Pff ik moet even van me afschrijven hoor. Het gaat steeds beter hier, ofja, ging steeds beter. Mijn vriend is van de week bij zijn ex geweest. En waarom? Omdat hij zich kut voelde dat haar relatie over was met haar vriend. Hij heeft mij dit verteld nadat hij daar is geweest. Opzicht maakt het me niet zo veel uit, maar ik weet dat zij hem nog steeds terug wilt. Ook heb ik gespreksgeschiedenis gelezen van hem naar haar toe dat hij nog veel te veel met haar bezig was, dus ik vertrouw het niet zo. Nu werken ze ook nog bij elkaar. Gister ben ik bij zijn werk geweest en ze durft me niet eens aan te kijken. Ze ontloopt me, terwijl ik haar helemaal niet ken. Ik weet alleen wie het is van gezicht. Nu heb ik mijn vriend daarmee geconfronteerd, alleen ontkent hij alles. Het kan niet waar zijn dat hij dat gezegd heeft want hij heeft haar pas afgelopen Woensdag toegevoegd op msn. Juist ja, vandaar dat die gespreksgeschiedenis van begin maart was. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet doen nu. Hij heeft me beloofd geen contact meer met haar te hebben omdat hij mij echt niet kwijt wilt, maar aan de andere kant is hij nu heel kortaf tegen mij. Hij was hier net, zei geen woord. Ik mocht niet met hem mee lopen, hij heeft alleen sorry gezegd, gaf me een kus op mijn wang en hij ging. Ik wil hem tijd geven als hij tijd nodig heeft om na te denken over zijn gevoel, alleen hij zegt dat er niks na te denken valt. Hij wilt niet met me praten want hij heeft het gevoel dat hij er alleen voor staat tegen de rest, omdat niemand is zoals hij is. Nee, niemand is ook zoals ik ben. Iedereen is anders. Het is zo lastig, want alles wat ik zeg schiet bij hem in het verkeerde keelgat. Hij zegt ook dat hij niemand vertrouwd, omdat hij niet verliefd op iemand kan worden. Nu niet en nooit niet. Ik vroeg aan hem of alle dingen die hij tegen mij heeft gezegd dan gelogen zijn en hij zei dat dat absoluut niet waar was. Beetje tegenstrijdig dus allemaal. Hij vroeg me wat ik wou. Ik heb hem gezegd; ik verbied je niks, maar ik zou het wel fijn vinden als je niet meer met haar afspreekt. Doe maar wat jij denkt dat het beste is Hij zei toen tegen mij; Als ik doe wat ik denk dat het beste is ben ik je kwijt en dat wil ik absoluut niet. Ik zit een beetje in dubio met wat ik nu met hem moet doen. Ik wil hem niet kwijt, maar hij liegt wel tegen me. Sorry voor het warrige en lange verhaal. Ik snap er zelf ook vrij weinig van en ik zit helemaal te trillen, dus het typen gaat me ook niet echt goed af op het moment. Liefs.
Hij zei toen tegen mij; Als ik doe wat ik denk dat het beste is ben ik je kwijt en dat wil ik absoluut niet. Dan doet hij nu iets, wat hij eigenlijk niet wil... Ik vind het een lastige positie, maar als ik jou was, dan zou ik voor jezelf ook even alle dingen goed op een rijtje zetten en even nadenken wat JIJ denkt dat het beste is voor jezelf en voor de kleine! Ik vind het lastig om er iets over te zeggen, maar ik begrijp jou punt met het contact ex echt heel goed!! Sterkte
Dankjevoor je reactie, maar de kleine is mijn peetekindje Ik heb hem gezegd dat ik niet wil dat hij dingen doet waar hij niet achter staat, maar hij zegt dat hij er wel achter staat en dat hij het voor zichzelf doet. Hij ziet in dat het contact met zijn ex niet goed voor hem is, door de dingen die er in het verleden gebeurd zijn. Ik snap er zelf niet heel veel van. Ik probeer steeds met hem te praten, maar hij wil even tijd voor zichzelf om na te denken. Hij zegt dat praten komt wel. Jaja, dat komt wel. Maar ik ga geen eeuw zitten wachten tot hij eindelijk zijn mond los trekt, want ik voel me hier ook niet bepaald goed over. Ik laat hem wel tot na het weekend en dan vraag ik hm wel wat hij ervan denkt.
Hmmm lastige situatie meid..!! Ik blijf erbij dat exen buitenspel moeten blijven ZEKER als je een nieuwe relatie hebt... Ik had het zelfde met mijn ex woonde samen en hij sprak haar nog wel eens kon geen kwaad dacht ik... Toen kwam hij een keer thuis en zei dit Ja mn ex wil langs komen vanavond mijn eerste reactie oh leuk dan zie ik ook eindelijk eens wie het is ( had haar nog nooit gezien vandaar ) Daar achteraan zei hij van jaaa maar ze heeft liever niet dat jij er bent want ze kan het nog niet echt aan om mij samen met een ander te zien.. Nou luister ik woonde daar net zo goed en ga voor haar echt mijn huis niet uit! Het zat mij behoorlijk hoog en heb hem echt gezegd dat ik niet wilde dat hij haar nog zou spreken ( ben normaal echt niet van het zet iemand voor een keuze ) maar in deze situatie heb ik dat wel gedaan... Hij zocht nog steeds contact met haar en toen heb ik gezegd ik ga bij je weg... Blijkbaar vind je haar nog zo belangrijk dat je je relatie op t spel zet... Ik was nog geen 2 maanden bij hem weg...En zij woonde bij hem in Tis moeilijk maar praat er met hem over dat het voor jou moeilijk is zeker omdat het zijn ex is... En als hij echt nog gek op haar is dan (hoe lullig dit ook klinkt ) bij jou weg moet gaan... Want op deze manier houd hij jou aan t lijntje..!! En dat wil je ook niet denk ik.. Succes..!!
Als ik jou was zou ik idd even goed nadenken wat je zelf precies wil. En toch een goed gesprek met hem hebben. Ookal zegt hij dat dan niet te willen, dan doet hij het maar voor jou. Wonen jullie samen en/of probeer je zwanger te raken? Want dan zeker moet je hier echt over praten. Zijn ex ontlopen zal niet makkelijk zijn aangezien ze samen werken, maar hij moet wel afstand nemen. Als ze zo doorgaan gaat het denk ik wel een keer mis. Wil je niet nog onzekerder (is dat een woord?) maken maar denk wel dat hij niet voor niets weer contact met haar zoekt. Praat er met hem over meid, voordat hij je nog meer pijn doet.
Hoe het om mij over komt.... Hij doet dingen die niet helemaal kunnen en vervolgens probeert hij jou ook nog eens een schuld gevoel te geven. En wat het ergste is HIJ LIEGT over die msn berichtjes. Ik pesoonlijk zou woedent zijn ! Wees sterk meisie en laat hem geen vage spelletjes spelen.
Hou er rekening mee dat (een heleboel) mannen niet graag over dit soort dingen praten. Dat is natuurlijk heel lastig, omdat jij er wel over wilt praten. Maar probeer in te zien dat het waarschijnlijk niet met jou te maken heeft dat hij er niet over wilt praten, maar aan hemzelf. Verder, tja... Jij vindt het niet leuk dat hij contact hebt met zijn ex, omdat je de situatie niet helemaal vertrouwt. Ik kan natuurlijk niet inschatten of dat terecht is. Maar omdat hij daarnaast ook zegt dat hij niet verliefd kan worden, kan ik me voorstellen dat je op zich al gaat twijfelen aan de relatie. Dan zit het contact met zijn ex jou natuurlijk helemaal niet lekker. Aan de andere kant: stel dat hij werkelijk niets meer met zijn ex wil, maar nog wel vriendschappelijke of beschermende gevoelens voor haar heeft. Dan is het natuurlijk erg pijnlijk om te horen dat hij haar niet meer mag zien. Ik kan me ook wel indenken hoe hij zich voelt, als hij moet kiezen tussen twee mensen. Ook geen fijne situatie natuurlijk! Logisch dat hij dan even wat afstandelijk is. Ik zou het er even een paar dagen niet meer over hebben. Eens kijken of hij er alsnog zelf over begint. En anders volgend weekend eens rustig met hem praten over hoe jullie er nu voor staan en hoe jullie verder willen. (Misschien hoef je het dan niet eens over zijn ex te hebben... het gaat tenslotte om jullie!) Na dat gesprek zou ik eens goed bij jezelf nagaan hoe JIJ je voelt en wat JIJ wil. En: of hij, zoals hij NU is, je datgene geeft wat je nodig hebt. Verwacht niet dat je hem kunt veranderen, dus je kiest voor hem zoals hij is of je laat hemk gaan.
nou sorry hoor... hoe moet hij zich voelen dan? er moet toch echt iets fout zitten,. als je niet kan kiezen tussen je EX en je vriendin,.. je kiest toch voor je vriendin ? daar Wil je toch het liefst bij zijn.. en niet bij een EX.. !!
Ben ik het mee eens..!! Als je uberhaubt al niet zeker weet hoe of wat Ik zou hem echt duidelijk maken dat hij een keus moet maken.. Of haar of jou... Hij houd je zo alleen maar aan t lijntje... En miss straks ook nog van 2 walletjes eten houd ie zelfs nog 2 mensen aan t lijntje
Brrrrr.... ik zou echt niet kunnen samenleven met iemand die mij dwingt een vriendschap op te geven. Het heeft niks te maken met 'van wie houdt je het meest?' Ik ga er vanuit dat mijn partner mij respecteert en vertrouwt. En dat betekent dus dat ik mijn eigen vrienden mag kiezen. Als hij een (sexuele) relatie met haar heeft, vind ik het een ander verhaal. Maar als hij gewoon met haar omgaat als een collega en vriendin, wat is het probleem dan in vredesnaam??
zijn ex wil em nog steeds terug,. hij liegt over gesprekken met zijn ex. hij is stiekem op bezoek geweest bij z'n ex.. dit is geen gewone vriendschap hoor.. als dat wel zo was, dan lieg je daar niet over.. vind ik dan !
We wonen niet samen en zijn ook niet voor een kindje bezig. Zijn pas 3 maanden samen. Zijn ex heeft het sinds afgelopen maandag uit en daar voelde hij zich kut om, omdat zij zich kut voelde. Hij is heel zorgzaam voor anderen, doet altijd alles voor een ander en denkt nooit aan zichzelf. Daarom denkt hij ook dat hij er alleen voor staat. Hij ziet in dat hij verkeerd bezig is, maar toch voelt hij zich er hondsberoerd om. Ik heb liever niet dat hij contact met haar heeft, omdat ze sinds het over is tussen hun wanhopig naar contact met hem zocht en heb op allerlei manieren jaloers probeerde te maken. HIj wees dat altijd af, maar nu het over is tussen haar en haar exvriend, zoekt hij opeens zelf contact. Zijn beste vriend heeft met hem gepraat en hij heeft gezegt dat hij echt niet voor haar voelt en haar ook echt niet terug wilt. Hij vind het heel erg dat ik me kut voel, maar ik zeg maar zo; dat doet hij zelf. Ik laat hem wel even rusten en dan woensdag zo'n beetje dan begin ik er wel over als hij er zelf nog niet over begonnen is. Bedankt voor jullie reacties. Lucht me iig op dat ik hier van me af kan schrijven.
@ tupp ik vertrouw hem wel, op het feit na dat hij liegt over die msn gesprekken na. alleen haar vertrouw ik niet! daar gaat het me op, ze is al die tijd nog bezig hem voor zich te winnen en nu hij weer contact met haar heeft geeft me dat niet zo'n fijn gevoel. ik verbied hem dat contact met haar ook niet, heb hem alleen gezegd dat ik het fijn zou vinden als hij niet met haar afspreekt. wat hij daar mee doet is aan hem
Volgens mij zegt TS dat hij zelf aan haar heeft verteld dat hij naar haar toe is gegaan, dus er is geen sprake van 'stiekem op bezoek gaan'. En dat zijn ex hem terugwil, zegt niks over ZIJN gevoelens.
'Ja na dat hij daar geweest was... Dus al had ze er nog zo kwaad om geworden.. Had er niks veranderd kunnen worden aan de situatie.. Aangezien hij daar al geweest is.. Maar TS je moet doen waar jij je goed bij voelt.. Een relatie is gebaseerd op vertrouwen... En als je dat kwijt bent/raakt... Dan is je relatie goed houden best lastig... Wij kunnen wel van alles zeggen maar iedereen heeft een eigen kijk op dit soort dingen.. De een accepteert het wel en de ander niet.. Dit betekend niet dat jij dat ook moet doen.. Jij moet met deze man/jongen leven en het is dus ook aan jou wat jij wilt en wat jij prettig vind..!! Ik snap in ieder geval wel dat je vraagtekens krijgt omdat hij toch liegt over bepaalde dingen... En waarom liegen als je niks te verbergen hebt ( lijkt mij..!! ) Praat rustig met hem verplaats jezelf in zijn situatie en vraag hem ook om dat bij jou te doen.. Draai het bijvoorbeeld om hoe zou hij het vinden als jij dit doet met jou ex..!! Ik hoop dat jullie er samen uit komen en dat het uiteindelijk niks blijkt te zijn..!!
Maar je hoeft haar toch ook niet te vertrouwen? Als je hem vertrouwd kun je er vanuit gaan dat hij niets met haar zal doen. Ook niet als zij daar een poging tot doet. Als je hem echt vertrouwd heb je niets om je zorgen om te maken.
Pas op: ex is weer vrijgezel, en zijn gevoelens voor haar waaien op. Hij liegt al. Ik ken dit geneuzel uit ervaring, en heb één tip voor je: Doe iets. NU!
Hij is aan het werk tot 02.15 vannacht dus ik kan nu niks doen. Ik zou moeten wachten tot morgen. Als hij dan tenminste wel met me wilt praten. Heb hem al gezegd stel je voor hoe jij je zou voelen als ik dit met mijn ex deed. Hij zei; ik zou het wel lullig vinden als je ex daar mee naar jou toe zou komen, maar ik vertrouw je dus het maakt me niet uit. Ik vertrouw hem, alleen het feit dat hij liegt daar ben ik nu over gaan twijfelen. Zijn ex had gezegt; vind je vriendin het wel goed als je met mij afspreekt; hij heeft toen tegen haar gezegd maakt niet uit dat vertel ik haar morgen wel. Hij heeft het me dezelfde avond nog verteld, maar hij vind dat ik overdrijf. Misschien is dat ook wel zo, maar het zit me absoluut niet lekker.
Mee eens. En ook ik spreek uit ervaring. Door je verhaal is het alsof ik weer fftjes terug de tijd in ga en ik kan je zeggen, voor mij is t niet goed afgelopen. Behalve een mooie schat van een dochter heb ik er niets anders overgehouden dan alleen pijn, narigheid en ellende. En die 'kleine' leugentjes int begin, dat zou al je 1e waarschuwing moeten zijn, die leugentjes worden met de tijd alleen maar groter.
@jessy77: dat had mijn tekst kunnen zijn..! Sterkte. En trap niet in 'gelukkig kan ik bij jou altijd open en eerlijk zijn'. Neem niet met minder genoegden dan de waarheid. Blijf je gevoel volgen, ook al zegt het soms dingen die je liever niet horen wilt.