Uhm les krijgen van je man lijkt mij niet zo'n hele goede optie. Tenminste als ik kijk hoe gemakkelijk mijn broer tegen mij zei je kunt gemakkelijk die berg af. Pfff wat heb ik peentjes gezweet zeg, op een gegeven moment de ski's uitgedaan en op mijn kont verder naar beneden gegaan.
Ik had zelf ook al mijn twijfels of het wel een goed idee zou zijn. Maar de lessen zitten dus al vol. Of er moeten ter plekke meer opties zijn.
Kijken of je privé les kunt volgen! En anders.. lekker niet doen en met een drankje en een boekje in de zon zitten, wat wandelen. Je moet je goed voelen, angst is echt wel 70% wat bepaalt hoe je op de latten staat. Heb je teveel angst en lukt het niet. Laten gaan, komend jaar wat lesjes nemen en volgend jaar nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Hier sluit ik mij bij aan! Mijn vriend zei tegen een andere vriend; joh. Deze kun je makkelijk. Ik zei; doe dat nou niet. Hij zei; jawel joh ( mijn vriend kan heel goed skieen ) Die vriend heeft ook zijn ski’s uitgedaan. De jaren die volgde checkte hij altijd eerst bij mij wanneer vriend zei; kan makkelijk. Als ik nee schudde, ging hij echt niet. Het is gewoon ieders beleving. Ik vind een blauwe piste echt niks aan, terwijl iemand anders het heel uitdagend vindt. Skileraren zijn erop getraind. Plus dat ze je de juiste tactiek aanleren. Ik ski netjes maar niet meer zoals aangeleerd en als ik het iemand aan zou moeten leren, zou dat dus op een verkeerde manier zijn.
Sluit ik mij ook bij aan. Mijn man is zo iemand die direct super goed kon skiën. En hij kent geen angst en is gewoon behendig. Paar lesjes en hoppa hij ging. Ging hij het jaren later aan mij leren en hij dacht dat ik “prima” van die rode piste af kon. Nou ik heb dus halverwege staat vloeken, schelden en huilen. We zijn nog bij elkaar hoor maar ik heb nog wat lessen gevolgd en luister nooit meer naar hem
Als lessen niet meer mogelijk zijn zou ik ook gewoon wat alternatieve activiteiten plannen. Ik heb sowieso het idee dat skiën pas echt leuk is als je het echt goed kan. Ik kan het een beetje, maar helemaal niet goed en heftiger dan een blauwe piste begin ik niet aan (ben ooit met tranen in mijn ogen van de rode piste naar beneden gewandeld ). 1 of 2 dagjes lekker een beetje rustig naar beneden slalommen vind ik dus best leuk, maar een hele week hoeft van mij niet, dan vind ik het gewoon saai worden. Ik ging (is alweer een paar jaar terug) dus altijd ook lekker wat dagen wandelen, sleeën, of met een boekje op een terras in de zon zitten.
Ik heb gemaild over de skilessen en ze mailde terug dat online alles is uitverkocht maar dat ze ter plaatse wel nog konden kijkem. Ik ga dus de eerste dag live er heen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Mijn bedoeling was om deze week naar een hal te gaan maar ben nog steeds ziek. Dus ik zie het vlg week wel. Neem wat boeken mee en anders ga ik inderdaad andere dingen doen.