Ik zou het alleen eten bij zaken waarvan je zeker weet dat het apparaat goed wordt schoongemaakt en optijd wordt gepasteuriseerd en/of hele drukke zaken waar er flinke omzetsnelheid is. Dus de betere snackbar, mac donalds etc etc Niet bij een zaakje waar ze 10 ijsjes verkopen op een dag
Ja hoor, mits het apparaat veel wordt gebruikt en goed wordt onderhouden. Mc Donalds ed is echt geen probleem
Oh echt? Ik dacht dat je dit toch echt beter kon vermijden tijdens je zwangerschap net als een milkshake.
Ik eet dit ook gewoon, en neem ook nog wel eens een milkshake, maar inderdaad koop ik deze wel bij de betere snackbars of MC Donalds yummy, heb nu alweer trek in een Mc Flurry
Hahaha ik lees steeds meer dingen die ik niet "mag" waar ik echt nog nooit van gehoord heb Maare een lekker softijsje heerlijk, mag ook zie bovenstaande reacties.... (Al hou ik liever van waterijs) ** loopt even naar de vriezer**
Waarom zou je geen softijs en milkshakes mogen?! Hihi zie hier vaak dingen voorbij komen dat ik denk ....
Softijs is wel bekender dat het niet zou mogen omdat bij slecht schoongemaakte apparaten of apparaten die weinig gebruikt worden er bacteriën in kunnen gaan zitten. Ik heb bij mn vorige zwangerschappen het ook gewoon gegeten, maar heb ook opgelet waar ik het haalde. Zal het nu ook niet laten.
Nou zo gek is het niet hoor. Heb net even via google gekeken en op meerdere sites staat dat het beter is om geen softijs en milkshakes te eten i.v.m. de listeriabacterie. Je kunt dan beter kiezen voor verpakt ijs of schepijs. Ik neem het risico dus niet ook al ben ik gek op softijs.
Hihi.... Het is meer dat er overal bacteriën opzitten en je het voor jezelf "lastig" maakt om dit niet te eten... Bij het voedingscentrum staat er niets over hoor... Denk ook niet dat de snackbar/ijssalon dit risico wil lopen, dus het ook voor de niet-zwangere goed schoon houdt
Nog even ter aanvulling op mijn vorige post.... ik haal de informatie alleen maar van verschillende websites. Als jij het wel vindt kunnen om softijs te eten dan is dat prima hoor. Maar begin dan niet zo flauw te doen en over vaatdoekjes te beginnen alsof ik overbezorgd ben ofzo.
Heb net nog even op google gekeken en er zijn nogal tegenstrijdige berichten over. Maar ik lees ook heel veel dat het bij de mac wel kan. Misschien moet ik toch maar eens een softijsje gaan eten?
Ja ik weet het. Ik heb het net al voorgesteld aan mijn man maar die zag het niet zo zitten... Snap het ook wel hoor. Wij hebben nogal veel meegemaakt dus vandaar dat we geen enkel risico willen nemen. Maar soms kun je ook te voorzichtig zijn he?! Misschien moet ik dan toch mijn vaatdoekje maar 3 a 4 keer per dag gaan verwisselen. Just to be sure.
Nou inderdaad.. Ik durf het ook niet aan. En heb het nog nagevraagd bij mijn VK. Zij staan er ook niet achter.
Ik eet het niet, ook vanwege de verhalen. Stel je krijgt wel wat doordat zo'n apparaat niet goed schoon gehouden word dan kun je jezelf wel voor je hoofd slaan. Die paar maand kan bij warme dagen een waterijsje er ook wel mee door al hoe lekker zo'n softijsje ook is.
Neem dan een MC Flurry....nog veel lekkerder Of die twisty shake...yummy yummy Het vervelende is dat ( hoe ze het uitkienen ) de Mac naast het ziekenhuis ligt. Toen ik nog in dat ziekenhuis werkte gingen ik en wat collega's nogal eens wat halen, tijdens mijn stage op de ambulance reden we door de Mc drive. En nu ik iedere week voor controle bij die gynaecoloog moet komen stop ik ook altijd even bij de Mac ( ooh wat erg hé ) Woendag moet ik weer voor een echo, en donderdag weer naar de gyn.......je kan het al raden hé Als je trouwens hier in het topic van de verloskundige kijkt zal je zien dat zij ook zegt dat het geen probleem is om een milkshake of softijsje te eten bij de betere snackbars of Mac