Nou ja zeg!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nora1983, 26 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    In 2011 zijn wij getrouwd, mijn achternichtje was 1 van mijn getuigen. Nu moet ik er via via achter komen dat zij en haar vriend ook trouwplannen hebben. Volgens mijn schoonzusje heeft ze het er over gehad tijdens een dagje dat we bij elkaar waren(afgelopen zomer). Nou, ik heb er niks van mee gekregen:( Daarnaast schijnt mijn achternichtje ook af en toe posts op facebook te hebben gezet, heb ik ook nooit gezien....:(
    Ik vind dit een hele lullige situatie, heb haar toen speciaal gevraagd als getuige en ze mocht vanaf het trouwjurk aantrekken tot de laatste uurtjes feest er bij zijn. We hebben onze trouwplannen voor die tijd ook aan iedereen die een belangrijke rol zou spelen bekend gemaakt, en nu kan mijn nichtje niet eens even een persoonlijk mailtje naar me sturen om dit te vertellen...
    Ik ben een grote dwarskop wat dit soort dingen betreft en vertel haar dus ook niet persoonlijk dat wij zwanger zijn vd 1e. Laat haar daar ook maar via via achter komen!:x Mijn man vind deze actie van mn nichtje "niet erg netjes", om het een beetje subtiel te omschrijven.

Zo, dat wou ik ff kwijt!:x;)

2. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    maar zijn het alleen trouwplannen of is er een datum bekent en zijn ze bezig met de voorbereidingen want ik vind daar wel een groot verschil in, en misschien heb je écht ergens overheen gelezen, waarom bel je je achternichtje niet even op en vertel haar jou gevoel hierom misschien heeft ze het wel helemaal niet zo bedoelt ;) en als ze dat nou straks verteld dan kun jij nog altijd vol trots vertellen dat het komt door die vervelende zwangerschap hormonstertjes ;)

3. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Maar omdat zij dus jouw getuige is geweest is zij in jouw ogen verplicht om het je persoonlijk te vertellen?

4. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind het persoonlijk best wel kinderachtig van je dat je haar dan ook maar niet persoonlijk gaat vertellen dat je zwanger bent. Als zij in de sloot springt, doe jij dat dan ook? Je maakt het hierdoor alleen maar erger.

Het is niet erg netjes van haar nee. Maar bel haar gewoon op en vraag hoe het echt zit. Misschien zit het anders dan jij denkt. Nu ben je zelf dingen aan het invullen die misschien helemaal niet zo zijn. Geef haar de kans om uit te leggen hoe het echt zit, in plaats van gelijk zo boos doen.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Zijn het plannen? Of is alles al bekend? Dat maakt nogal een verschil vind ik.
    Daarbij is zij natuurlijk niet verplicht om jou over haar plannen te vertellen als er verder nog niks bekend is enkel omdat zij jou bruidsmeisje is geweest natuurlijk dat is jou keus geweest jij wilde dat kun je haar dan niet kwalijk nemen.

6. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Dat ze jouw getuige was hoeft toch niet te betekenen dat jij nu ook zo'n bijzondere behandeling op haar bruiloft krijgt? Snap het probleem niet. Als je er zo over in zit moet je haar bellen en vragen hoe of wat. Maar je moet er niet zomaar van uitgaan dat men hetzelfde doet als jij.

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik vind jouw reactie een beetje flauw, iedereen is anders. Toen wij gingen trouwen heb ik mijn getuigen (nog ongetrouwd) direct verteld dat ze zich niet verplicht moesten voelen hetzelfde terug te doen. Hun dag, hun droom. Ik zou sowieso nog even afwachten hoe het verder gaat voor je boos wordt.

9. topper12

topper12 Niet meer actief

Heel flauw gezegd misschien, maar dat jij haar als getuige hebt gevraagd betekent niet dat ze jou nu van alles verplicht is. Tuurlijk snap ik dat het vervelend voelt, maar ze hoeft toch geen verantwoording af te leggen omdat zij het anders doet?

Weet je zeker dat er geen sprake is van een misverstand? Zou een beetje jammer zijn om hier een vriendschap kapot door te laten gaan. Gewoon even bellen en uitleggen hoe jij je voelt kan misschien al een heleboel ophelderen :)

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind je behoorlijk kinderachtig! Misschien heeft zij wel gedacht datje alles hebt gehoord op de dag dat ze het vertelde.
    Zij is nu toch niet verplicht om jou ook bij alles te betrekken??
    Bel haar op en heb het er over. Vind dit zo'n dom iets om ruzie over te krijgen.

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.885
    2.893
    113
    Noord-Holland
    Haar bruiloft, haar keuzes. Dat jij haar voor jouw bruiloft een bepaalde rol hebt gegeven is prima, maar schept geen verplichting om iets dergelijks terug te doen. Dat is jammer voor jou, maar ik zou er niet een al te groot ding van maken.

12. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Ik zou ook eerst zeker willen zijn of het concrete plannen zijn.
    Sommige meiden "plannen" hun hele bruiloft al, terwijl vriendlief nergens van weet.

13. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.445
    113
    En jij zegt van ze heeft het verteld op een uitje maar ik kreeg het niet mee, misschien is zij wel boos dat je niet gereageerd hebt op het voor haar belangrijke nieuws, door zo kinderachtig te reageren van jij doet dit dan doe ik dat lekker ook nanananana, maak je de situatie niet beter.
    Ik zou gewoon bellen van goh ik hoorde van .... Dat je gaat trouwen wat leuk had ik niks van mee gekregen, hoe gaat het met plannen en blablabla. En dan zelf ook met je leuke nieuws komen want blijkbaar is ze belangrijk voor je anders was ze geen getuige bij jou geweest dan vind ik dat je gerust een normaal gesprek kunt voeren ipv zo te reageren.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Al dat "voor wat hoort wat" gedoe. Zij is toch vrij om haar dag in te vullen zoals zij dat wil? Waarom moet je daar zo kwaad om worden en kinderachtig reageren?

Bel haar gewoon als een volwassen vrouw op en zeg: "heey, ik hoorde dat..., wat leuk en spannend!"

Echt een nonsens om ruzie over te maken.

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Het is jammer dat je het niet van haar persoonlijk hebt gehoord. Wie weet laat ze het je nog weten.

Ik wist dat mijn getuige ging trouwen. Jurken meegekeken op internet en kaarten en een paar weken voor de trouwdag had ik nog geen kaartje ontvangen. Wij waren dus niet welkom. Wilde haar aanstaande niet.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dit is ook wel zuur, en omdat...?

17. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft het erover GEHAD!!!!

Is er verder al wat bekent dan?? dan pak je de telefoon en dan zeg je goh ik hoorde dat jullie trouwplannen hebben WAT LEUK ZEG!!!!

Wat reageer jij kinderachtig zeg..... sodeju:(

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)

+1.

19. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Was zeker even flink van slag. Hij kent ons niet goed genoeg.
    Ik heb er ook naar moeten vragen aangezien we maar geen kaart kregen.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat vind ik wel onbeschoft. Het is toch ook niet de bedoeling dat bruid en bruidegom iedereen even goed kennen? Iedereen heeft zijn eigen 'kant'.

Deel Deze Pagina