Zeurderige pijn links in onderbuik

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sunshineS1976, Jul 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik ben donderdag 7 weken zwanger na een vruchtbaarheidsbehandeling met Puregon.
    Ik had 2 kleinere eitjes in mijn linkereierstok en 1 groot ei in mijn rechtereierstok en de gyn vertelde dat de kans op een meerling groot was.

Sinds mijn eisprong heb ik al een zeurend gevoel links in mijn onderbuik en de "pijn" is steeds vaker en langer aanwezig. Het is nog niet echt pijnlijk, maar ik voel het wel. Het zijn volgens mij niet mijn banden, want die voel ik al links en rechts net boven mijn schaambeen als ik opsta of een bepaalde beweging maak.

Als ik op internet ga zoeken kom ik verhalen over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen tegen en dat baart me dus zorgen. Ik heb tot nu tweemaal met een assistente van de gyn aan de telefoon gehangen. Eén keer werd ik echt lullig behandeld en zei ze dat je zo vroeg in de zwangerschap nog niets kon zien. Niet in de baarmoeder en niet in een eileider. Mijn echo staat gepland als ik 8w5d ben en volgens de assistente knapt je eileider als gevolg van een bbz toch pas rond een week of 9 dus hoefde ik me nog geen zorgen te maken. Vond ik echt een belachelijke reactie... ik kreeg geen vroegere echo.
    Vandaag weer gebeld en deze assistente stelde me meer gerust en zei dat het te vroeg was om iets te kunnen zien en iets vast te kunnen stellen. Mocht de pijn echt veel erger worden en bijna ondraaglijk moet ik wel bellen. Maar ja wat als het dan te laat is? Bij een bbz moet je er toch zo snel mogelijk bij zijn? Ik ben bang dat ik een goed vruchtje in mijn baarmoeder heb, maar er kan er ook eentje in mijn linkereileider terecht zijn gekomen. Maar ik krijg dus echt geen vroegere echo.

Wat denkt u? Is die zeurende pijn aan één kans van je buik normaal? Komt het vaker voor? Loop ik gevaar door pas met 8w5d een echo te krijgen als het wel een bbz is?

Alvast heel erg bedankt voor het antwoord.

Groetjes,

Danielle

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo,

Zeurende pijn kan normaal zijn in de zwangerschap en niks betekenen maar kan ook een BBZ zijn.
    Bij bijna 7 wkn kunnen ze wel zien op welke plaats de zwangerschap zit.
    Hou je klachten dring dan toch aan op een echo.

Groetjes Ineke

Share This Page