hoi meiden, zit even met volgende: mijn ouders gaan elk jaar met kerst weg zo dus ook dit jaar want onze kleine meid maakt het nog niet bewust mee dus ze willen nog een keer genieten en volgend jaar blijven ze wel thuis, tijdens sint zijn ze er wel want ze willen toch een soort van feestdag met ons en de kleine meid vieren. mijn man heeft toen gezegd dat hij dit helemaal geweldig vond en dat we dan kerst 1 dag met zijn ouders vierden omdat mijn ouders er dan niet zijn, super idee natuurlijk maaaar zijn ouders geven in 1 keer aan dat ze dit jaar geen behoefte hebben om kerst te vieren en gewoon bij iedereen een bakkie komen doen en wel zien bij wie ze wat te eten krijgen , nou wil het zo dat zij vinden dat ze er recht op hebben om sinterklaas mee te vieren want het is voor die kleine, mijn man is best wel boos want hij wou dit graag met mijn ouders vieren en we hadden kerst "gereserveerd' voor zijn ouders het loopt de laatste tijd niet zo lekker tussen ons en zijn ouders dus we hebben het eigenlijk wel een beetje gehad met ze maar uit respect voor de kleine meid gaan we nog wel zo'n 1 keer per maand de laatste keer dat ze hier waren is alweer 4 maanden terug dus mijn man zit er zelfs over na te denken om verlopig niet meer te gaan in de zin van ze komen maar een keer hier... maar goed lang verhaal kort maken wat moet ik nou??? toegeven en zijn ouders vertellen dat ze ook welkom zijn met sint of bij ons standpunt blijven dat we kerst voor hun gereserveerd hadden en als hun geen zin hebben dat dat niet ons probleem is??? help graag advies!!!!
Dat heb ik zo ongeveer ook dat probleem, Nou is het zo dat wij uberhaupt geen contact meer hebben door omstandigheden met mijn schoonouders.. Bij mij gaat het om mijn ouders die gescheiden zijn en totaaaal niet met elkaar kunnen.. Wij hebben gewoon gezegt dit jaar sinterklaas met de een en volgend jaar met de andere... Doen wat je gevoel je ingeeft
hey lau, goed idee om en om en mijn gevoel zegt laat maar ze zoeken het maar uit maar ja blijven toch wel haar opa en oma snap?
persoonlijk vind ik het wel een beetje raar dat jullie bepalen dat jullie daar heen gaan met kerst.. dus niet in overleg. Ik zou echter wel met ze afspreken dat ze echt wel welkom zijn met kerst, maar dat jullie wel willen weten wanneer ze komen, zodat 1. jullie dochter ook wakker is 2. jullie evt ook nog weg kunnen en je niet de hele dag zit te wachten. Tja en het is je dochtertje haar 1e sinterklaas, kan me wel een beetje voorstellen dat ze dat leuk vinden om mee te maken. Hier ook een as opa en oma (beide kanten) die nu al zeggen dat ze volgend jaar hier sint komen vieren....
winnie, om het even wat duidelijker te maken wij gaan elk jaar daar heen net als de rest van de familie als een soort verplichting zeg maar, dus dit is niet iets wat wij zelf besloten hebben dit stod gewoon op de planning en zomaar uit het niets hoeft het voor hun niet meer, maar sint willen ze wel vieren dus beetje raar gedoe...
Als hun zomaar inneens de planning veranderen van kerst naar sinterklaas, dan kunnen ze verwachten dat het jullie misschien niet uitkomt.. Dit zullen ze dan ook maar moeten accepteren.. Maar dat is natuurlijk het verstand wat praat haha.. ik weet ook wel dat gevoelsmatig je ze niet de eerste sinterklaas met je mooie dochter wilt afnemen.. Maar aan de andere kant, ze weten dat er meer familie is, en dat jullie de feestdagen die er zijn zullen moeten verdelen.. Ze kunnen dus ook gewoon blij zijn dat jullie graag een kerstdag met ze willen vieren, hun maken jullie het zo moeilijk door inneens de planning te veranderen.. En ze moeten niet vergeten dat het niet alleen voor de opa's en oma's, maar ook voor jullie de eerste feestdagen zijn met jullie ukkie.. En het zou jammer zijn als dat zo'n gedoe wordt zeg maar..
@nonnie. sorry is ook echt niet lullig bedoelt hoor, maar ik zou denken laat ze komen met sint, ben je met kerst lekker vrij. Zeg je gewoon dat jullie dan met de kerstdagen niet thuis zijn. Dat jullie open staan voor evt. samen vieren met familie maar dat wle nu geregeld moet worden. En als ze langs willen komen, prima, maar wel ongeveer op afspraak. Eigenlijk ze wel een keuze geven, maar ook weer niet.. Zo doen wij het ook. Ze mogen bij ons kiezen tussen sint en kerst, niet allebei, nu ik dit zo schrijf ben ik best wel een bitch volgens mij, haha
ik denk.. maar weet het natuurlijk niet, dat je schoonouders hun prioriteiten verlegd hebben nu ze een kleinkind hebben. Dat ze kerst helemaal niet willen vieren dat vind ik wel een beetje apart. Maar ik kan mij wel goed voorstellen dat ze sinterklaas nu belangrijker gaan vinden (ook al snapt die er nog niks van), zij willen dat dus graag met jullie vieren en ik vind dat je niet kunt zeggen: we deden altijd kerst, dus de sint is nu voor mijn ouders.
Oh, wat ben ik blij dat ik me er dit jaar geen zorgen over hoef te maken! Sinterklaas vieren we nog niet, of misschien met z'n 3tjes gewoon thuis. Kerstavond hebben we pakjesavond bij mijn ouders, blijven we ook slapen waarschijnlijk. Schoonvader en z'n vrouw zitten met sinterklaas en kerst en oud&nieuw in de US. Schoonmoeder weet ik nog niet of we daar naartoe gaan, was vorig jaar geen succes toen we daar ff op de koffie kwamen (werd helemaal hysterisch, probeerde zichzelf van kant te maken, eindigde in dat wij uren hebben zitten wachten tot er psychiatrische hulp kwam, en m'n zwagertje een maand bij ons heeft gewoond..). Tja, ik zou ze toch echt laten kiezen, óf sint óf een kerstdag. Maar gezien jullie sint zouden vieren bij jouw ouders, hebben ze dit jaar niet zoveel keus, of ze zouden allemaal bij jullie moeten komen. Tja, vooral gewoon doen wat jullie zelf graag willen hoor! Zij hebben maar te accepteren wat jullie gaan doen, 't zijn wel de eerste feestdagen met jullie kleintje!
is het niet mogelijk om sinterklaas twee keer te vieren, bij ons is het ook niet altijd mogelijk om het in 1x te doen omdat er altijd wel iemand niet kan, dus wij doen het gewoon in 2x. Of jullie vieren sinterklaas met het gezin en de ouders houden de cadeau;s bij hun thuis en als jullie daar langskomen zeggen ze goh kijk wat sinterklaas voor jullie hier heeft gebracht. Of de cadeau's voor de kids brengen ze bij jullie en komen beide niet?? het zijn maar wat tips maar zo gaat het bij ons dus....omdat hier ook niet altijd uitkomt voor beide kanten, dus dan is het even puzzelen. En de kinderen vinden het ook leuk! Of ze krijgen dubbel cadeau;s omdat de beide opa en omas wat voor ze hebben als ze daar langskomen. Of ze krijgen het in 2x bij ons. Of toch met jou ouders praten hoe zij erover denken en dan besluiten of het samen kan??
wat ook kan is sinterklaas eerst alleen vieren als gezin, en als de kleine wat ouder is en het echt begint te beseffen wat sinterklaas is dan samen proberen te vieren en kerst voor jezelf te houden. Wij gaan dit jaar met me ouders uiteten met kerst maar met de andere kant niks. Ja als ze een bakje willen halen mag dat zou ze niet laten staan maar verder staat er niks in de planning. En kwa sinterklaas als het niet uitkomt voor beide dan houden ze de cadeau;s zelf lekker thuis en komen we met de kids gewoon bij hun beide langs en mogen ze het de kids zelf geven. Zo kunnen ze zelf ook genieten van de blijde smoeltjes van hun kleinkinderen als ze de cadeau;s uitpakken. want dat wil ik ze niet afnemen vind dat ze daar zeker recht op hebben! En thuis samen zelf als gezin sint vieren natuurlijk. Maar goed zo denken wij erover iemand anders kan daar alweer heel anders over denken natuurlijk!