Tegen het einde pijnlijke handen en voeten?!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Sallie, 25 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Is er iemand die dit herkent?!

Ik heb nergens last vangehad de hele zwangerschap, maar heb sinds een paar dagen last van mijn knokkels om het zo te zeggen.

Vooral als ik net wakker ben doen ze pijn en kan ik ze slecht buigen. Zal dit vocht zijn?! Vooral mijn handen voelen net of ik iets voor een hele tijd krampachtig heb vastgehouden, het wordt in de loop van de dag soepeler maar wordt niet beter.

Ben benieuwd of iemand het ook heeft!

2. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Ja dit heb ik ook.. sinds een week of 2..
    Maar bij mij zie je ook echt dat het vocht is, knokkels minder zichtbaar, dikke handen en kuiten/enkels/voeten. Dus ja bij mij komt het echt door het vocht.
    Idd 's ochtends bij het wakker worden is het het ergst, krijg dan mijn vingers niet meer tegen mn palm aangebogen zeg maar;)
    Loop van de middag wordt dit minder..

3. Yegga

Yegga Lid

6 feb 2011
    91
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik ken het gevoel ook. Volgens mij is het bij mij inderdaad ook door het vasthouden van vocht.

4. JBG

JBG Fanatiek lid

6 nov 2010
    1.270
    0
    0
    Administratief
    Brabant!
    Ja ontzettend! Mijn handen en polsen doen echt veel zeer... Verloskundige zegt dat dit Carpaal Tunnel Syndroom is, komt door hoeveelheid vocht dat je vasthoud, gaat als het goed is over na de zwangerschap, dat hoop ik maar :)

5. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ja Sal, da's idd vocht. Ik heb het ook. Als ik ga staan is het net of ik bij m'n voeten uit m'n huid knap en ik heb al in geen weken een vuist kunnen maken. Schijnt doodnormaal te zijn en allemaal weer weg te gaan na de bevalling. Je kan wel proberen met vochtafdrijvende voeding en veel water drinken het wat te bespoedigen maar ga er maar vanuit dat je het tot de bevalling blijft houden.
    Sterkte meis!

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Tnx allemaal voor jullie reacties!

Ben dus duidelijk niet de enige...

Het vreemde is alleen dat ik nergens zichtbaar vocht vasthoud, het is nergens opgezey oid. Het is vandaag alweer erger dan gister, nu ook mijn knieen,ellebogen em schouders..

Maar veel drinken zou dus moeten helpen?!

Sammie: doe je straks weer ff pmen, wist niet dat jij hier ook last van had btw! X

7. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    Hier nog een :( Bij mij helpt masseren van de handen en kuiten wel een beetje. Ik heb het ook in m'n arme voetjes. Ik ben sinds maandag met verlof dus ik hoop dat het nu wat minder gaat worden. Alhoewel, ik heb gister voor 7 man pannenkoeken staan bakken en ze zijn nu ook weer pijnlijk en stijf...

8. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Hier ook Sal!! Ool zag ik gisteren ook voor het eerst een afdruk van de rand van mijn sokken dus vocht in mijn benen....
    De laatste loodjes!!

9. Blije Door

Blije Door Actief lid

10 apr 2011
    376
    1
    0
    Rotterdam
    jaaaa de mooie afdrukken.. ik had het van de week zelfs van m'n legging ;)

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

M'n voeten/enkels zijn al enige weeeeeken opgezet, blijft nu wel stabiel...mede dankzij dat het kouder wordt. Nadeel van het kouder worden is dat je schoenen aan moet ipv slippers, heb maar een paar grotere laarzen aangeschaft.

Het doet niet echt zeer allemaal maar heb nu sinds een paar dagen dat vooral m'n handen slapen/tintelen, vervelend gevoel is dat....

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Bij mijn eerste ook gehad, idd door vocht.
    Ik kon niet eens meer een fles of tube opendraaien. In mijn verlof draaide mijn man alles 's morgens open wat ik die dag nodig dacht te hebben (tandpasta, flessen etc.)

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook wat last van de knokkels etc. Komt door het vocht.. En dan die tintelende/slapende handen als je wakker wordt, zo'n akelig gevoel is dat!!

13. madelieveke

4 feb 2009
    67
    0
    0
    Ja hier ook last van! Voornamelijk 's nachts. Mijn handen lijken ook helemaal niet zo erg opgezet, maar blijkbaar is het toch van vocht. Ik herken het ook nog van de eerste zwangerschap. Toen had ik er nog meer (was ook zomer) last van. Idd de laatste loodjes... ;)

Deel Deze Pagina