Vriendin reageert zo raar

Discussie in 'De lounge' gestart door Luciaatje, 6 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Heey,

Vorige week had ik een topic geopend over mn overleden nichtje. Ik heb het er erg moeilijk mee, vooral nu we woensdag de begrafenis hebben gehad. Nu zoek ik steun bij mn vriendinnen en dat krijg ik gelukkig, maar eenvriendin reageert zo raar.. Bvb ik had haar na de begrafenis gemailt hoe het was en hoe ik me voelde enzo, krijg ik gewoon geen reactie, en als ik haar dan bel/ whatsapp gaat ze er haast niet op in. Ik ben echt een emo typje en wil er graag over praten.. Snap het dus niet zo, als ik aan haar vraag of er wat is reageert ze ontwijkend..
    Nu is het wel zo dat haar moeder 4 jaar geleden is overleden, ik probeerde haar er toen altijd en nu nog heel veel voor haar te zijn, was ze ook dankbaar voor. Misschien dat ze het daarom moeilijk vind om hiermee om te gaan.. Dat snap ik wel, maar nu ik haar nodig heb heb ik het gevoel dat ze er niet voor mij is. We hebben zondag een high tea met nog twee vriendinnen, maar heb er nu weinig zin in. Heb het idee dat ze vind dat ik me aanstel ofzo.. omdat het 'maar' een nichtje was en bij haar haar moeder. Ze is ook heel erg nuchter en ik totaal niet. Is natuurlijk ook heel anders, maar ik ben ook maar een mens... Wat vindne jullie? Sorry warrig verhaal hoop dat je het snapt!

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja misschien heeft ze het er idd wel heel moeilijk mee.. misschien moet je het haar eens vragen waarom ze zo doet.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Ik vind het niet raar dat je dat gevoel krijgt. Ik vind het ook een beetje raar van je vriendin.

Ik zou denk ik of vragen aan haar of ze het vervelend vind dat je haar 'opscheept' met je verhaal en emoties.

Of ik zou er direct klaar mee zijn en uit mezelf er niks meer over zeggen tegen die vriendin. Totdat ze eens uit haarzelf erover begint.

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Tsja je zou het kunnen vragen. Uitleggen wat je voelt en dan vragen hoe zij het ziet. Misschien is ze zich er niet van bewust hoe jij het ervaart. Ook omdat het inderdaad "maar" een nichtje is en niet iedereen zo close is met nichtjes (nou ben ik daar ook een slecht voorbeeld van want ik KEN de meeste niet eens) en ze misschien toch niet helemaal door heeft hoe dit voor jou is?
    OF ze weet zich misschien geen houding te geven tenopzichte van jou nu jou dat overkomen is omdat jij zo actief steun hebt gegeven toen met haar moeder. De een is daar handiger in als de ander en je geeft zelf al aan dat jij gevoeliger bent en zij een redelijk nuchter typje. Dat zal zij ook wel gemerkt hebben denk ik zo ;)
    Misschien is ze bang dat ze het verkeerd aanpakt en jou er meer pijn als goed mee doet (en dan ga ik nu even van mezelf uit want ik weet dat ook nooit zo goed. En dan soms ineens weer wel. Verschilt van persoon tot persoon nml)

Heb altijd het idee dat veel van deze dingen op misverstanden gebazeerd zijn en invullen wat een ander denkt. Beter om eerst even te checken hoe een ander het ziet voor je daarop door gaat.
    En als je dat nu niet voor elkaar krijgt laat het dan even rusten en kom er later nog eens op terug. Dan kan er misschien makkelijker over gepraat worden.

5. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Thanks voor jullie reacties. Ja het lijkt mij ook heel erg moeilijk en ik heb zeker begrip voor haar gevoelens, maar als ik haar er direct naarvraag reageert ze ontkennend. Hoewel ik haar begrijp, ben ik er ook nog en ikvoel me nu dus niet gesteund terwijl ik haar nu het hardst nodig heb..

6. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    https://www.facebook.com/nnnails.nl
    West- Brabant
    Ik zou haar inderdaad ook even vragen of dat ze het wel prettig vind dat je alles verteld betreft je nichtje. Gecondoleerd trouwens.

Misschien komen er dan inderdaad weer emoties bij haar los m.b.t. haar moeder.

Gewoon vragen dus. Dan weet je ook waar je aan toe bent ;). Vragen kan geen kwaad lijkt mij.

We kunnen natuurlijk niet van iedereen verachten dat ze zullen reageren hoe wij dat liever zien ;).

Ik wens je veel sterkte meis! Xx..

7. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Verwacht ik ook zeker niet hoor. Ze is en blijft zichzelf. Voel me alleen wel in de steek gelaten. Ik verwacht van een vriendschap elkaars gevoelens accepteren en daar aandacht aan besteden, want ik heb echt aangegeven hoe ik mij voel. Ik zou zelf dan dus nooit laten merken dat ik het onzin vind en de ander in haar waarde laten, hoe stom ik het onderwerp misschien vind. Verdriet is verdriet en er zijn genoeg mensen die daar hard over zijn, bij je vriendinnen moet je terecht kunnen vind ik. Maar ja niet iedereen is hetzelfde he.

8. BabyLovley

BabyLovley Actief lid

21 jan 2009
    144
    0
    16
    https://www.facebook.com/nnnails.nl
    West- Brabant
    Je hebt gelijk zo denk ik er ook over. Maar idd niet iedereen is het zelfde. Vraag het haar gewoon. Ik ben wel benieuwd wat ze zal zeggen en hoe ze zal reageren. Keep us posted AUB.

9. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Haha ja XP Ik had haar aan de telefoon het al gevraagd, zo van, vind je het vervelend als ik het over X (nichtje) heb? Kan me voorstellen dat het heel moeilijk voor jou is. Zegt ze: Nee, hoor, helemaal niet. Maar wel op een rare toon. Ik snap dat nooit, geef het dan gewoon toe. Misschien dat ik hetzondag live nog eens aankaart maar heb er weinig zin in to be honest

10. noukie89

noukie89 Niet meer actief

Ik vind het zelf heel moeilijk te praten met mensen die net iemand zijn verloren ik weet mij geen houding te nemen. Ik kan dan zelfs ontwijkend zijn niet express maar wil iemand niet kwetsen.

misschien voelt zij zich ook zo?

11. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Allereerst gecondoleerd Luciaatje, ik lees het verhaal net en ik vind het erg heftig. Kan me heel goed voorstellen dat je hier wel even van van de kaart bent.
    Ik vind het lastig om in te schatten wat er aan de hand is met je vriendin. Ik kan me wel een beetje identificeren met haar (ook mijn moeder verloren en nogal nuchter), maar hoe ze nu doet vind ik wel vreemd. Misschien dat ze niet goed weet hoe ze moet reageren, zoals noukie89 zegt.

Haar reactie is op zijn zachtst gezegd wel een beetje gek. Het klinkt echt alsof zij het inderdaad minder belangrijk vindt o.i.d. Terwijl je nooit leed met leed moet vergelijken, zeg ik altijd. Als iemand drie jaar van de kaart is omdat zijn hond dood is, denk ik daar misschien het mijne van, maar ik laat dat niet merken. Voor diegene is dat dus het einde van de wereld, dus dan is dat zo, en dan erken ik dat.

Ik zou het haar nog eens face to face vragen. Je zegt nu dat je een bepaalde ondertoon hoorde, maar dat was ook via de telefoon, en dat vertekent toch altijd een beetje. Probeer met haar live het gesprek aan te gaan, houd het bij jezelf: zeg dat jij hier erg mee zit, en dat je graag haar steun en aandacht zou willen hebben, en vraag dan of ze dat kan geven.

12. Luciaatje

Luciaatje Fanatiek lid

15 nov 2011
    2.349
    2
    36
    Psycholoog
    Thanks!! Ja precies jij snapt het. Het is ook nog eens alles bij elkaar voor mij. Ik moet waarschijnlijk dit studiejaar overdoen, 2 maanden geleden nog maar overleed mn lievelingsoma, zelf erg last van gezondheid (astma), relatie sinds kort uit.. Pfff

13. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het ook raar vinden als ik jou was

je verwacht toch wel een beetje van je vriendin dat zei er nu ook voor jou is

en als ze echt denkt van het is "maar " een nichtje, dan zou dat wel heel raar zijn (vind ik dan hoor)

ik bedoel ik heb ook beide ouders verloren, maar dan nog als een vriendin van mij verdriet heeft om wat dan ook, overleden nichtje, oma, of what ever

dan ben ik er voor haar net zoals ze er voor mij is, en dan steun ik haar

ik bedoel, elk verlies is gewoon heel moeilijk en zeker als je close bent, dan heb je het daar gewoon moeilijk mee.

ik zou het denk ik niet zondag vragen (omdat die andere vriendinnen er nog bij zijn)

maar ik zou er wel nog een x op terug komen, van goh waarom doe je zo afstandelijk?

nouja en als zei allemaal niet vind dat ze dat doet of wat dan ook, dan zou ik het maar laten, maar dan zou ik wel weer een beetje een gek beeld bij de vriendschap krijgen zegmaar.. (kweet ook niet hoe goed/close jullie nu zijn en zijn geweest natuurlijk, maar ik bedoel als ik dit zelf met een vriendin zou hebben)

14. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Nou, dan vind ik het eigenlijk helemaal raar. Dat zou ik dan ook tegen haar zeggen: dat je een erg moeilijke tijd hebt en dat je heel graag zou zien dat zij er voor jou kan zijn.
    Wat mupet zegt is trouwens ook wel waar: misschien is zondag niet helemaal het goede moment. Al kan je misschien wel ook aan die andere meiden laten blijken dat je het moeilijk hebt nu. Misschien ziet zij dan ook aan hun reactie hoe je ook kan reageren...

Deel Deze Pagina