Tegenvallende 3D-echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Boomer2009, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Deze week hebben we een 3D/4D echo laten maken. Ik vond het echt super om lekker te kunnen gluren, alleen was het jammer dat het kleintje haar beentjes en de navelstreng voor het gezicht had. Op deze manier kregen we geen echte mooie foto's jammergenoeg. We mogen terugkomen over twee weken, dus dat is wel lekker.

Alleen het volgende: We hebben enkele foto's van het gezichtje meegekregen. Alleen zien we bij het meisje een enorme platte neus en een enorm brede mond met dikke lippen. Nu heb ik zoiets van: dat is een momentopname en zo komt ons kindje er niet echt uit te zien wanneer ze geboren wordt. Ik maak me er eigenlijk niet druk om.

Maar mijn man heeft een foto laten zien op zijn werk en kreeg al de vraag of ik 'ook zo'n grote mond' heb.... En nu is mijn man zich dus erg druk aan het maken. Hij vreest dat het zo ter wereld komt en heel haar leven gepest zal worden enzo. Echte dramatiek dus.

Dus nu eigenlijk de vraag aan degenen die ook een 3d echo gehad hebben, in hoeverre lijkt het kindje sprekend op de echo? Bijvoorbeeld de grote neus, zal dat zo blijven?

Het gaat er meer om dat ik dit aan mijn man duidelijk kan maken, want anders zit hij zo lang in de stress, ik word er niet goed van ;)

2. moon30

moon30 Actief lid

Jun 14, 2009
    406
    0
    0
    winkelmedewerker
    noord holland
    bij mijn vriendin zag er t er ook vervormd uit door de huidsmeer. ik dacht toen ook van nou......... dat ziet er raar uit, maar alles was gewoon goed en normaal, en anders dan op de foto..

3. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Toen wij een 3/4 D echo hadden van Dean met 25 weken zwangerschap....hij zag er echt idem dito uit toen hij geboren werd! Daarom gaan we het nu zeker weer doen omdat we zo goed op deze manier konden zien hoe ons kindje er uit zou gaan zien.
    Maar misschien verschillend het idd wel per kindje...echo etc.
    Kan misschien afhankelijk zijn van wie het doet, de ligging van het kindje ect.
    Niet teveel zorgen maken zou ik zo zeggen.

Mirre

4. belliebel

belliebel VIP lid

Jun 11, 2009
    14,226
    648
    113
    Female
    Buschauffeur
    Hey meid,

Ik zou me er niet heel erg veel zorgen over maken hoor. Je kindje heeft met 26 weken nog niet heel veel onderhuids vet. Dit zal de komende weken toenemen.

Ook ik heb morgen een 3D echo. Ik heb er bewust voor gekozen om dit wat later te doen. Ze zeggen dat het beeld tussen de 26 en de 34 weken het beste zijn. Heb daar dus gewoon het gemiddelde van genomen. Ben wel heel benieuwd hoe onze kleine uk eruit zal zien en of het beeld inderdaad nog klopt na de bevalling.

Hopenlijk heb je over 2 weken een mooier beeld van jullie kindje en ligt het er beter voor. Ook kan het misschien te maken hebben met de placenta. Er kunnen diverse redenen zijn. Don't worry, komt goed:).

Liefs Belliebel.

5. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Bedankt, ik heb mijn man ook al verteld weer even te wachten met zijn conclusies tot de nieuwe echo binnenkort. Ik hoop echt dat het dan beter is...

Hij had bij een collega eerder dit jaar al 3d foto's gezien en die waren volgens hem prachtig en het kindje leek ook sprekend op zijn vader. Dus nu heeft hij ook spijt dat hij alleen die mooie foto's heeft gezien, want nu gaat hij het hiermee vergelijken denken we.

Ik vind het gewoon kl*te, want ik zit telkens naar de foto's te kijken en ben er al verliefd op. Terwijl hij het juist moeilijk vind...

6. mona75

mona75 Actief lid

Jun 29, 2008
    179
    0
    0
    Hoi,

Wij hebben met 25 weken een 3d/4d echo gehad, bij de geboorte zag hij er precies zo uit als op de echo. wij hebben ook foto's gehad waar ik bij dacht jeetje dat is nooit goed maar dat heeft ook met de ligging van de kleine te maken, de eerste 4 foto's heel mooi en de andere 3 zag er niet zo leuk uit, dus maak je geen zorgen bij de volgende echo zul je zien dat het er heel anders weer uitziet!!

7. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Mijn 3d echo (zie album) was met 26 weken, maar is erg goed gelukt omdat de kleine er goed voor lag en ik ook meer dan voldoende vruchtwater had. Dat zijn allemaal factoren voor een 'goede' 3d echo.

Stel dat je iets minder vruchtwater hebt dan ik, dan ligt het kindje te dicht op een bepaalde lijn (het verschil tussen 2d en 3d opname zei de echoscopiste) en dan vervormt het beeld nog wel eens.
    En sommige kindjes liggen nu eenmaal dicht in elkaar gefrommeld. Vinden ze denk ik lekker om zo te liggen.

Maar je man moet zich niet zo op laten jutten door zn collega's. Is voor jou ook niet erg leuk dat hij zich zo druk maakt om hoe zn kindje eruit ziet. Het wordt vast een prachtig kind en hoe cliche het ook klinkt: het is toch het belangrijkste dat jullie kindje goed groeit en zometeen gezond ter wereld komt.

8. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Ik vind 3D echo's zowiezo niet mooi.. (wil niemand kwetsen, persoonlijke mening) sorry, maar ik vind het altijd raar lijken zo'n oranje kindje.... ik doe het wel met zwart wit en zien wel wat eruit komt :D
    Maar je man moet zich echt geen zorgen maken, hoe het er ook uit komt, het blijft zijn kleine meid :)

9. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Lag je kindje niet "tegen het venster?" Dus met het snoetje tegen de buikwand gedrukt? Wij hebben prachtige 3d echo's van de kleine, maar ook wel een aantal waarop het net een zombie is. de laatste had ik een stuk minder vruchtwater, en hij lag met het koppie tegen mijn buikwand aan, nou frankenstein is er niets bij:D
    Maar op de andere echo's is hij prachtig, en ik ben vol vertrouwen dat hij er ook prachtig uitkomt! Maak je dus niet te druk, en wacht gewoon even de volgende echo af!

10. bezorgde

bezorgde Actief lid

Oct 18, 2009
    196
    0
    0
    Rijswijk Z-H
    Blij dat ik niet de enige ben ;)

11. linde90

linde90 Niet meer actief

bij onze 3d echo had mijn meisje ook een platte neus, maar bij de geboorte totaal niet.
    Kijk maar in mijn album

12. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Ik wil je ook even geruststellen, ik vond onze 3d echo ook echt niet mooi maar wij hebben er geen moment wakker van gelegen: wij dachten dat komt wel goed!

En ja hoor, het is echt een prachtkindje (en leek ook echt niet op de echo toen hij geboren was)

13. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

Jul 8, 2009
    599
    0
    16
    Ons meisje had tijdens een gewone echo ontzettend dikke lippen. Zo erg dat ik daar ook echt van schrok. Ik dacht "jemig wat een zoeloe kind, dat kan toch niet????".
    Ze heeft wel een mooi vol mondje maar die zoeloe lippen heb ik nooit meer teruggezien :D:D

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

Oct 29, 2008
    3,862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ik vind die 3d echo's zowiezo altijd een beetje raar,heb er nog nooit een gezien waarvan ik denk wouw wat mooi! Denk ook zeker niet dat je/je man zich zorgen hoeft te maken.

15. Loezz

Loezz Actief lid

Feb 10, 2009
    165
    0
    0
    Verzorgende IG
    Haha moest wel effe lachen toen ik je verhaal las. Ik weet niet of je het goed kan zien op mijn avatar maar ons menneke heeft op de 3decho ook dikke lippen en een plat breed neusje. Mijn man grapte nog"dadelijk komt er donkere baby uit" Maar ik moet zeggen dat ik me hier geen moment druk om heb gemaakt hoor. Vind het er wel lief uitzien. Wel lag hij met zijn gezicht in de placenta dus misschien is het daarom een beetje breder.
    Nog een paar weken en dan zien we of hij erop lijkt!:D

16. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,827
    9,336
    113
    Gelderland
    bij onze echo kregen we ook veel van die dikke lippen en brede neus foto's mee...
    maar kleintje was erg moeilijk op de foto te krijgen omdat hij met zijn gezichtje half tegen de placenta lag.
    Wel heel fijn dat je over twee weken terug mag komen en dan zul je zien dat als de baby er goed voor ligt je mooie plaatjes krijgt:D

ik hoor om me heen ook veel mensen die niet meer gauw voor een 3d kiezen omdat ze niet altijd even mooie foto's kunnen maken! Ikzelf zou bij een volgende ook niet meer kiezen voor 3d.
    Vond het ook een beetje tegenvallen..

17. Boomer2009

Boomer2009 Fanatiek lid

Aug 4, 2009
    2,002
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Gelukkig lees ik dat er wel meer 'last' hebben van plaatjes met dikke lippen en een brede neus. Dat stelt wel gerust.

Ik vind het toch echt wel jammer hoor. Je kijkt er zo lang naar uit en dan valt het tegen. En vaak betaal je er meer dan 100 euro voor. En mijn man heeft nu last van onzekerheid.... fijn hoor.

Nou ja, wie weet post ik hier volgende week dat het geweldig was!!! ;)

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Hopelijk is het de volgende keer een stuk beter en komen deze foto's doordat het snoetje idd tegen je buikwand lag aangedrukt. Het is natuurlijk een Pretecho en dan is het erg balen als je er geen pret aan beleeft!

Onze 3D/4D echo's waren erg mooi en Louise lijkt er ook echt op. Zal even kijken of ik er een kan linken...

19. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Even kijken of het zo lukt.

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    Onze 3d/4d echo is ook niet goed gelukt en op veel foto,s is het net een alien idd. Maar ja hij las tegen me rug aan handjes voor zijn gezichtje en de navelstreng ervoor. Bij de 2de keer weer net zo eigenwijsje haha.
    Ik vond dat ons kindje een grote neus heeft haha ik vraag me af van wie die dat heeft of dat het een vertekend beeld is. Nouja nog maar even en dat weten we het.

Dit is ook z,n rare foto met zijn mondje open

Share This Page