Ik ben zojuist geweest voor de officiele 20 weken echo. Afgelopen donderdag hadden we al een 2D pretecho gehad. De echo van vandaag viel behoorlijk tegen. Het was een ouder apparaat en deze gaf echt geen mooi beeld. Daarbij kwam dat de baby weg dook, dus er was weinig te zien. Ik heb dan ook geen mooie foto gekregen. Ze heeft een hele tijd naar het hartje gekeken voor ze zei dat het goed was, dus ik werd inmiddels behoorlijk zenuwachtig. Verder was het zo voorbij en werd er niks uitgelegd. Ik ben dus heel blij dat ik donderdag de pretecho heb laten maken. Voor iedereen die de foto's hiervan nog niet heeft gezien: er staan er een paar in mijn album en ze staan allemaal op mijn website.
Hoi Daphne, nou ja, wat een raar gedoe! Het is toch te bedoeling dat ze kijken of de organen van de baby goed ontwikkeld zijn en of alles in orde is? Hoe kan dat nou op deze manier? Heb je verder helemaal geen toelichting gehad over wat ze zagen en wat er allemaal goed was, behalve het hartje? Het klinkt heel vreemd, die echo van jou! Misschien kan je nog eens aan je vk vragen of die wel normaal is of zo? Groetjes, Dominique
vind dit inderdaad raar het istoch de bedoeling dat zehet kindje helemaal onder de loep nemen ik zou bijna zeggen dien een klacht in ikzou dit zeker kenbaar maken bij je vk
Ze heeft alles opgemeten en gezegd dat alles in orde is. Ze heeft de maten genoteerd voor de VK. Maar dat was het. En ze zag dat het een mannetje was, maar dat wisten we dus al even Ik neem aan dat ze het goed heeft gezien, want ze zei dat ze alle metingen gedaan had die ze nodig had. Ik begin me nu wel af te vragen hoe het bij anderen is gegaan, die 20-weken echo.
Ik vond de 20 weken echo ook tegenvallen. Het ligt er net aan hoe iemand het doet. Ik had echt iemand met de insteek dat het een medische echo is een geen pretecho. Het was nuttig maar niet echt leuk. Pim
Mijn eigen verloskundige heeft de 20weken echo gedaan (wel in het ziekenhuis). Bij mij hebben ze ook alles opgemeten, niertjes nagekeken, hartje nagekeken, de maag, de hersenen, lip, voeten. Duurde ongeveer 3 kwartier en veel uitleg erbij. Bij mij duurde het ook soms lang voordat ze een reactie gaf op wat ze zag. Ik was daar ook wel wat zenuwachtig om. Ik vind het raar dat het bij jou zo gegaan is. Zou het zeker bij de verloskundige navragen als ik jou was.
Ach, ik ben niet anders gewend. Alle echo's (ben namelijk onder behandeling bij gyneacoloog) gaan bij mij mis, kunnen ze geen duidelijk beeld krijgen, en krijg ik te horen dat het door mijn dikke buik komt(overgewicht) afgelopen vrijdag nog kon hij het hartje weer niet zien en zei van ja hij beweegt goed dus zal het wel goed zijn. Nou ik wordt er niet goed van! Toen pakte hij maar de doptone om naar het hartje te luisteren. Hij zal niet toegeven dat de aparatuur verouderd is, en ook niet de moeite doen om het beeld scherper te stellen. Terwijl ik super 3d echo's heb laten maken met 25 weken,(zie album) die wel heel duidelijk waren, en die echografiste zei dat mijn dikke buikwand wel meeviel. Nu is het wachten op de 30 weken echo, die kon ook nog niet gedaan worden want het is bij ons in het ziekenhuis topdrukte!!! Heb ik weer!!! Dus je bent niet de enige hoor. Groetjes Françoise
Nu ik jouw ervaring lees Daphne ga ik er bij mijn echo toch wel op toezien dat ze nauwkeurig alle orgaantjes nalopen, want daar laat ik de echo voor maken! Misschien hebben ze dat bij jou ook wel gedaan maar er geen uitleg bij gegeven?!? Voor mij hoeft het geen pret echo te zijn, als de baby maar nauwkeurig nagekeken wordt. En ik hoop heel hard dat we te zien krijgen of het een jongetje of meisje wordt, maar het belangrijkste vind ik toch wel dat alles goed nagekeken wordt!
Nou de decembermama's weten mijn verhaal wel met de 20 weken echo,bij mij was het echt niet leuk gewoon. Ik moet vandaag naar de verloskundige en we zullen het wel over de uitslag gaan hebben en daar zal ik wel even bij zeggen dat ze wel meer niet heeft gezien dan alleen het aangezicht want ik weet al dat ze had opgeschreven dat ze het aangezicht alleen niet had gezien terwijl ze bij mij ook het hoofdje niet had gemeten de hersens niet heeft bekeken,de voetjes niet,de aders in het hartje niet, en de navelstreng niet. En ze was helemaal niet vriendelijk door haar ging ik me alleen maar zorgen maken toen ik thuis was heb ik gelijk gebeld voor een pretecho en die heb ik een week daarna gekregen en zij heeft wel alles goed nagekeken. @Fransje volgens die vrouw van de pretecho slaat het verhaal van de dikke buikwand nergens op,ze begon er zelf over toen ik mijn 20 weken verhaal ging houden toen zei die vrouw van de pretecho Oww het kwam zeker door je dikke buikwand ik zei ja dat zei ze tegen mij dat ze daar door niet alles kon zien ze zei nou dat is grote onzin want bij jou heb ik beter beeld dan iemand die maatje 36 heeft(die vrouw met maatje 36 had ze de dag daarvoor gehad)dus dat verhaal moet je niet geloven ze hebben dan gewoon geen goed aparatuur.
bij mij ging het precies zo.. toen ik vroeg hoe lang ons kindje was zei ze oh ja dat kon ik niet meten maar ongeveer tussen de 27 en de 30cm. En toen ik dus vroeg om het geslacht zei ze ik heb gezien dat het een jongen is.. Maar dat kon ze ons niet laten zien.. ben dus benieuwd of ze gelijk heeft..
bij ons nam ze echt de tijd, ze is er wel een halfuur mee bezig geweest, we hebben alles op dvd staan waar ze dan alles op uitlegd wat ze aanwijst met het pijltje, ze keek echt helemaal het kindje na. 2 ogen, een neusje en een mondje zag ze, ook in iedergeval 1 oor want hij/zij lag steeds op de rechterzij, ook heeft ze naar het maagje gekeken of die gevuld was met vruchtwater. Ze heeft het hoofdje bekeken of ie 2 hersen helften heeft, hoofdje opgemeten, buikje heeft ze opgemeten, het bovenbeen botje om te zien hoelang ons kindje was. hartje heeft ze helemaal bekeken of er 4 kamertjes zichtbaar waren, of geen klomp voetjes heeft, of het ruggetjes gesloten was, en ze heeft naar het aangezicht gekeken. Ook heeft ze me het hartje laten horen of ie wel snel genoeg klopte, de navelstreng nagekeken of er 3 aders door liepen, ik ben echt met een tevreden gevoel naar huis gegaan. het was voor mijn vriend en mij echt allemaal erg duidelijk. patricia
Heb ook een hele goeie 20 weken echo gehad. Wel drie kwartier binnen geweest. 5 foto's en een dvd meegekregen. Alles werd heel goed uitgelegd. Hadden ook nieuwe apparatuur dus was goed duidelijk. Is wel balen, je kijkt zo naar die 20 weken echo uit en dan valt het gruwelijk tegen. Hoop dat je vandaag wel een mooie echo hebt. Silly
Bij ons werd ook alles heel goed uitlegd, ongeveer 40 minuten bezig geweest. Hij werd helemaal binnenstebuiten gekeerd, en alles is gelukkig ok!!!