Tegenstrijdige voedingsadviezen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Saartje5, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lotte1986

Lotte1986 Fanatiek lid

29 aug 2012
    1.140
    0
    0
    Ik eet gewoon de rauwe groenten enzo. Alleen de dingen die echt niet mogen zoals rood vlees, rauwe vis, rauwe eieren enz..

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik neem ook geen risico's, sla uit een brasserie of uit een sterrenrestaurant, het kan allebei slecht gewassen zijn. Ga ook vaak uit eten, en binnenkort 2 weken op hotel, zal opletten geblazen worden. Die heerlijke sushi's, carpaccio, lentesla, maatjes, martino broodje mmmmm wat mis ik dit allemaal! Maar ach we doen het voor een goed doel he meiden ;)

3. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    ik eet gewoon sla etc ook in reastaurants. het enige wat ik laat staan zijn idd de rauw vlees vis eieren. etc. laatst bijvoorbeeld helaas geen chocolademousse voor mij terwijl ik dat zo lekker vind.
    ik vind al dat ik zo weinig mag eten. en soms word er zo hysterisch gereageerd op dingen. vroeger deden ze het ook denk ik dan.
    als mijn dochter ooit zwanger word denk ik dat ze alleen nog maar in bed mag liggen en broodjes hagelslag mag eten (al zit daar vast ook iets in wat dan niet mag)
    dus ik zou er niet te paniekerig over doen.

4. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Toxoplasmose - Wikipedia

Je kan wel degelijk toxoplasmose krijgen van het eten van ongewassen groenten...en dat kan dus ook het geval zijn in een restaurant.

5. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Natuurlijk moet je verstandig omgaan met eten tijdens je zwangerschap. Als je de bekende standaard regels volgt, is er niks aan de hand. Maar je moet je niet druk maken om elk klein dingetje. ;)

6. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Klopt!!
    De meeste restaurants (en ook supermarkten) gebruiken groenten die gekweekt zijn in serres/aquacultuur (ipv moestuingroenten). Daar komen geen katten in de buurt van de groenten, risico op toxo is dan ook (quasi) onbestaand.

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik eet er geen blad sla minder om ;)

Wij hebben een uitgebreide salade bar op kantoor in het restaurant, en ik schep regelmatig een enorme bak sla op.
    Ik eet thuis ook niet anders. Veel maaltijdsalades, met kip, met walnoten, met geitenkaas ...

Deel Deze Pagina