Vanmorgen vroeg ging in ons hondje Storm uitlaten en één of andere idioot wil parkeren op de stoep.. Hij had mij wel gezien (geloof ik) maar mn hondje niet. Hij is een Shih Tzu van 6 maand oud dus nog best klein.. Rijd die vent zo tegen de achterpootjes aan Het leek in eerste instantie mee te vallen, hij liep wat mank (kerel had blijkbaar door dat het toch niet kon op de stoep en rijdt zo verder.. Geen idee ook wie het was.. Eenmaal thuis wankelde hij steeds meer en piepte als een gek.. Dus om 8 uur naar de dierenarts gereden, blijkt zn achterpootje gebroken/verbrijzeld te zijn.. Moest hem daar achterlaten om foto's te laten maken om te kijken waar de breuk zit en hoe erg het is.. In het gunstigste geval kan er een gipsje omheen en in het ergste geval is het pootje verbrijzeld en kunnen ze niks doen, dus moeten we hem laten inslapen.. Verder leek het goed met hem te zijn, geen inwendige bloedingen gelukkig terwijl de klap toch behoorlijk hard was.. In de loop van de ochtend zou de dierenarts even bellen om te bespreken wat ze gaan/kunnen doen.. Aangezien mn man doordeweeks niet thuis is zal de keuze op mij aan gaan komen.. Zo, dat moest ik kwijt..
Jeetje wat erg.... hopelijk komt het nog goed met je hondje Die man heeft waarschijnlijk niks door gehad....hoop ik. Want anders is het wel HEEEL aso (om andere woorden niet te gebruiken). Heel veel sterkte met t hondje. Hopelijk belt de dierenarts zo dat t allemaal mee valt en het gips wordt.
Jeetje meid wat erg. Veel sterkte in ieder geval. Ik heb de keuze gelukkig nooit hoeven te maken maar ben zelf ook helemaal gek van dieren dus weet dat het niet makkelijk zal zijn. Liefs Arianne
Ohh wat erg!!!! Wat zielig zeg die pop!!! Wat een *&^%$#@! van een vent!!!! Jammer dat je zijn kenteken niet hebt!!!!!!!! Ik wens je heel veel sterkte! En ik hoop niet dat jij een moeilijke beslissing moet gaan maken
waarom moet het hondje dan worden ingeslapen? je zou het pootje ook kunnen laten amputeren? honden wennen daar snel aan, en zullen er na een tijd bijna tot geen last van hebben dat ze maar 3 poten hebben??
Nou idd zeg! Wij hebben een poes gehad met een verbrijzelde set heupen, gewoon 5-6 maanden verzorgt omdat ze niet kon lopen maar nu klimt ze de bomen weer in hoor!!!
is even het navragen waard, onze dierenarts wilde tot 2 keer toe een beestje van ons in laten slapen wat nog jaren heeft geleerd (en een normaal leven geen gehandicapt ofzo) en de kat leeft nog steeds en das minimaal 10 jaar geleden ofzo.. dus goed je laten informeren!!
zal even afwachten hoe erg het precies is, en aan de hand daarvan de optie amputeren bespreken, misschien is het niet eens nodig hoop ik.
Jeetje, wat erg! Ik hoop ontzettend dat er alleen een gipsje nodig is. Tsja, ik dacht inderdaad ook meteen aan amputeren, mocht het pootje verbrijzeld zijn. Honden kunnen zich daar erg goed aan aanpassen. Wat raar dat jouw dierenarts het daar niet over heeft gehad, en meteen zegt dat hij moet worden ingeslapen. Als ik jou was, zou ik eens naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion.
waarscheinlijk omdat hij daar een bult werk aan heeft en dierenarsten het liever niet doen. ik zou echt niet gelijk kiezen voor inslapen dat zou ik naar een andere dierenarts gaan voor een second opinion. dieren kunnen heel goed met 3 poten leven heel jammer dat je geen kenteken heb anders had je het op hem kunnen verhalen
ja ik hoop ook echt dat hij alleen maar een gipsje nodig heeft... zo niet.. dan zou ik echt de optie amputeren met hem bespreken.. en wanneer hij b.v zou zeggen, nee dat gaat niet, kan niet, doe ik niet aan... dan eerst nog eens bij andere artsen informeren... het beestje is pas 6 maanden,.. hij heeft nog een heel leven voor zich...
Mijn bull heeft toen hij jong was ook zijn poot verbrijzeld bij een val van de trap. Ze heeft 6 weken rust gehouden (zonder gips,maar wel met sufmakende pillen) en nu loopt en rent ze erop los. Je hoeft je hondje echt niet te laten inslapen hoor,wat een onzin verkoopt jouw dierenarts. Mijn dokter laat mij ook niet inslapen als ik mijn been verbrijzeld heb.. Succes ermee!