Iedereen ziet wel tegen een bevalling op. Ben nu 25 weken zwanger van derde kindje. Eerste bevaling is ingeleid. Behoorlijk heftige weeen gehad. Op een gegeven moment dacht ik ook dar ik het niet meer trok, maar toen was de kleine er al bijna. De pijn van een bevalling is echt ander soort pijn. Bij de eerste sub totaal ruptuur gehad. Het hechten vond ik erger dan de hele bevalling! Tweede kindje thuis geboren. Heerlijk relax. Goede begeleiding verloskundige. Alles van tevoren goed doorgesproken. Heel belangrijk alles te bespreken waar je mee zit. Alleen ons meisje had het handje naast het hoofdje toen ze geboren werd. Dus alsnog een behoorlijke scheur en naar het ziekenhuis om te hechten. En de kleine was benauwd dus die kon ook gelijk mee. Maar ondanks dat doe ik liever n bevalling dan bijv. naar de tandarts gaan, puur omdat je bij een tandarts niks zelf kan doen en ook nergens invloed op heb. Dat neemt niet weg dat ik ook voor n bevalling wel 'gezonde stress' voel Maar maak alles bespreekbaar waar je mee zit. Dat scheelt de helft
Bij mijn dochter 3 kleine hechtingen gehad was wat geschaafd van binnen en bij mijn zoon helemaal niet hoeven te hechten en die was behoorlijk groot. 53cm en 4110gram.
Ik vond de bevalling wel meevallen eigenlijk, wel heel heftig hoor maar zeker niet dat ik dat nooit meer zou doen. En blijkbaar heel veel vrouwen met mij als ik van tevoren bang was zei ik altijd maar tegen mezelf dat vrouwen dit meer dan een keer doen dus dan kan ik het ook. De weeen vond ik goed te doen alleen bij de laatste halve centimeter kreeg ik persweeen maar moest nog even wachten, dat vond ik zwaar. Zodra ik mocht persen vond ik het heel fijn omdat ik actief iets kon doen. Had een sub totaal ruptuur maar ook van het hechten vrijwel niks gevoeld.
Niet naar luisteren... Iedereen ervaart het anders. Ik zag ook tegen bepaalde dingen op die toch zijn gebeurt en achteraf erg meevielen. De pijn van de weeen herinner ik me nog, maar verder echt helemaal niks...niet van het inscheuren, niet van de vacuuumpomp...ik was echt in mijn eigen wereldje blijkbaar.