Tegenvallende reacties op zwangerschap, verdrietig!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door julialove, 27 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Gefeliciteerd! Ook al is een zwangerschap niet gepland, als jullie er blij mee zijn, is het toch goed? Mensen kunnen dan toch op z'n minst positief reageren?
    Goed dat je het bericht verwijderd hebt.

2. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Triest dat mensen het nodig vinden om zo te reageren op de komst van een nieuw kindje. Echt respectloos.
    Gefeliciteerd!

3. Ballon

Ballon Niet meer actief

Allereerst, van harte gefeliciteerd! De dingen gaan zoals ze gaan en het is heel speciaal dat dit wonder jullie opnieuw is gegeven. Geniet ervan met de mensen die wel blij voor jullie zijn! Alle 'praktische' zaken zijn zo opgelost, liefde komt uit jullie hart en niet vanuit financieel oogpunt.

Wat een rot reacties zeg :( niet eerlijk en niet leuk, NIEMAND heeft het recht jullie zo te veroordelen!! Bah

Ander vraagje, heb je enig idee waar die reacties vandaan kunnen komen? Ik las dat je er na de geboorte van de 2e behoorlijk doorheen zat. Heb je dit ook op Facebook gepost of andere hiervan op de hoogte gesteld toevallig?
    Wellicht als dat het geval is, maken mensen zich zorgen of alles wel oké gaat en het niet weer teveel voor je wordt... ( mocht dat overigs de reden zijn, vind ik dat ze het heel heel heel erg ontactisch aanpakken hoor om hun zorgen te uiten, laat ik daar duidelijk over zijn. Gefeliciteerd is dan ten eerste op z'n plaats en een privé berichtje waarin ze hun zorgen over jou uiten zou dan logisch gewijs kunnen volgen... )

In ieder geval, geniet ervan! Het is en blijft een wonder, al is het je 10e!

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Nah ik begrijp echt niet dat mensen zoiets ook maar durven te zeggen.
    Je kunt het denken, maar als je ook maar een greintje Verstand hebt dan weet je toch dat je het niet kunt maken om zo te reageren?
    En al helemaal die vroegere vriendin van je man. Die had toch even een héél fijne reactie van mij teruggekregen. Hoe haalt ze het in haar botte kop. Serieus. Hoe heb je gereageerd eigenlijk naar haar?

Ik vraag me heel eerlijk gezegd wel af waar ze het dan op baseren? Want als mensen bij hun volle verstand zijn ga je dat niet doen namelijk..
    Zoals hierboven geschreven vroeg ik me ook af of mensen misschien wat bezorgd zijn, maar dan vind ik het idd heel ontactisch om zo te reageren.

Gelukkig zijn wij hier allemaal wel heel blij voor je 😉 gefeliciteerd meid. Lekker genieten van jullie derde kindje. Hoe oud zijn je andere kinderen eigenlijk, als ik vragen mag?

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wat naar dat ze zo reageren! Dit moet zeker een nare smaak bij je achter laten. Goed van je dat het je het bericht hebt weggehaald van Facebook.

Is er iets gebeurt waardoor ze zo reageren? Aangezien het geen normale reacties zijn op een zwangerschap, heb ik het idee dat er meer achter zit?

6. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Wat een hersenloze reacties.

Ik wil je daarentegen van harte feliciteren met jullie zwangerschap!

Hoe moeilijk ook, probeer je eroverheen te zetten en sta boven zulke gemene reacties. Geniet en laat zien dat jullie er blij mee zijn, ongeacht wat anderen er van vinden.
    En misschien is t tijd om je fb lijst even op te schonen?

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.807
    5.942
    113
    Vrouw
    Ik herken het wel hoor...
    Hier kwam de zwangerschap van zoon onverwacht, maar wel gewenst.
    Wij bemerkten vooral bij familie heel veel twijfel. Zo was de reactie van mijn moeder: weet je dat nu wel zeker? Zoveel drukte....
    En bedankt!
    Mijn schoonfamilie viel eigenlijk gewoon totaal stil.

Meestal zijn het reacties uit bezorgdheid. Maar die kunnen toch wel heel kwetsend binnenkomen..

8. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Gefeliciteerd! Ik begrijp dat het je veel verdriet doet. Wat een rot reacties!
    Ik kan je uit ervaring zeggen dat het ( in ons geval) met zijn vijven nog veel leuker is dan met zijn vieren :D
    Geniet van dit wonder, wat de rest van de wereld er ook van mag vinden!

9. jezzebel88

jezzebel88 Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.531
    83
    48
    Vrouw
    Wat super leuk voor jullie !! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap !!!
    En ik snap dat dat even schakelen is als je het niet verwacht maar dit mensje had zelf gewoon besloten dat het nog bij jullie in het gezin hoort ! Maar wat goed om te lezen dat je er zo blij mee bent !
    Wat betreft de opmerking dat is gewoon helemaal k*t en slaat nergens op hoe kunnen anderen nou voor jullie beslissen wat wel of niet slim is ... ik begrijp dat je er zon naar gevoel aan over hebt gehouden zou ik ook hebben. Dikke digitale knuffel !

10. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooo wat vreselijk

Erge opmerkingen.

Vond het gedichtje heel mooi en een goede om dat op fb te zetten. . Of gewoon verder niks. ..mooi negeren.

Jullie waren rijk met 2 kids. Nog rijker met 3
    Ik wens je een hele goede zwangerschap toe en laat dit gevoel achter je. 2016 is jullie jaar! Gefeliciteerd

11. Oxygen

Oxygen Actief lid

4 okt 2014
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ronduit asociaal en onbeschofde reacties!
    Wie denken ze wel niet dat ze zijn..
    Bij deze; gefeliciteerd!

(Misschien voortaan niks meer posten op facebook want wat heb je aan die zogenaamde vrienden)

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap! En wat onwijs vervelend van die rot reacties :x Het lijkt wel of mensen het tegenwoordig maar normaal vinden om lukraak hun ongezouten mening neer te planten onder de noemer "maar ik geef eerlijk mijn mening".
    Als je niks aardigs kan zeggen, zeg dan gewoon niets.

Ik zou een nieuw facebookbericht neerzetten met een fikse uitbrander naar de onaardige personen en daarin vermelden dat jullie er blij mee zijn. En dat je enorm gekwetst bent door de tegenvallende, idiote reacties en men het vrij staat om je te ontvrienden. En dat bij de eerstvolgende rotopmerking flink de bezem door je vriendenlijst gaat.
    Ik ben niet voor mensen kwetsen, maar wel voor het voor jezelf opkomen, want men moet maar eens gaan leren dat wie de bal kaatst hem terug kan verwachten...

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Schandalig. Wie zijn hun om zulke reacti d te plaatsen zeg.

Gefeliciteerd ts!!!

14. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Wat een rot reacties zeg, sommige mensen denken echt niet na.

Bij deze Gefeliciteerd! Geniet van je zwangerschap en ik wens je een hele mooie tijd toe!

15. Aliwen

Aliwen Actief lid

7 aug 2015
    394
    31
    28
    Kleuterjuf
    Gelderland
    Hoera, zwanger! Meid, van harte gefeliciteerd! Geniet maar lekker van je derde wondertje!

Echt vervelend die botte reacties!

16. River733

River733 Lid

11 okt 2015
    76
    6
    8
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Als jij en je partner er gelukkig mee zijn, dan heeft niemand daar iets anders over te zeggen, geniet van je zwangerschap!

17. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Meid van harte gefeliciteerd!!! Geniet van dit bijzondere cadeautje in je buik!!
    En wat betreft fb, ik zou daar even plaatsen: zo en nu opruiming houden onder mijn fb "vrienden " en dan hoppa alle negatievelingen verwijderen, weg ermee, dat soort lui kun je missen als kiespijn!! Zonde van je energie!

18. kleineM

kleineM Fanatiek lid

7 okt 2014
    3.215
    1.516
    113
    jeetje wat jammer zeg!!!! :x:x:x

Nou komt ie mop:

Wauw, super leuk!! Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!! Wat heerlijk dat er nog zon lief klein frummeltje bij komt en wat zal het gezellig zijn bij jullie thuis! Geniet van je zwangerschap!!! xx

(en ik meen het!)

19. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Wij Zijn ook zwanger van de derde en de reacties zullen ook niet allemaal "blij" zijn...want mensen moeten nu eenmaal wat te zeiken hebben. Maar ik heb er lak aan! Want wij zijn er wel blij mee en daar gast het toch om? Het is jou leven en niet dat van een ander. Ik kies er ook voor om het dit keer niet of pas laat op fb te zetten...want die mensen kunnen me echt gestolen worden! Mijn ouders zijn blij...bij mijn schoonvader kon er zelfs een lach van af...en wij zijn zelf blij....ik bedoel iedere zwangerschap is een gegeven...zo zie ik het...en als mensen naar me toe komen met opmerkingen....is het gepland...en wat zal je het druk krijgen enz enz....daar verzin ik wel mijn antwoordje op....maar nogmaals.....als jullie blij zijn is de rest toch niet belangrijk? En die ex? Waar bemoeit ze zich mee? Zeker jaloers ofzo?

20. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gefeliciteerd!!! Even wennen maar toch heel mooi en bijzonder, nog een kindje erbij!

Goed dat je het bericht hebt weggehaald, ik zou die mensen ook ontvrienden, zijn ze nu helemaal! Zou wel de neiging hebben om iets op facebook te zetten maar geen idee wat ;)

Deel Deze Pagina