Hoi meiden, Onze zoon is nu bijna 6 weken en slaapt bijna niet. Hij wordt zo rond 7 uur wakker en blijft makkelijk wakker tot 15:00. Dan krijgt ie vaak een fles, en gaan we wandelen, dan valt ie wel in slaap tot de volgende voeding. (18:00). Dan gaan we in bad, en vaak ook wel wakker tot aan zn volgende voeding (21:00) soms doezelt ie wat met zn speen maar zodra speen eruit is is ie meteen weer wakker. Dan houdt hij het vaak (niet altijd) ook nog eens vol om tot aan de laatste voeding wakker te zijn. Soms wilt ie ook na die fles niet meteen slapen, duurt t nog een uurtje. Als ie dan weer komt voor de nachtvoeding (tijden verschillen) is ie ook meteen weer klaar wakker en gaat echt niet meteen weer slapen. Duurt vaak gerust 2 uur. Hij is goed te spreken als hij wakker is. Huilt niet, zit lekker om zich heken te kijken. Ook bij mij in de arm slaapt ie niet hooguit doezelen. Heel soms slaapt ie van 12:00 tot 18:00 wel onderbroken voor een fles, en is ie de avond wakker. Dan zou je denken dat ie dan na de laatste fles wel moe is (niet dus). En ook als ie overdag niet slaapt en de avond wel wilt ie de nacht niet meer slapen na een voeding of duurt t eeuwen voordat ie weer slaapt. Zit totaal nog geen ritme in, probeer de dag vaak wel hetzelfde te laten lopen. Ik denk ook echt dat ie niet moe is, maar dat kan helemaal niet toch? Een baby hoort toch heel veel te slapen? Zie hem bijna nooit gapen (jaals ie net wakker is) en oogjes wrijven doet ie ook niet. Wie heeft er advies? Wat kan ik proberen? Wil hem ook niet laten huilen. Dat gebeurt wel zodra ik hem in bed leg. In de box niks aan de hand maar dan gaat ie om zich heen zitten kijken. En bij mij op de arm is het alleen doezelen..
Mijn zoon sliep in het begin ook heel erg slecht. Maar hij vond het niet goed als hij wakker was, bleef huilen. Sommige kinderen hebben minder slaap nodig. Hij sliep gemiddeld met de nacht erbij tussen de 12 en 16 uur per dag. Ik heb me er toen bij neergelegd. Maar wel veel routine aangebracht, hij had een zetje nodig om de routine erin te krijgen.
Een kind dat weinig slaapt -en daar tevreden bij lijkt!- kan een goed teken zijn Mijn dochter sliep als baby ook net zo weinig, en dat blijkt nu een intelligent meisje dat zich snel ontwikkelt. Haar hersentjes konden toen dus al veel prikkels opnemen tijdens de wakkere tijd, en hadden weinig slaap nodig om alles te verwerken. Zolang je zoontje gezond is, goed drinkt, niet boos is en huilt, heb je gewoon pech/geluk (ligt eraan hoe je het bekijkt ) met zo'n wakker kereltje.
Dat klaarwakker zijn 's nachts herken ik wel, hoewel onze zoon overdag wel sliep. Met een week of 9 werd het beter, ging hij dieper slapen, vooral in de nacht. Van de ene op de andere dag viel hij na zijn nachtvoeding meteen in slaap en kon ik hem zo weer in bed leggen. Ik hoop dat het voor jou ook zo gaat, ik vind die nachtvoeding niet zo erg maar een onderbreking van anderhalf a twee uur is wel pittig.