Meiden ik weet het ff niet meer. Zit echt te janken want ik weet gewoon niet wat ik moet doen. het lijkt of ik met de dag beroerder word. Ik ben de hele dag door misselijk en vreselijk moe. Als ik maar iets doe (strijken bijvoorbeeld) word ik binnen no time slap in m'n benen, voel ik me zwak en heb ik geen puf meer. ik werk in de zorg en heb wisselende diensten. ik zit er sterk over na te denken om me ziek te melden. ik weet dat het (waarschijnlijk) straks weer beter word maar voor nu trek ik het gewoon niet. ik zie vreselijk op tegen morgen als ik moet werken omdat ik het gewoon niet trek denk ik. maar je met zes weken al ziek melden??? Op mn werk weten ze ook nog niet van mijn zwanherschap. ik weet het ff niet meer.....
En even voor de zekerheid je bloeddruk en ijzer laten controleren. Hoeft niks ernstigs te zijn, maar je lichaam ondergaat nogal wat op het moment.
als je zo ziek bent je ziek melden. wel vertellen dat je zwanger bent, dan kan de werkgever dat aangeven bij UWV en krijgen ze de ziektekosten vergoed. Ook heb je meer begrip voor je klachten. sterkte!
Ik heb me ook met 6 weken ziek gemeld ivm misselijkheid en overgeven. Mijn leidinggevende meteen ingelicht dat ik zwanger ben kon ze erg waarderen. Nu nog steeds ziek thuis
Ja gewoon vertellen dat je zwanger bent. Daar moeten ze toch begrip voor hebben en dan hoef je geen smoesjes meer te bedenken elke keer als ze bellen hoe het met je gaat.
Inderdaad gewoon open kaart spelen. Ik lag met 5 weken al in het ziekenhuis met infuus en sondevoeding. Dus iedereen was meteen op de hoogte.
Ellendige kwaaltjes ook he.. ik werk ook in de zorg ( psychiatrie gesloten met somatische aandoeningen) en had dr ook erg last van.(nogsteeds eigenlijk).ben wel gewoon door blijven werken. Merkte wel dak er meer last van had als ik een dagdienst had als in de avond. als ik jou was zou ik het wel aangeven dat je zwanger bent en goed naar je lichaam luisteren. zwakke gevoel komt vaak ook omdat je niet eet ivm misselijkheid.. hoe goor het ook klinkt, als je je bed uit komt gelijk een paar happen vanille vla of kaakje, beschuitje, cracker naar binnen werken. Sterkte !!
Ik werk ook in de zorg. Heb mij gemeld bij de bedrijfsarts en werk nu 6 uur per dag. Als het niet lukt mag ik mij gewoon ziek melden en maken wij nieuwe afspraken.