hoi dames, heb al 1 bevalling erop zitten en dat was niet zo'n pretje.. heb 18 uur lang weeen om de 4 min gehad en mn ontsluiting ging maar niet verder dan 6 cm dus is uiteindelijk keizersnede geworden. ik weet niet alles meer van de bevalling omdat ik helemaal bekaf was en nu vraag ik me af of het in mijn hoofd erger is dan ik me herinner.. ik ben nu bijna 22 weken en de angst begint al best wel te komen.. ik moet nu in het ziekehuis bevallen maar nu is in het ziekenhuis in e buurt de afdeling gyn gesloten dus moet ik zeker naar een ziekenhuis hier een haf uur rijden met de auto vandaan!! daar zie ik echt tegenop. weeen in de auto, pff en dan moet mn man iedere dag heen en weer met onze zoon die dan net 2 is. is natuurlijk geen ramp maar speelt wel allemaal mee in mn hoofd en het wordt er niet leuker op! ben bang dat ik door dit steeds in mn hoofd te hebben minder geniet van deze zwangerschap dan wat ik eigenlijk zou willen.. dit wilde ik heel graag even kwijt! bedankt meiden groetjes
niemand hier die misschien ook angstig is voor een komende bevalling vanwege eerdere "nare" ervaringen? of dames die tegen een tweede keer opzagen maar wat achteraf toch meeviel..
Ik zag tot voor een week ook enorm op tegen de 3e ks. Dit omdat ik het bij de 2e enorm benauwd kreeg tijdens de operatie zelf. Ik weet nog wel dat ik iets in het infuus kreeg ingespoten en daardoor werd ik weer een beetje helder. Maar ik dacht echt dat ik erin bleef. Nu ben ik bijna 25 weken en ik heb vorige week een gesprek gehad in het zk en nu weet ik wat het was en wat men mij allemaal kan geven als ik het weer benauwd heb. Hierdoor ben ik weer iets gerustgesteld. Is het niet mogelijk om bv per ambulance naar een zk te gaan, mss dat het dan sneller gaat?
Heb ook zo'n leuke bevalling gehad, 22 uur weeen om de vijf minuten, daarna kwamen ze erachter dat de ontsluiting niet zo vorderde vanwege een gekke ligging, aan de wee-opwekkers, daarna nog drie kwartier persweeen opgevangen en toen uiteindelijk een eind ingeknipt. En ik zag totaal niet op tegen de bevalling van te voren Met dit in mijn achterhoofd zie ik er nu wel wat meer tegenop omdat ik weet hoe het kan zijn, maar ik probeer me (wederom) totaal geen voorstelling te maken van hoe het zal verlopen. Tot heden lukt het me wel, maar heb minder zin in bevallen dan de vorige keer Heb helaas geen tips ofzo... Ben gewoon niet zo dat ik me snel druk maak over dingen waar ik zelf geen of weinig invloed op heb. Je hebt nog 20 weken om volop te genieten van je zwangerschap, bevallen is straks een paar uurtjes, zonde om die je zwangerschap zo te laten beïnvloeden... We hebben genoeg afgezien voor twee bevallingen bij de eerste, de tweede is straks een eitje!
Zie er ook erg tegenop dit keer, vorige keer helemaal niet, maar ik weet nu hoe het kan gaan. Ben vorige keer ingeleid met 42 weken, 14 uur lange weeenstorm met weeen van een minuut om halve minuut, niet zo fijn dus. Na dik 2 uur persen alsnog een ks. Mijn zoontje was erg groot, 10 pond en daardoor pastte het waarschijnlijk niet. Nu loop ik weer overtijd en begin er toch wel heel erg tegenop te zien. Denk niet dat het daardoor zwaarder wordt hoor. Zag er devorige keer juist niet tegenop, maar toen was het erg zwaar. Heb de vorige keer een ruggeprik gehad en heb nu die optie ook alvast vast laten leggen, dat geeft me wel een rustig gevoel. Doordat ik waarschijnlijk wordt ingeleid en al een ks heb gehad moet ik toch de hele tijd plat liggen. Dan is een ruggeprik waarschijnlijk wel heel fijn. Gelukkig 'moet' het dit keer snel en vlot verlopen, anders wordt het weer een ks. Geen fijn idee, maarja, het kindje moet er toch uit. Ik zeg aldoor tegen mezelf dat mijn zoontje het allemaal waard is geweest en dat dit kindje dat weer gaat zijn. En stiekem hoop ik op een makkelijke bevalling.
hier zie ik er ook af en toe we tegenop niet zozeer de bevalling zelf die ging redelijk normaal de vorgie keer maar die tijd erna met de hechtingen ed. en de persdrang trouwens ook wel en als het dan niet wil pff maar jah hij zou er toch uit moeten. ook ik zit zon 20 min in de auto naar ziekenhuis vorige keer begonnen de ween net en was het al lastig. daar zie ik dus ook idd wel weer tegnop.
Hoi Kimmetje, Volgens mij is het wel van belang om zo ontspannen mogelijk aan de bevalling te beginnen en ook proberen om ontspannen te blijven, omdat idd anders de ontsluiting stagneert, dat was bij mij ook zo. En ik moet ook wel zeggen dat ik ook best opzie tegen een eventuele 2e bevalling wat dat betreft. Naar welk ziekenhuis ga je nu? Ik ben in het martiniziekenhuis bevallen met uiteindelijk na 12 uur (elke 3-4 minuten een wee) ook met ks. Ook bij vorderde de ontsluiting niet. Gelukkig hebben ze in (mijn beleving) vrij snel besloten tot een ks. Ook omdat ik bekaf was en het geen enkel nut had om nog langer de ontsluiting af te wachten. Heb een infuus gehad met weeënopwekkers, maar dat schoot ook niet op. Maar wat betreft de ondersteuning en begeleiding tijdens de bevalling in het martiniziekenhuis ben ik zeer tevreden.
ik heb nog helemaal geen idee naar welk ziekenhuis is ga/moet. denk dat het st lucas in winschoten gaat worden vanwege samenwerking tussen de ziekenhuizen.. we wachten maar af.. zal idd maar proberen er blanco in te gaan, hoe moeilijk ook. toch niks te voorspellen. bedankt voor alle reacties!
Hoi Kimmetje, Heel veel sterkte. Heb ongeveer zoiets meegemaakt als jij. Ook veel weeen en pijn en ingeleid met 42.5 week en uiteindelijk ks. Baalde flink. Kan me voorstellen dat je er niet veel zin in hebt. Overtijd voor de tweede keer is ook niet leuk. Maar of het je bevalling tegenwerkt als je geen zin hebt? Lijkt mij niet hoor. Je lichaam beslist wat het doet. Het is logisch dat je geen zin hebt. Maar het is wel moedig dat je het weer aangaat. Vind het heel knap. Ik stel het nog even uit. En het gaat je lukken ook al is het vervelend en begrijpen sommige anderen niet dat je (in hun ogen ) zo moeilijk erover doet. Zij hebben gewoon niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt. Dus laat je geen complex aanpraten van ja als je er zo tegenop ziet dan is het ook rot. Je weet gewoon heel goed waar je aan toebent, en gaat daar mee dealen. Petje af. Kan me voor stellen dat het vervelend is als het weer op een ks uitloopt maar je doet wat je kan, je hebt het niet in de hand en hebt er dan toch dapper voor gevochten en daar mag je best trots op zijn. Dat andere meer geluk hebben met bevallen maakt ze niet tot meer kenners of tot betere, sterkere mensen. In tegendeel voor jouw verhaal is waarschijnlijk meer moed nodig. Heel veel succes. Ik leef met je mee. Verder lijkt het mij wel belangrijk voor jezelf om het zo prettig mogelijk te maken. Is gewoon fijner. Dus doe iets aan voorbereiding met gyn of vk zodat je de eerste beren op de weg kan tekkelen. Veel liefs, Elba
hoi elba, je berichtje doet me erg goed.. heb voornamelijk mensen om me heen bij wie de bevalling redelijk goed verlopen is en heb soms het gevoel dat niet iedereen begijpt hoe het ook kan zijn. ga het er zeker over hebben bij de vk liefs kim
oh meid ik snap je wel hoor en mijn weeen waren een eitje. Denk wel dat je moet proberen zoveel mogelijk te ontspannen want als je verkrampt dan span je alles aan wat juist open moet gaan. Denk dat het voor jou een oplossing zou zijn om met je gyn of vk te gaan praten over pijnbestrijding en dingen waar je tegenaan loopt. Geef je zorgen enzo aan zodat ze in kunnen grijpen mocht dit nodig zijn. Als jij kiest voor pijnbestrijding zet dit dan ook op papier en laat je partner ook voor je vechten als hij ziet dat het niet zo goed met je gaat. Sterkte ast in ieder geval
Hoi Kimmetje, Succes met je gesprekken. Ik zou ook zeker gewoon gaan kijken welk ziekenhuis je het prettigst vindt. Je mag zelf kiezen waar je bevalt en onder behandeling gaat. Dus als je Winschoten niets lijkt kun je ook bij het UMCG of ergens anders in de buurt kijken. Bij een openavond of een afspraak maken bij de gyn daar. En inderdaad pijnstilling kan je wel helpen, ook bij het sneller ontsluiten. En je houdt het langer vol. Zou ik zeker doorspreken maar dan vooral met gyn. Vk's hebben hier in gewone praktijk minder ervaring mee. Mijn Vk gaf ook onjuiste info. Gyn's weten dat beter. En nog een positief feit. Bij vrouwen zoals wij waarbij de ontsluiting niet wil vorderen bij een 1e bevalling, die hebben bij een 2e bevalling 70% kans om normaal te bevallen. Dat is toch heel wat. Veel vrouwen krijgen een ks. Bij een eerste ligt het percentage in nl op 80%. Maar alles bij elkaar, zal het bij de tweede zeker niet erger worden dan bij de eerste. Kan bijna niet. Ik hoop heel erg voor je dat het prettiger verloopt dan de eerste. Ik zou er gewoon vanuit gaan. En ik hoop dat je toch nog gewoon van je zwangerschap kan genieten. En anders genieten hoeft niet hoor, als het niet lukt omdat je je zorgen maakt. De tijd verstrijkt en zo komt er vanzelf wel een oplossing en vast een heel mooi kindje. Het is goed om je daarop te focussen. Dan weet je waar je het voor doet. Dat geeft hoop. Heel veel succes. Liefs Elba