Hey ik ben momenteel bijna 12 weken zwanger, maar maak me zorgen. Omdat ik na het plassen steeds zo veel pijn had (alsof alles samentrok), heb ik eens vanbinnen gevoeld. ik voelde dat mijn baarmoederhals heel lang en hard was. Na een halve minuut was deze weer normaal. Ik weet dat je daar niet te veel aan mag voelen, maar nog eens getest en ja hoor, telkens na het plassen groeit deze als het ware; Ik heb dus geen last van harde buiken, maar van een harde baarmoederhals . Ik ben nu echt ongerust dat het zal leiden tot vroeggeboorte of zo... het kan niet door blaasontsteking komen want dat is al getest...zou dat veel kwaad kunnen? alvast bedankt. Liefs
hoi, doordat je blaas leeg is komt er meer ruimte in je buik en verandert de baarmoeder van positie. Dat is eigenlijk een harde buik waarbij je baarmoedermond dus ook meedoet.Het zegt niets over een vroeggeboorte ofzo. Ik zou niet meer voelen want het geeft je onzekerheid en dat is niet nodig. Mirjam
dank je wel! Ik ga inderdaad niet meer voelen, ben al blij dat het niet iets verkeerd betekent. groetjes