Mijn zoontje was vorige week met 10 weken 6400 gram. Toen wij hem 6x120 gaven met 8 weken had hij echt trek en leek snachts sneller voor een voeding te komen, dus zijn we met 8 weken overgegaan naar 6x150 waarvan hij 1 fles iets van 70cc liet staan en de rest leeg dronk. Na het ophogen naar 6x150 is hij meteen ook gaan doorslapen binnen ongeveer 2 dagen, dus ben ik sindsdien een beetje aan het rommelen met wat het beste is. 5x180 (6 schepjes) of 6x150, maar ik vind 6 voedingen wel erg krap als hij tot 7u slaapt 's ochtends, wat hij nu telkens doet, dat betekent dat ik dan echt om de 3u moet voeden en dan heeft hij dus niet zoveel trek en drinkt maar omdat het hem aangeboden wordt maar niet echt alsof hij er echt zin in heeft. Bovendien vraag ik me af of het niet slecht is dat hij dan nog steeds om de 3u drinkt, het is vast beter op een gegeven moment te wennen aan om de 4u te drinken. Maar als ik 5x180 doe heb ik het idee dat het net iets teveel is voor zijn maagje, ik had het 1x een dagje geprobeerd en merkte dat hij lang na de voeding opeens spuugde, dus ben toen weer naar 6x 150 gegaan, nu vandaag dacht ik laten we het nog 1x proberen 5 voedingen van 180, de ochtendfles dronk hij voor de helft maar de flessen daarna bijna helemaal, en na die flessen leek hij ook wat onrustiger weer, en net heeft hij 3.5u na de voeding gespuugd, hij was ook wat huilerig en dat stopte meteen na het spugen..tja het kan ook zien toeval zijn. Maar wat is nu het beste? Wat krijgen de meeste baby's rond dit termijn die doorslapen? En kunt u mij vertellen wat de signalen zijn dat een baby genoeg heeft gedronken? Ik laat mijn baby 2x boeren tijdens de fles, en vaak na de 2e keer boeren neemt hij de speen niet meer in zijn mondje maar duwt hem een beetje weg met zijn tongetje, dan hoef ik het denk ik niet nogmaals aan te bieden na 5 min toch? Want dat deden wij vandaag wel en toen dronk hij opeens wel weer en maakte toch nog de fles leeg, maar was daarna wel weer wat huilerig (180/6 schepjes) en spuugde een klein beetje..maar ik weet ook niet of het weer slecht is voor zijn eetlust als we te lang over de fles doen door dat 2x boeren..? Alvast bedankt!
Beste MinnieJ, Elk kindje is weer anders en er is niet een regel dat als je kindje zo oud is moet hij doorslapen. Per kindje kan dit heel verschillend zijn. Jouw zoontje krijgt nu 6 flesjes van 150 ml en dat is precies evenveel (qua hoeveelheid) als 5 flesjes van 180 ml. De flesjes van 180 ml gaan nog niet zo lekker dan is het beter om nog even op het schema van 6 x 150 ml te blijven. Over een paar weekjes kan je proberen of flesjes van 180 ml wel gaan. Het honger en verzadigingsgevoel van baby's is vrij goed afgestemd: een baby zal niet snel teveel drinken. Natuurlijk is het belangrijk 2 keer een boertje te laten doen tijdens de voeding zoals u al doet. Als uw zoontje aangeeft niet meer te willen kan u het nog één keer proberen en dan stoppen. Wanneer uw kindje regelmatig spuugt (meer dan 1 mondje) kunt u dit het beste nog even bespreken met de arts. Groet, Saskia