Oh nee, ook nog verkouden...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Birgitte, 18 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik heb nog 5 weken te gaan en heb nu 2 dagen een dikke keel door verkoudheid. Daar wil ik graag een strepsil tegen gebruiken maar op de verpakking staat dat je eerst een arts moet raadplegen. Dat kan ook gewoon een disclaimer zijn. Weet iemand of je Strepsils gewoon mag gebruiken?

Alvast bedankt....
    Groetjes,
    Birgitte

2. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Ik heb laatst van iemand begrepen dat er een bepaalde stof in zit die niet goed is. Maar corrigeer me als ik het fout heb.
    Ben zelf ook onwijs verkouden en last van de keel. Ik heb gewoon dropjes toevallig laurier naast me staan. Dat verzacht wel. Niet te veel dat is niet goed voor je bloeddruk heb ik ergens gelezen.
    Misschien kun je gewoon die snoepjes in het rode papiertje gebruiken (weet niet zo snel hoe ze heten). Verlicht ook wel soms.

suc6 met je verkoudheid.

liefs
    Yvonne

3. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Had ik laatst ook, toen heb ik de apotheek gebeld en zij zeiden dat het beter was om geen strepsils te gebruiken. Het beste was gewoon dropjes oid (al moet je daar natuurlijk ook niet al te veel van eten ivm bloeddruk). Die snoepjes in rode papiertjes, bedoel je anta-flu (zo heten ze toch?). Die heb ik wel gegeten, neem aan dat dat gewoon wel kan. Maar het blijft een vervelend iets...

Beterschap!

4. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    ik bedoel idd die anta-flu. werkt misschien ook wel verlichtend.
    en het gewoon ook behelpen. je lekker laten vertroetelen door man/vriend. dat hielp mij ook wel van het weekend.

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Goed dat ik het toch even gevraagd heb over die strepsils. Die werken altijd zo goed maar ik zal ze nu laten staan. Ga vanmiddag wel dropjes en antaflu (die zijn zo vies:) halen.... Mijn bloeddruk is toch laag dus die kan wel wat hebben...

Dank jullie wel voor de reacties!

6. Diana1977

Diana1977 Actief lid

29 mrt 2011
    115
    0
    0
    verkoopmedewerkster
    zuid-holland
    Je mag trouwens wel hibitane gebruiken voor je keel.
    Beterschap!

7. iluna

iluna Actief lid

20 jul 2010
    448
    0
    16
    NULL
    NULL
    thijmsiroop en -pastilles mogen ook. Ik heb hetzelfde, hoesten en niezen met een zwangere buik is echt geen plezier.
    Beterschap!

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

islacassis mag ook , helpt ook (alle isla vaienten trouwens maar cassis is het lekkerst)

9. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben al een paar dagen aan de tussistin siroop van VSM, daarnaast anti flu en neusspray voor zwangeren geschikt. Hopen dat het snel opknapt!

10. Wijfie79

Wijfie79 Actief lid

15 okt 2010
    208
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik sluit me aan bij alle snotter verhalen. ;) Strepsils werden mij door de apotheek ook afgeraden, wat wel mag en bij mij ook wel helpt zijn de Vick blue pastillen. Succes iedereen en beterschap!

11. Jane 31

Jane 31 Actief lid

22 feb 2009
    324
    0
    0
    Ik heb veel thee met (biologische) honing gedronken.
    Verzacht en smaakt lekker.

Beterschap.

Jane

Deel Deze Pagina