Hallo,Allemaal Wij zouden heel graag een hondje willen hebben,alleen wisten we nog niet welke. Zou graag een willen die goed met kids is en jullie ervaringen graag horen mijn (vriend dacht aan een bordeauxdog?) Welke honden hebben jullie en hoe zijn jullie ervaringen hiermee?? Liefs
ik denk dat je niet zit te wachten op mijn antw. maar ik wil het toch ff kwijt, ik zie dta je zwanger bent. dan lijkt het me helemaal geen goed idee om aan een hond te beginnen. de hond krijgt nu alle aandacht totdat de kleine er is en dan vervalt een heel groot stuk aandacht vooral omdat de hond dan nog niet volwassen is kun je daar echt problemen mee krijgen.
ik ga je ook een ander advies geven haha, wij hebben 3 stellenvrienden met honden.... ze wouden wel dat ze er niet aan begonnen waren voordat de kleintjes erwaren!!?? alledrie! de honden zijn superlief, maar ze verharen, moeten eruit, en het valt gewoon erg tegen met een kleine het eerste 1,5jaar.... vooral als jullie van plan zijn de hond in de huis te doen? je kindje kruipt ook overal rond..... Als wij op visite zijn bij 1 van die stellen, tja... dan kan alle kleding daarna in de was, hij kan onder de douche, hondenharen, bah! en altijd opletten als daar iets op de grond valt, een rozijntje ofzo, want dat eten ze gewoon nog op?! Wij willen ook graag een hond.... en Zodra Jelmar 3 is ofzo, gaan we dat ook doen maar nu nog niet
En waarom dacht je vriend aan een bordeauxdog?? Ikzelf heb een mechelse herder. Superlief voor onze kleine meid, maar wel een hond die erg veel beweging nodig heeft, neemt geen genoegen met een blokje om en ook wel eentje met een gebruiksaanwijzing! Je moet gewoon even goed bekijken wat je wilt, alleen lief voor kinderen......daar passen tientallen rassen bij. Wat wil je met de hond?? Noem ff wat op hoor... -gezinshond -goede waker of juist niet -veel energie of juist wat minder -wil je er mee trainen -moet ie veel alleen zijn -moet het een speelkameraadje voor het kind zijn
Bedankt voor jullie reacties Waarom bordeauxdog dat leek hem wel een mooie en goede hond toe vandaar En ik vind alle honden best zolang de hond maar goed luisterd en goed voor kids is En weet ook wel dat het druk is met hond in huis maar we dachten er gewoon aan omdat we beide van dieren houden maar nooit er van gekomen was en miss is het ook beter om te wachten met een hondje idd. LIefs
wij hebben een labrador... een echte blonde doos!! superlief, waaks en goed luisteren... ze is absoluut 4 pootjes en 2 handen op der buik met mn beide zoontjes... druk... ja absoluut!! verharen... zeker weten... maar lang leve de stofzuiger en dweil!! tip voor als de kleine er is: leg bij de voordeur trainings-snoepjes (innimini koekjes) en laat de visite hem/haar er 2 geven als ze binnen komen... de hond krijgt eerst de aandacht en zal zich dus niet gepasseerd voelen..... owja wij hebben ook nog een kat... en de hond is stapeldol op de kat... die slapen met zn 2tjes in haar mand!!!
Ik denk dat het sowieso eerst handig is, om je in diverse hondenrassen te verdiepen. Wat zijn de karaktereigenschappen, wat voor verzorging komt erbij kijken? Wat hebben ze nodig etc etc. "Een mooie en goede hond" is geen basis om aan een hond te beginnen. Wij hebben een bordeaudog gehad. Superlief dier, alleen met 5 jaar moeten laten inslapen i.v.m. kruisbandproblemen en een spierziekte. Grote rassen hebben meer risico met hun heupen en ellebogen. Wil niet zeggen dat elke grote hond dit heeft hoor! Zeker niet, maar bedenk je dit wel. Laat je goed informeren voor je aan een hond begint, welk ras dan ook. Dat is echt het belangrijkste. Succes met je besluit.
Persoonlijk zou ik ook nog even wachten als ik jullie was.. Wij (voornamelijk ik) willen ook graag een hondje, onze dochter is nu 17 mnd dus voor haar kan het wel. Maar omdat we ook bezig zijn met een 2e wachten we sowieso nog even tot deze ook 1,5 jaar oud zal zijn. Net wat iemand hier al zei, in het begin krijgt het hondje alle aandacht maar als er een baby bijkomt opeens veel minder en daar kan een hond erg jaloers om worden. Raad je iig wel een klein hondje aan, vindt ik persoonlijk een stuk makkelijker met kleine kinderen.. Een mechelse herder raad ik je af. Wij hebben er ook een gehad, super lief beestje en luisterde ontzettend goed! Tot dat onze kleine meid er was, kon niets meer met die hond beginnen, ik was echt haar baasje maar zomaar uit het niets viel ze mij opeens aan. Toen hebben we haar dus ook weg gedaan, nu was ik het deze keer maar de volgende keer had het mijn dochter kunnen zijn. Ook mijn zus, oom en tante, en 2 vrienden van ons hadden het zelfde met hun herder toen er een kindje bij kwam.
Ik bedoel dit niet lelijk hoor maar het komt op mij over alsof jullie er nog niet echt goed over nagedacht hebben.
Ik zou ook even wachten totdat je bevallen bent, ik zeg niet dat je zou moeten wachten tot de kleine een paar jaar oud is. Maar in de eerste periode met een kleintje komt er al veel op je af, als je dan ook pas net een hond hebt die je nog een beetje moet leren kennen en hij jullie ook wordt dat wel zwaar. Wij hebben ook een hond maar die is er ondertussen alweer 3 jaar dus wij hoeven niet meer aan hem te wennen en hij niet aan ons. Dan alleen de kleine nog maar
Je wilt een hondJE..... En je denkt aan een Bordeauxdog? Iedere hond is leuk zolang ie maar luistert en goed is voor kids? Echt, geen enkel ras wordt lief en braaf geboren hoor, dat moet JIJ hem leren. Een Bordeauxdog heeft een strakke hand nodig en een goede opvoeding. Dat betekent dat je naar cursussen moet, door weer en wind op zo'n lekker nat veld. Zindelijk maken is ook heel leuk, mag je er de eerste 8 tot 12 weken 's nachts uit om je hond buiten te zetten. Weet je trouwens wat een volwassen hond weegt, hoe sterk die is en hoeveel ruimte die inneemt in je auto? Hoe ga je de hond uitlaten als je hoogzwanger bent en net bevallen? Gewoon niet aan beginnen nu.
Volgens mij maakt het niet uit of je nou nog zwanger bent of net bevallen .. Als je besluit nu de hond te nemen, idd zoals mutsevluts zegt, een bakje met koekjes bij de voordeur ! Of je kan kiezen voor een kleiner hondje, en een niet al te grote.. Ik heb een kruising chihuahua erg lief beessie en lief met kindjes, heeft een grote mond maar ach ! Zal me wel verdiepen in verschillende rassen, en of je met een pup begint, volwassen hond, mannetje/vrouwtje en waar ga jeje hond kopen, in het asiel.. of bij een fokker (let op broodfokkers!) .. Denk hier goed over na.. Succes met je keuze !!
Ik adviseer wel om te wachten totdat je kleine geboren is en al wat ouder is. Zodat jullie als gezin een ritme hebben gevonden en je vervolgens kunt besluiten of dat gaat passen. Wij hadden een hond voordat we kinderen kregen, maar het bleek in combinatie met werken EN kinderen toch best pittig.
hmmm, de 1 zegt het wat botter (....) dan de ander, maar inderdaad, ik zou wacht tot je kleintje een jaar is (geef het op de 1e verjaardag als cadeau hihi) dan zijn jullie als gezinnetje ook al beetje gesettled!
tja ik begrijp dat als je een hond neemt je ook een hond wilt en niet een halve kat. Verder zou ik er bij populaire rassen omdenken dat ze een stamboom hebben en eventueel een gedrag test hebben gehad. Veel populaire honden zijn enorm doorgefokt waardoor ze een kronkel in het hoofd kunnen hebben. Hier onder enkele (tamelijk makkelijke) hondenrassen. Vergeet niet dat opvoeding en cursus heel belangrijk is. Verder is een dominante hond niet aan te raden. Ga eens vrijblijvend bij fokkers langs en laat je informeren Berner sennen Bulldog (engelse) Golden retriever labrador Bull mastieff Zwitserese sennenhond Sint Bernard boerboel Dit zijn slechts enkele. Ik deze rassen zouden jullie je eens kunnen verdiepen. Verdiep je goed in een ras voordat je hem besluit te nemen. Vergeet niet dat een hond heel wat jaren bij je gezin zal zijn. De aanschaf hiervan moet niet een overhaaste beslissing zijn.
Ik zou ook even wachten totdat je bevallen en bent en een beetje een ritme hebt. Een puppy opvoeden gaat veel tijd in zitten en als je een kindje krijgt heb je de eerste weken/maanden wel wat anders aan je hoofd. Onze hond (golden retriever, nu 3 jaar) was als puppy echt een doerak, pfff ik vond het zwaarder dan ik voor de tijd gedacht had en ben blij dat ik toen nog niet zwanger was of een kleine baby had. Dan had hij heel wat minder aandacht gehad en dat hebben ze juist veel nodig in het begin. En qua haren, tja dat is nou eenmaal zo. Daar heb je stofzuigers en dweilen voor En haren opzich zijn schoon dus ze krijgen er niks van. Mijn zoontje en hond zijn ook dikke maatjes. Al is mijn zoontje soms veel te enthousiast en moet ik de hond 'beschermen' voor hem. Het omgekeerde dus Wel is het soms idd pittig vooral als het slecht weer is je moet er toch uit. Maar hoewel ik soms wel eens denk, 'waarom hebben wij een hond genomen?' kan ik echt niet meer zonder hem en hoort hij echt bij ons gezin. Ik zou iig er nog even mee wachten. En als je een rashond neemt duurt het vaak ook nog wel wat langer. Verdiep je er iig goed in!
die dikgedrukte zijn dus ECHT geen "makkelijke" honden! Absoluut niet aan beginnen als het je eerste hond is en je waarschijnlijk weinig tijd ervoor gaat hebben! Sowieso raad ik altijd een teefje aan ipv een reu en als je dan toch voor een reu gaat direct laten castreren als hij zijn pootje op gaat tillen met plasjes. In jullie geval zou ik zéker even wachten tot je kindje wat groter is!
Wij hebben een newfoundlander is echt een superlieve hond maar........ Het is niet alleen de hond die lief moet zijn je krijgt een baby die op een gegeven moment gaat kruipen en lopen enz. Hier bewust gekozen voor een hond (we hadden er twee helaas de ene in nov in moeten laten slapen) Wilde geen pup met een kleintje dus eerst hebben we de honden genomen. Een bordouxdog is ook pas volwassen met twee jaar dus de eerste twee jaar erg speels. Mijn kereltje is echt helemaal wezenloos van onze hond echt onwijs gaaf maar oh wat moet ik hem (kleine man) in de gaten houden. Want hij vind haar zo lief dat ie er het liefst de hele dag op wil liggen!!!!. Nu hebben wij een open keuken met een groot hek tussen de woonkamer en keuken zo is ze er wel bij maar kan ik ze wel schijden van elkaar. Dit was ze al gewend want niet iedereen vind een newfoundlander leuk. Wij hebben het ook nog over een nieuwe hond gehad maar wil geen pup zolang kleine man nog klein is. Als hier ooit weer een hond zou komen dan pas als kleine man minimaal 4 jaar is. groetjes kim