Zit er toevallig iemand te kijken? Volgens mij is het een herhaling. Maar jeminee, wat is die Angie goedgelovig. Ze heeft al 187.000 dollar overgemaakt naar iemand in Afrika, die zou zorgen dat zij 6 miljoen krijgt. En ze blijft hem maar verdedigen, ondanks alle bewijzen en dingen die Dr Phil aandraagt. Ze wil het niet zien.. Pff, zo vraag je er toch om om opgelicht te worden?
Ik heb hem volgens mij al eens eerder gezien en ik kan echt geen medelijden hebben met iemand die zo dom is.
Dit gebeurde bij mijn neef in Azie. Die oplichter woonde in Nederland zo gezegd maar ik geloofde het niet. Toen mijn neefje mij vroeg of ik ook wilde investeren, toen dacht ik van oh nee he, dit gebeurt toch niet. Hij geloofde mij niet. Hij had al 20.000 duizend euro overgemaakt aan die persoon via western union. Hoe naief kan je zijn? Ik ging alle gegevens nachecken en ja hoor, telefoonnumer was een prepaid nummer en werkte niet meer. Adres was fictief. Ik kon het niet geloven dat mijn neefje hierin trapte. Hij is een piloot en volgens mij zit ie niet vaak op internet dus nooit dit soort dingen gelezen ofzo.
Ongelooflijk he? Ik ken iemand die al zijn geld (een paar miljoen) is kwijtgeraakt door oplichtingspraktijken uit Nigeria. Deze man bleef ook tot het einde goedgelovig. Hele leven keihard gewerkt en was een zeer succesvol ondernemer en nu geen geld meer om droog brood te kopen bij wijze van spreken...
Ik heb echt met verbijstering zitten kijken. Hoe kun je zo dom zijn zeg? Die vrouw heeft echt een bord voor haar kop.. Nou kan ik best begrijpen dat je in eerste instantie goedgelovig bent en het allemaal zo geleidelijk gaat dat je het niet zo door hebt. Maar zelfs met alle bewijzen op tafel geloofde ze nog steeds in haar lover.. Triest hoor, volgens mij is er iets niet helemaal goed met je als je ZO ver gaat voor iemand die je überhaupt nog nooit hebt gezien..
Jah heb deze toevallig ook gezien ik kijk bijna nooit dhr phil, echt ik vind meer dom als naïef zijn.. Net als de pasfoto's... Dat haar boven de foto!! En dan kiest ze liever voor een onbekend persoon als haar eigen zoon!!
Ik vraag me wel vaker af of dr phill niet geacteerd is. Dit kan toch bijna niet waar zijn?! Net als een tijd terug die vrouw die haar vreemdgaande man bleef steunen. Ze wist zelfs dat hij een kind verwacht bij een andere vrouw....
Ik krijg ook een gevoel van: hoe kan dit gebeuren? Je weet nooit wat mensen beweegt maar geld over maken naar iemand die je nog nooit gezien hebt? Ik neem vrienden die weinig te besteden hebben graag mee uit maar zie het niet als mijn taak om hun huur te betalen bijvoorbeeld. Ben ik nou zo gierig en paranoïde dan? Ik denk wel dat de Philip gebaseerd is op echte verhalen maar heb ook een sterk vermoeden dat sommige dingen geacteerd zijn. Ik zie daar ook veel mensen die eruit zien als 35 en dan 23 zouden zijn bijvoorbeeld. Of niet meer dan 10 jaar lijken te schelen met hun eigen moeder...
Kijk eens naar wat het Vlaamse programma Basta! heeft gedaan. Echt, ik heb hier zó hard om moeten lachen........ Geef ze gewoon een koekje van eigen deeg! Deel 1: Basta - Pest Eens Een Internetfraudeur 1/3 - YouTube Deel 2: Basta - Pest Eens Een Internetfraudeur 2/3 - YouTube Deel 3: Basta - Pest Eens Een Internetfraudeur 3/3 - YouTube
Het zal je verbazen hoe vaak het voorkomt. Ook met scams die al jaren bekend zijn. Tja, sommige mensen leven graag onder een steen, en verdienen dan niet beter.