antibiotica en nu zwanger??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door malka, 14 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Hallo allemaal,

alleereerst jullie gfeliciteerd met jullie zwangerschap! Ik hoop dat jullie een antwoord kunnen geven op mijn vraag.

Het zit zo. Ik slik de pil , maar vorige maand heb ik vanwege een ontsteking antibiotica geslikt. Toen mijn man en ik gtst keken naar dat verhaal van Sjors die nu zwanger is, dacht ik even hmmmm.... Wat dom! Ik heb er niet aan gedacht dat antibiotica de werking van de pil verminderd.

Nu had ik dinsdag een klein druppeltje bloed bij het afvegen, en 'smiddags een soort van "vocht". Woensdag gewoon mijn laatste pil geslikt. Maar 's middags had ik ineens allemaal donker bruin (beetje roestig) "bloed" in mijn broekje zitten! Vanmorgen weer gekeken en het zet niet door tot ongesteldheid, en het bruine spul heeft nu ook een beetje slijm, maar het is minder dan gisteren. Officieel moet ik vrijdagavond (morgen dus) ongesteld worden. Maar ik heb de pil heel trouw geslikt, dus snap niet dat ik dan eerder ongesteld word... ik ben dus bang dat het innesteelbloed is. Kan dat? Iemand hier ervaring mee? Heb het bij mijn zwangerschap niet gehad. Hoe ziet dat eruit? En kan het dat je dat een paar dagen voor de menstruatie hebt? Even terug gerekend wanneer we hebben gevreeen, en dat is wel in mijn vruchtbare periode geweest dan...
    Ik heb er vannacht bijna niet van kunnen slapen... ik weet dat ik morgen eventueel kan testen, maar wil graag jullie ervaring weten.
    Een kindje is absolut welkom hoor, het is alleen een beetje onverwacht.....

2. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Hoi,

Toevallig heb ik dat ook gehad. Ik dacht ongesteld te zijn geworden, maar het zette niet door, uit de test later bleek dat ik zwanger was!

Als je niet ongesteld wordt (of het niet doorzet), zou ik zeker even testen. Dan weet je maar wat!

Succes en groetjes!

3. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Nog steeds bruin.. En heel weinig.

Heb net de huisarts gebeld en de assistent zegt dat volgens de gebruksaanwijzing deze antibiotica geen effect heeft op de pil. Zij denkt een doorbraakbloeding ofzo, maar ik heb dit nog nooit gehad, slik de pil vanaf mn 16e en dit was de 4e strip na de bevalling...

Nog meer mensen met ervaring?? Hoe ziet innestelbloed eruit?

@Janet, bedankt voor je reactie. Jij gefeliciteerd met je zwangerschap!!

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Welke antibiotica heb je geslikt? Ik heb redelijk wat antibiotica geslikt en die hadden allemaal geen invloed op de werking van de pil.

5. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    flucloxacilline

heb net de apotheek nog gebeld, en ook die zegt dat die geen effect op de pil heeft....
    Moet er dan maar gewoon vanuit gaan dat er niks is, maar dat verklaart het bruine "bloed" niet...

6. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Tja, als je het zeker wilt weten, gewoon een test halen en doen.

7. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Als ik morgenavond nog niet ongesteld ben (dan word ik het normaal) dan ga ik zaterdag ook een test halen. Maar word er gewoon zo rusteloos van. Ben er gewoon misselijk van (dit zit natuurlijk tussen mn oren, dat snap ik ook wel;))

8. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    ongesteld geworden! Toch wel opgelucht hoor....!

9. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Raar om te zeggen, maar in jouw geval gelukkig dat je ongesteld bent geworden!!;)

10. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    klinkt inderdaad raar. Het is ook dubbel, want ergens waren we er ook blij mee geweest. Mijn lidteken is nog steeds rood, en ik wil die gewoon goed de tijd geven....

Deel Deze Pagina