Zuivelbehoefte bij een koemelkallergie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Roxyroxx, 6 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Beste,

Ik vraag me even af hoe het zit met de zuivelbehoefte bij een baby van 8 maanden met koemelkallergie. Het is uiteraars uit den boze om hem danoontjes, melk, yoghurt etc. te geven. Maar hoe kan ik zijn zuivelbehoefte dan opvangen? Hij krijgt 3 flesjes van 180 cc op een dag, een groente- en fruithapje en een boterham met margarine(zonder enige melktoevoegingen), appelstroop of kipfilet.

Tevens had ik nog een vraag, wellicht een hele domme hoor! Wat is het verschil tussen een koemelkallergie en een lactoseintolerantie? Ik zie vaker op producten lactosevrij staan, maar dan zit er wel melk in... Ik vind dit erg verwarrend haha! Is het dan zo dat het melkeiwit hieruit is gefilterd?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Roxyroxx,

Je kindje krijgt nog 3 flesjes dieetvoeding en dat is in principe voldoende om in de behoefte van eiwitten en belangrijke vitamines en mineralen te voorzien. Als je toch iets wil geven in de vorm van een toetje, kan je in overleg met het consultatie bureau eventueel een toetje geven op basis van soja (yoghurt of vla) Maar het is niet persé nodig op dit moment.

Melk bestaat uit verschillende onderdelen: melkeiwitten en lactose (melksuiker) Voor deze eiwitten is jouw kindje allergisch. Daarnaast zijn er ook mensen die alleen gevoelig of een intollerantie hebben voor de melksuiker dus een ander onderdeel van de melk.
    Lactose vrije melk is niet geschikt voor uw kindje omdat alleen de melksuiker eruit is en nog wel de melkeiwitten bevat.
    Hopelijk is met deze uitleg het één en ander duidelijk geworden.

Groet,
    Saskia

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hoi Saskia,

Bedankt voor je antwoord. Zo lang er geen extra zuivel hoeft te worden gegeven naast deze dieetvoeding wil ik niets extra's geven.

Tevens bedankt voor het verhelderende antwoord mbt lactosevrij!

Deel Deze Pagina