen in oktober uitgerekend en ik in Mei. Was superleuk...samen shoppen ed.

8. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Bij mijn 1e zwangerschap scheelde ik 3 weken met mijn zus. Dit werd helaas een miskraam, maar ben uiteindelijk toch nog heel even samen met haar zwanger geweest toen ik daarna weer zwanger was. Een week na mijn miskraam bleek mijn schoonzusje ook (ongepland) zwanger te zijn. Mijn zoontje scheelt dus maar 5 maanden met z'n neefje en 3 maanden met z'n nichtje. Zo leuk!
    Nu opnieuw zwanger en is een ander schoonzusje ook zwanger van een tweeling. Tuurlijk gaat daar meer aandacht naar uit, maar dat vind ik niet zo erg. Bij een 2e is het toch minder. We zullen wel zien als de kindjes geboren zijn!

9. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ben tot 2x toe tegelijk zwanger geweest met mijn schoonzusje de eerste keer was wel leuk verschilde een paar maandjes.
    Nu bij onze zoon weer en toen was ik eigenlijk een beetje boos. maar goed op zich was het wel grappig..

10. oxbow

oxbow Niet meer actief

Bij onze tweede was ik gelijk zwanger met mijn zusje. ze was toen in juli uitgrekend en ik in september.
    Vond het leuk om samen zwanger te zijn en als ik nu naar 2 meiden kijkt spelen ze graag samen.

Deze zwangerschap gelijk met mijn schoonzusje en zusje zwanger.
    Mijn schoonzusje is 2 weken terug bevallen, ik ben eind februari uitgerekend en mijn zusje eind april.
    Is wel apart om met z'n 3en zwanger te zijn hoor, maar wel leuk kan nu alvast met mijn neefje oefenen.

11. rums

rums Niet meer actief

Ik was tegelijk zwanger met een collega (zij 1 maand eerder uitgerekend) en mijn schoonzus (zij 3 weken later uitgerekend).
    Erg leuk ook omdat je ervaringen kunt uitwisselen.

12. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Ik ben samen zwanger met mijn nicht.

Toen mijn nicht het vertelde aan de familie konden mijn zussen haar wel doodschieten met hun ogen, haha:D Zij vonden het zo leuk dat ik zwanger was en vonden het mijn moment en dan plots komt zij alles "verpesten";) We hebben haar natuurlijk proficiat gewenst en mijn zussen hebben niets laten merken naar haar toe :) Zelf stuur ik haar af en toe een sms'je om te vergelijken als ik bij de gynaecoloog ben geweest. Samen shoppen doen we niet, onze band is ook nooit echt enorm sterk geweest met elkaar.

Ik denk dat zij het soms ook wel minder leuk vindt dat we op hetzelfde moment zwanger zijn. Ik ben bijvoorbeeld nog maar twee kilo bijgekomen, zij al 20 kg, ik heb een mooi rond buikje, zij heeft echt een enorme buik en poep gekregen, enorm brede schouders en houdt al veel vocht vast. Dit laat de familie ook vaak blijken, want ze vergelijken echt. Mijn oma had haar enkele weken niet gezien en toen ze haar opnieuw zag, zei ze meteen hoe dik ze wel niet geworden was, niet echt subtiel.

conclusie: ik denk dat het leuker is om samen zwanger te zijn met een goede vriendin dan met een nicht :)

13. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    ik ben tegelijk zwanger met vriendin en collega :) ook alle drie in zelfde periode uitgerekend. vind het echt super leuk!!!

14. bonita09

bonita09 Actief lid

23 jan 2013
    392
    229
    43
    Vrouw
    Zeeuws-Vlaanderen
    1e zwangerschap was precies samen met andere vriendin, maar dat liep bij mij fout. vond dat toen erg jammer omdat ik het zo leuk vond om samen zwanger te zijn. maar nu dus alsnog, ook weer bijna precies gelijk, maar dan met mn andere vriendin :)

15. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ik ben tegelijk zwanger met mijn zus ( 2 weken verschil tussen ) maar heb de laatste tijd ineens weinig contact met dr dus merk dr weinig van

16. meissie1984

meissie1984 Actief lid

9 apr 2013
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik ben nu samen zwanger met 2 vriendinnen van mij,bij de 1 ben ik 10 dagen verder en mijn andere vriendin is 4 weken verder als mij.
    ook is er bij mijn dochter op school een moeder zwanger,die even ver als mij is.

17. Doritoo

Doritoo Actief lid

25 okt 2009
    221
    0
    0
    Ik ben voor de 2e keer gelijk zwanger met mijn schoonzus.
    Onze oudste schelen maar 10 dagen en dat is zo leuk!!!
    Nu zijn we dus weer allebei zwanger maar het scheelt nu 2 maanden.

18. Luja

Luja Niet meer actief

Ik was tegelijk zwanger met 7(!) collegas en 4(!) buurvrouwen.
    Iedereen was tussen maart2013 en juli2013 uitgerekend.
    We hadden hier dus een heuse babyboom :D
    Heel gezellig, veel steun aan elkaar en in onze straat hebben we over 3 jaar hopelijk een vriendengroepje. Iedereen zit ongeveer in dezelfde periode qua eerste lachjes, voedingen, rollen enzovoort.
    Echt ontzettend leuk vergeleken met 4 jaar geleden toen ik geen enkele andere zwangere kende

19. Mariannetje

Mariannetje Bekend lid

6 dec 2006
    975
    247
    43
    Vrouw
    aan de kust
    Ben tegelijk zwanger met mijn schoonzus.. Ik ben 5 weken later uitgerekend daan haar...

Bij ons gepland, bij haar ongepland... Wij getrouwd, zij een vriend van 6mnd(voordat ze zwanger werd).
    Thuissituatie bij ons stabiel.. Bij haar dwaalt ze van vrienden naar vrienden...

Toen ik het hoorde dat ze zwanger was voelde ik voornamelijk jaloezie.. Want wij waren al een tijdje bezig en zij was ongewenst zwanger geworden...

Nu spreek ik haar niet zoveel ivm haar situatie (gevoelig punt in de familie).. Maar vind het als ik eerlijk mag zijn niet leuk dat ze zwanger is en eerder is uitgerekend dan mij......

20. chaneef

chaneef Bekend lid

18 jan 2013
    643
    0
    0
    was begonnen met hartlopen dit staat nu even stil
    gouda
    ik vind het wel leuk ben nu zwanger van de 2de en een vriendin van me ook we krijgen beide jongens en schelen 4 dagen tot nu toe:p afwachten wanneer de kleintjes zich melden maar later hebben ze ook wat met elkaar en we hebben ook beide een dochter ook van de zelfde leeftijd scheelt 3 weken dus het is heel erg leuk

Deel Deze Pagina