Baby 6 maanden weigert fles

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door simoontje1985, 1 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. simoontje1985

simoontje1985 Actief lid

3 mrt 2013
    236
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik wordt gek van het drinkgedrag van onze dochter van 6 maanden.
    Ze dronk vanaf dag 1 al super slecht... zij dronk altijd weinig en maakte vaak geen flessen leeg.
    Ze moet ook op de zij liggen om haar flesje te drinken. Ben toen met haar met 4 weken met haar op het ziekenhuis beland omdat ze flessen weigerde. Maar met zijligging dronk ze gelukkig. Ook had ze een verborgen reflux...
    Nu mijn probleem.
    Ze krijgt 4x120 cc melk maar ze drinkt bijna niets of weigert de flessen. Nu begin ik mij langzaam toch echt een beetje druk te maken. Ze eet goed haar fruithapje en groentehapje. Daarnaast geef ik haar biogarde stand yoghurt en water. Dat gaat allemaal standaard op maar de melk niet. Iemand tips? Owja ze is nu 6 maanden en weegt "maar" 6670gram.....

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Onze oudste was ook altijd een slechte drinker, vanaf 7 maanden heeft ze al haar melk geweigerd. Pap uit een bordje kreeg ik er meestal wel in, dus dat was dan haar ontbijt. Op de pap en een schaaltje yoghurt na heeft ze nooit geen melk meer gehad. (Wel met regelmaat aangeboden). Ze is nu 2,5 en lust gewoon geen melk.

3. Edr89

Edr89 Bekend lid

20 jun 2016
    678
    1.073
    93
    Mijn dochter is ook 6 maanden en heeft ook verborgen reflux. Wel redelijk onder controle met medicatie. De laatste weken ging het drinken ook weer moeizaam. Zij drinkt nu het best als ik haar lekker afleid met liedjes, naar buiten kijken (de boomblaadjes waaien zo leuk..), speeltjes, bewegingen met mijn hand, enz. Soms zelfs met het geluid van de afzuigkap aan. Voorheen dronk ze eigenlijk alleen goed in stilte, donkere kamer, enz. Ze heeft ook wel eens een periode gehad dat ze alleen op haar speelkleed wilde drinken (zo een met een boog met speeltjes eroverheen). Dat was bepaald niet fijn voor haar reflux, maar ik was al blij dat ze dronk. Daarna maar extra lang rechtop houden.
    Oja en ze heeft ineens de voorkeur om alleen in de maxi cosi te willen drinken. Niet meer bij ons, niet in voedingskussen, enz. Tja, eigen mening.. zo lang ze weer drinkt vind ik alles best.
    Gisteren kwam er ineens een tandje door en vandaag drinkt ze weer beter..
    Succes, het is hopelijk een fase die snel voorbij gaat!

Deel Deze Pagina