Hallo allemaal. Wij hebben ons hele huis verbouwd op de wc na. Nu zit dit er verlopig ook niet in ivm andere doeleinden Maar nu d8 ik wat als ik als verrassing de wc verf. Welke verf raden jullie aan. En is het te doen ? Ik zat te denken om de vloer en de muur die hebben we half met tegels antraciet te maken en de rest is gewoon muur te verven ...
Wij hebben de tegels achter onze keuken geverfd. Vonden we niet mooi en nu kan de keuken nog even mee. Wij hebben speciale tegelverf gekocht. Eerst tegel grondverf en dan tegelverf erover. Zit er nu 6 maand op en heel keurig.
De vorige bewoners hebben het hier in de toilet gedaan. Wij hadden een gigantisvhe pis lucht in de wc en konden maar niet achterhalen waar het weg kwam, sopte alles weet ik hoe vaak uit met chloor en ook stond het raampje altijd open. Toch kregen we het niet weg. Omdat andere klussen voor een wc -tje gaan besloten om alle verf eerst eraf te halen en wat bleek. Die penetrante lucht was in de verf gaan zitten. Ik weet natuurlijk niet wat voor soort verf het was maar verf in een toilet zou ik daarom niet snel doen. Het waren de vloertegels hier waar het in was gaan zitten. Niet die aan de muur
Je hebt speciale verf voor tegels. Ik zou sowieso die verf gebruiken in plaats van “standaard” verf. Wij hebben er nog een tijdje over getwijfeld, maar uiteindelijk niet gedaan (huurwoning, niet te moeite waard). Pinterest heeft wel heel veel voor en na foto’s
Ik heb het 1x geprobeerd maar vond het geen groot succes. Het schijnt wel heel mooi te kunnen worden dus misschien lag het aan mij.
Ik heb het gedaan, en met 100 euro heel de wc echt zo goed als nieuw gemaakt. Ben zo blij dat ik het gedaan heb! Kocht van Alabastine inderdaad een tegel primer/grondverf. Die 1 laag erop gezet. De dag erna van Alabastine witte/ivoor tegelverf eroverheen, 2x een dunne laag. Het zit er nu, bijna een jaar later, nog perfect op. De wc is onherkenbaar nu haha, positief!
Ik heb het ook gedaan, en ben er super blij mee. Wel speciaal tegel verf gekocht. Voor de muur weer andere dan voor op de vloer. De muur heb ik twee X gedaan en de vloer drie keer. De wc is weer helemaal nieuw
ipv verven kan je ook bij de kwantum, xenos, etc. tegelstickers kopen, ik heb daardoor nu een leuk randje op de tegels in de wc