Weeen weer gestopt..

Discussion in 'De bevalling' started by Buko, Nov 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Wat een mindfuck, die laatste weken van een zwangerschap..

Zaterdagavond merkte ik al dat ik steeds makkelijker een harde buik kreeg, die ook wat ongemakkelijker voelde dan de harde buiken die ik al heb sinds 24wkn ongeveer.
    Van zaterdag- op zondagnacht ook veel van die harde buiken, met een beetje een zeurderig menstruatiegevoel. Heb er tot 6u wel doorheen kunnen slapen.
    Zondagochtend vanaf 6u namen de harde buiken toe. Begonnen om de 8min, tegen 17u waren ze om de 5min. Steeds met een irritant zeurderig gevoel, niet pijnlijk. Sommigen wel zo dst je even gaat verzitten. Rond de middag ook slijmprop verloren.
    Vanaf 19.30u werden ze een stuk pittiger en kregen ze echt de vorm vsn een wee, met aanloop en piek etc. Niet zo heel veel, 4 per uur ofzo. Op tijd naar bed gegaan, om half 2 wakker geworden door de “pijn”. Vanaf toen tot half 6 kwamen ze eerst iedere 10 min tot uiteindelijke iedere 7 ongeveer. Heb geprobeerd er niet te veel op te letten en zo lekker mogelijk te liggen met m’n kruikje.

Maar toen... alles gestopt!!? Pff ik dacht (en hoopte!) zo dat het door zou gaan zetten!
    Meer meiden die die meegemaakt hebben.. Zou het nu alsnog weer weken kunnen duren?

2. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    2,709
    740
    113
    Wat gaat de tijd hard Buko, aweer 39 weken!
    De kleine houdt je dus een beetje voor de gek hihi. Bij ons duurt het hopelijk nog even voordat de kleine komt.
    Veel succes met de laatste loodjes.

3. Chai

Chai Actief lid

Oct 16, 2017
    395
    140
    43
    Female
    Wat vervelend zeg! Ik zou helemaal gek worden.. ik denk eerlijk gezegd dat het eerder dan je denkt weer aan de gang komt. Misschien zelfs binnen de 72 uur? Ik duim!

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Uhhh heel herkenbaar helaas. Zo loop ik al 3 weken rond :(. Wel na een bloeding en opname vanwege dreigende vroeggeboorte.
    Maar denk elke dag weer dat het door gaat zetten, maar nee. Doodvermoeiend.

5. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Ohja, bij de oudste heb ik 6 weken zo rondgelopen, van 36 tot 42 weken. 's nachts sliep ik niet meer van de pijn van de voorweeen. Sorry wil je niet ontmoedigen..
    Bij de 2e dacht ik, dit gaat me niet meer gebeuren. Ik kreeg een inleiding via ballon maar ze konden mn vliezen niet breken omdat de baarmoedermond te lang was en de kleine niet ingedaald. Toen heb ik gewoon een week heftige weeen gehad (alleen overdag, s nachts gelukkig niet) zonder dat er iets gebeurde. Na een week toen keizersnede gehad.
    Ik hoop voor jou dat het snel doorzet want het is zooo vermoeiend!!

6. Tuttebelleke

Tuttebelleke Fanatiek lid

May 19, 2017
    3,608
    4,023
    113
    Female
    Hier ook herkenbaar.
    Zaterdagnacht: vliezen gebroken
    Zondagnacht: iedere 5 min weeën gehad die ik moest weg zuchten. Ik wilde wachten tot een iets fatsoenlijker tijdstip om de verloskundige te bellen en om 5 uur 's nacht zwakte het weer af :\
    Maandagnacht: weer iedere 5 min weeën, werden ook krachtiger dan de avond ervoor. Toen zette het ook door en dinsdagmiddag is madam geboren.

Eén troost: toen ik in het ziekenhuis kwam ben ik na ongeveer een uur getoucheerd en had ik 6,5 à 7 cm ontsluiting. Wie weet ben je dus al een aantal cm onderweg.

7. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Of je hebt zoals ik gewoon nog 3 cm cervix staan na 3 weken :rolleyes::eek:. Zou niet op ontsluiting rekenen dus, kan het alleen maar meevallen als het wel zo is ;).

8. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Bij mijn 2e ook weken lang slecht geslapen vanwege voorweeën, zelfs een keer naar het zh gereden met het idee dat het nu serieus was, maar ook een valse start. Zelfs geen cm ontsluiting.

9. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Ik had gelukkig sowieso een afspraak bij de VK vanochtend en heb 2,5cm ontsluiting.. er is dus in ieder geval íets gebeurd! BMM was ook mooi zacht en minder dan een vinger dik blijkbaar. Waarschijnlijk hebben m’n “daghormonen” de bevalling geremd omdat de weeen toch nog niet krachtig genoeg waren..
    VK had wel goede hoop dat het deze week door zet, al hebben we ook gewoon een afspraak gemaakt voor volgende week.

@Suze29 onvoorstelbaar he, zo snel. Vorig jaar rond deze tijd maakten we ons om hele andere dingen druk! Hoe gaat het met jou??

Tuttebelleke likes this.
  10. Tuttebelleke

May 19, 2017
    3,608
    4,023
    113
    Female
    Maar jij hebt ook wel heul veul pech als ik het zo allemaal lees!
    Al is het natuurlijk beter om nergens vanuit te gaan.. Maar goed, TS heeft wat ontsluiting! Fijn :)

Buko likes this.
  11. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Buko likes this.
  12. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,627
    8,365
    113
    Female
    Dat heb ik 3 weken gehad bij onze jongste (ik ben bevallen met 41 weken). Gek werd ik ervan! Uiteindelijk wilde ik maar op het wachtbankje in het ziekenhuis gaan zitten (had al langdurig gebroken vliezen). Bij aankomst lag de kleine met 30 minuten op mijn borst.

Zorg dat je alles klaar hebt staan. Zekerheden heb je niet. Straks is deze onzekere periode voorbij en lig je lekker met je kleintje te knuffelen.

Isayez and Buko like this.
  13. Buko

Buko Fanatiek lid

Dec 19, 2016
    2,222
    2,003
    113
    Vliezen zijn zojuist gebroken!:D

Irisje24, Adrianna, madelein and 3 others like this.
  14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,102
    3,487
    113
    Dan gaat het vast doorzetten zo!
    Heel veel succes en daarna lekker genieten.

Buko likes this.
  15. Tuttebelleke

May 19, 2017
    3,608
    4,023
    113
    Female
    Zet 'm op! :thumup:

Buko likes this.
  16. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Zet m op!:D

Buko likes this.
  17. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Zet hem op!!!

Buko likes this.
  18. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Oh wat enorm spannend zeg! Succes & zet 'm op. Nog even en je hebt een prachtig kindje in je armen

Buko likes this.
  19. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Bij mij waren het echt voorweeen.
    Kwamen heel regelmatig...slijmprop verloor ik in delen en na een nacht goed slapen waren de voorweeen weer gezakt.
    Heeft bij mij twee weken aangehouden op die manier

20. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Succes!

Share This Page