Jouw man/vriend ook 'zwanger'?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Delight, 4 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Mijn vriend en ik hebben een discussie over 'medezwanger' zijn.
    Hij schuift heel veel dingen op het medezwanger zijn af.

    Hebben jullie man/vriend daar ook last van?

    Gewichtstoename, rare eetgewoontes en misselijkheid..
    Of wat voor kwaaltjes dan ook..

    Ik ben benieuwd..
     
  2. brenda1987

    brenda1987 Fanatiek lid

    27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Uhm nee geen last van maar ik geloof er niet echt in:D
    Denk eerder dat het zenuwen zijn als mijn man hier mee aan komt zetten neem ik hem niet serieus.
    Mannen vinden zich wel zielig dat merk ik zelf ook hij wil ook aandacht.
    Verteld hij aan iedereen hoe zwaar hij het heeft met mijn hormonen:(.
    Ben er al 3 weken vanaf voel me kiplekker dus meid neem je man niet serieus en laat maar praten doe ik ook haha.
    Succes ermee.

    Liefs brenda
     
  3. LuckyMommy

    LuckyMommy Fanatiek lid

    17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hahaaaa ja mijn vriend!!
    Heb hem vandaag nog gezegd sinds ik zwanger ben kom jij meer aan dan ik!:p

    Hormonen heb ik niet echt last van, je heel soms van de echte uitbastingen,huilen of woede haha
     
  4. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    jahoorrrrr de mijne was 10 kilo aangekomen hij is nu bezig met afvallen hihihi
     
  5. sill

    sill Bekend lid

    28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Hier een beetje herkenning ;)

    Mijn vriend heeft wel een lekker klein buikje alsof hij zwanger is.. En geestelijk, geen last van hormonen! Wel veel spanning.

    Niet alleen ik ga er een paar keer per nacht uit om mijn blaas te legen, maar vriendlief slaapt de laatste week ook erg onrustig. Arme schat.:)

    Verder helemaal niks, gelukkig ;)
     
  6. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    ik heb dat laatst in 1 of ander wetenschappelijke quiz gehoord dat mannen ook last van hormonen krijgen wanneer hun vrouw zwanger is. Vaak worden ze wat zwaarder.
     
  7. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    bij mijn eerste zwangerschap had ik het toppunt bij mijn man!
    toen ik ineens vreselijke last van maagzuur kreeg, begon mijn man ook ineens bij een klein beetje zuur een rennie te nemen, vond dat al erg irritant, omdat hij er echt niet zoveel last van kon hebben als ik en ik echt geen zin had om naar de winkel te gaan voor nieuwe rennies elke keer, maar goed....

    mijn buik was op een gegeven moment natuurlijk te dik om fatsoenlijk te kunnen bukken, zegt mijn man:
    schat ik kan niet meer normaal bukken, mijn buik zit in de weg!! whahaha ik heb hem hard uitgelachen! hij heeft wel een buik, maar niet zo'n extreme dat hij neit kan bukken ofzo haha!

    maar moet er wel bij vermelden dat hij echt super voor mij gezorgd had verder tijdens mijn zwangerschap en nu weer! maar vond dit echt lollige dingen (achteraf)
     
  8. mariska1976

    mariska1976 Bekend lid

    12 feb 2011
    796
    0
    0
    postbesteller
    Eindhoven
    nee,dit heeft mijn man nog nooit gehad.
     
  9. Musty

    Musty VIP lid

    2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    whahaha hier geen discussie erover maar ontkenning van manlief :p

    de zwangerschap van ons dochtertje kwam hij 13 kilo aan en ik 12 :p en dan zn buien man man
    Dan zeg ik hm ook van huh schat ik weet niet ik ben de zwangere hier weet je nog ;)
    hij is degene met nachtmerries en rare dromen ect :D
    en nu weer (alleen ik ben afgevallen whahaa)

    vind t wel cute;)
     
  10. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Haha gelukkig maar!!
    Hij speelt het soms ook wel heel erg voor de grap..
    'Oe nee schat, ik kan niet koken.. last van BANDENPIJN'

    Maar ik zag dus echt dat hij aankwam en van die rare eetgewoontes had ineens..

    Ach het is aandoenlijk en ik denk dat een man die er totaal niet in geinteresseerd is, daar ook geen last van heeft..
    Het wijst dus op grote interesse!
     
  11. boterbloempje83

    boterbloempje83 Fanatiek lid

    14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    whahaha :p mijn vriendje is ook aan het 'mee zwangeren' zullen we het maar even zo noemen, op zijn vrije dag gaat die smiddags ineens een dutje doen, en ik zo hallo??! ben ik zwanger of jij?? :):D
    maar verder nog geen andere 'rare' akties gemerkt bij hem haha..
     
  12. Chai

    Chai Niet meer actief

    Wahaha, wat enorm leuk om te lezen dit.
    Die van mij heeft er ook last van en gebruikt het ook rijkelijk
    als ik zeg, gatver wat ben jij nou raar aan het eten!!
    Ja zegt hij dan, ik ben ook een beetje zwanger hoor..
    :D
    Hij slaapt ook soms meer dan mij en soms lijkt hij ook inneens aanvalletjes van nesteldrang te hebben, zo grappig.
    Meneer stond inneens gisteren de douche met antikalk te bewerken, dat heb ik hem dus echt nog nooooit zien doen!
     
  13. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Tot nu toe nergens last van hier. Hij zeurt zelfs als een echte man dat ik chagrijnig ben door hormonen. Dan zeg ik dat dat komt omdat hij zeurt dat ik chagrijnig ben door hormonen, dat ik daar chagrijnig van word :D
     
  14. bloempie 1983

    bloempie 1983 Bekend lid

    24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    mijn man noemt mij hormoontje als ik een keertje kwaad wordt. Arghh zo irritant, daar wordt ik alleen nog maar bozer van!
    Verder heeft hij een keer zijn buik ingesmeerd met buikbalsem van zwitsal! heb zo gelachen haha.
     
  15. Sonjaa

    Sonjaa Bekend lid

    13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahaha, herkenbaar. Mijn vriend heeft ook een buikje gekregen sinds ik zwanger ben en heeft meer last van nesteldrang dan ik. Heb het opgezocht. Het schijnt het couvade syndroom te zijn. Ik vind het wel prettig dat hij zo betrokken is ;)
     
  16. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Die van mij heeft poetswoede:D
    Daar heb ik echt totaal geen last van hahaha
     
  17. wasmachine

    wasmachine Niet meer actief

    Ja, hij heeft gewoon last van zijn hormonen :p
     
  18. Aily

    Aily Fanatiek lid

    7 dec 2010
    1.314
    0
    0
    Hahaha, grappig om te lezen dit! Dit van mij gooit ook alles op de hormonen, ook als ik (vind ik in ieder geval :D) geheel terecht ergens een opmerking over maak of boos over ben. Dat hij dat doet vind ik stiekem best wel irritant, maar laat hem maar gewoon haha. Wat ik wel lastig vind is dat hij soms boos wordt als ik bijv. ineens misselijk ben (jaaaa hoor, wat kun jij zeuren, eerst nergens last van en nu ineens te misselijk voor het avondeten?!) of geen of juist wel trek heb in bepaald eten. Dat vind ik wel lastig, alsof ik het verzin. Ik bedoel, ik baal er zelf toch ook enorm van als mn eetlust ineens weg is?! En gisteren had ik bloed verloren. Schrok me natuurlijk dood en terwijl ik op de wc zat te wachten of er nog meer kwam werd ik ineens enorm duizelig, zag allemaal sterretjes. Zegt hij: ja, dat denk je alleen maar, er is niets aan de hand, je valt heus niet flauw. Nou ja, dat voelde even zo. Hij had wel gelijk, maar die sterretjes waren er wel degelijk! Ook nog een voorbeeld: ik heb vaak last van anorme ongikrampen en dan moet ik echt even rustig liggen en dan houd ik mijn buik vast. Al een paar gezegd: lieverd, super lief dat je me wilt helpen, maar als je je hand op mijn buik legt zou je die dan alsjeblieft stil willen laten liggen en niet steeds heen en weer wrijven? Dat voelt niet fijn!' en hij bleef het maar doen. Ja, hormonen he ;), want vanochtend barste ik natuurlijk uit: ik heb het al zo vaak gevraagd, kun je die hand nou stil houden!??!?? Toen was hij gelijk boos en zei hij niks meer.. Baal ik dan ook weer van. En verder heeft hij vorige week ook heel erg veel last gehad van slapeloosheid (had ik de dagen daarvoor) en ik kan me wel voorstellen dat dat komt door de spanning. Hij wordt natuurlijk ook voor het eerst vader.
     
  19. Sahi

    Sahi VIP lid

    4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    mijn vriend wordt vooral moe van mij, dat ik snel moe ben en nergens zin in heb. en ik kan sneller uitbarsten dan normaal, maar ik ben normaal al best een pittige tante.
    verder profiteert hij wel mee van mijn vreemde eetlust :D
     
  20. Delight

    Delight Fanatiek lid

    17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Jaa een couvade syndroom!
    Heb het ook opgezocht..
    Hé hé, er is een naam voor!!!
     

Deel Deze Pagina