Tegenvaller bij de verloskundige

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vlerkje, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Hoi allemaal,

Vanmorgen controle gehad bij mijn verloskundige praktijk. Tot nu toe verliep alles heel erg voorspoedig en had ik absoluut niets te klagen m.b.t. mijn zwangerschap. Nu houd ik plotseling best wel veel vocht vast, is mijn bloeddruk aan de hoge kant voor mijn leeftijd (140/80), ben ik in een paar weken tijd bijna 10 kilo extra aangekomen (zonder veranderend eetpatroon), houd ik schijnbaar best veel lucht vast in mijn buik, laten mijn buikspieren het afweten en bleek het ukkie plotseling wel erg klein te zijn... :cry:

Na al het optimisme voelt dit echt even als een flinke tegenslag, en behalve veel meer rust nemen (ik werk nu nog 45uur per week) vraag ik me echt af wat ik er aan kan doen om de groei van de beeb te bevorderen, en overige klachten te minderen.

Tips? Alles is welkom!
    Gr. Een wat onzekere mama in spé

2. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Kan me voorstellen dat dit niet leuk is,wat is normaal je bloeddruk?
    ik zou veel rust gaan nemen,en een stuk minder gaan werken,

goed aanjezelf en de kleine denken hoor

3. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Aan het begin van mijn zwangerschap had ik een bloeddruk van 110/60, en bij de overige controles steeds 120/80 gemiddeld. Dat hij nu hoger is heeft waarschijnlijk te maken met het vasthouden van vocht, waardoor m'n hart net wat harder moet werken... Maarja :(

Bedankt voor je reactie!

4. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    Maar je bovendruk mag toch wat hoger zijn?

5. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Dat dacht ik ook altijd, maar gezien mijn leeftijd zou die lager moeten zijn. Al heb ik dat eerlijk gezegd nog nooit eerder gehoord.

6. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    OOh nou ik had altijd een bloeddruk van 140 bovendruk,en soms wel eens 160,maar bij mij zijn dat zenuwen,

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

OP zioch is je bloeddruk niet heel abnormaal, zeker niet omdat die rond deze tijd van de zwangerschap ook gewoon wat omhoog gaat... dat is wel normaal.
    Ik denk dat er zorgen over zijn omdat je ook vocht vasthoudt, jij veel extra gegroeid bent en de kleine niet zo hard groeit als ze zouden willen zien.
    Ik neem aan dat je nu even wat vaker moet komen?
    Ik zou me er niet al te druk over maken en idd: veeeeeeel minder gaan werken. Meer dan 32 uur per week zorgt al voor veel kleinere kindjes, hoorde ik uit onderzoek vorig jaar, dus hou het een beetje rustiger en overleg even met je baas en de arbo, want dit zijn wel echt serieuze verschijnselen om rekening mee te houden.

En: vraag door bij je VK, want het klinkt alsof je dat niet gedaan hebt en nu met de vragen zit... Bel haar gewoon even en schrijf desnoods je vragen vooraf even op papier, zodat je niks vergeet!
    Vraag waarom ze zich zorgen maken, wat ze jou adviseert qua werk enzo, enz...

8. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Nee, ik moet nog steeds om de 3 weken op controle komen, dus gewoon normaal. Qua werk adviseerde ze om gewoon halve dagen te gaan werken, en meer rust te nemen... Niet s'morgens direct beginnen met lunchpakketjes maken, stofzuigen enzovoorts. Maar rustig op te starten, en zwaardere taken echt uit te besteden (hoewel ik dat al doe), en bijtijds te gaan slapen.

Meer mensen die plotseling een te klein beebje bleken te hebben? Trekt dat nog bij, en wat hebben jullie eraan gedaan (evt. qua eetpatroon) om ervoor te zorgen dat dit verbeterde? (Ik kreeg juist steeds te horen dat mijn kindje bovengemiddeld groot was, en dan vind ik dit heel vreemd :( )

En mijn buikspieren zijn de laatste weken heel erg verzwakt, aanspannen lukt nog nauwelijks, enkel met harde buiken trekken ze nog flink samen. Niet echt een fijn idee, ook niet met het oog op de bevalling e.d.

9. Merijn

Merijn Niet meer actief

Wat is precies het nadeel als je buikspieren niet in goede conditie zijn dan?

10. Nadesy

Nadesy VIP lid

27 jan 2007
    15.934
    0
    0
    Deventer
    ik denk dat je dan meer pijn hebt

11. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Wat ik erover heb gelezen, is dat het dan nog wel eens voor kan komen dat je onvoldoende kracht hebt tijdens de bevalling/spieren verkrampen. In hoeverre het waar is weet ik niet, maar echt lekker zit het me nu niet. :(
    En nu heb ik als nadeel dat ik heel veel lucht in mijn buik vasthoud, daarom zei mijn verloskundige eerst ook nog lachend 'Moet je niet een paar fatsoenlijke scheten laten?'. Maargoed niets werkt, en ik blijf met een opgeblazen gevoel zitten.

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ik zou je nu nog niet zo druk maken over de grote van je kindje. als het mogelijk is dat je minder gaat werken en jezelf wat meer rust gunt gaat je kindje waarschijnlijk wel wat meer groeien. voor het vocht moet je proberen voor selder en dergelijke te eten, dat zou moeten helpen.

13. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik zou me er niet te druk om maken .
    En het is je baarmoeder die samentrekt tijdens een wee niet je buikspieren.

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    hoi dit verhaal komt mij erg bekend voor van iemand die ik ken en deze had een niet werkende schildklier en zwangerschapsvergiftiging dus zou even bij de huisarts vragen of die je op schildklier kan testen... kan je dat tenminste uitsluiten!

15. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik snap niet dat je VK niet heeft gezegd dat je moet stoppen met werken.

Ik hield ook giga veel vocht vast en ik kon mooi stoppen met werken en met mijn benen omhoog LIGGEN dus niet zitten.
    Ik weet natuurlijk niet hoe erg het bij jou is...bij mij was het wel heel erg zelfs slippers met een klitteband kreeg ik niet dicht.

Die hoge bloeddruk.............het aankomen en het vocht en een te klein kindje lijkt mij te wijzen op zwangerschapsvergiftiging hebben ze bloed afgenomen?

Ik zou zeggen.......direct laten checken daarop.....en heb je dat niet accute rust nemen....benen omhoog...niet teveel zout, zoet en heeeeeeel veel drinken en dan vooral water.

Rust Rust Rust!

Sterkte meis!

16. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ik houd niet vreselijk veel vocht vast, ookal zitten eigenlijk alleen mijn teenslippers of instappers (2 maten groter) nog lekker. Het is nogal wisselend.

Bloed hebben ze nog niet afgenomen... Ik ga morgenochtend gewoon nog even bellen om te vragen of dit voor de zekerheid niet verstandig zou zijn. Kan nooit geen kwaad immers. Oh, zucht.. Baal er echt even flink van.

17. colin

colin Actief lid

11 sep 2008
    121
    0
    0
    Noord brabant
    Hoi allemaal,

wilde even laten weten dat ik in mijn vorige zwangerschap ook 40 uur heb gewerkt dit tot 28 weken heb volgehouden en toen tot 35 weken 20 uur kindje is een week eovertijd gegaan en woog 3785gr ben zelf klein van stuk en hij had niet veel groter mogen zijn voor mij.

Ik heb dus van dat werken weinig last gehad ( en ik ben kapster en was bijna 28kg aangekomen)

Alleen 1 tip begin niet te snel na de zwangerschap want dat ik mij wel tegengevallen ben nu zwanger van de 2e maar mijn lichaam heeft nog steeds kwaaltjes van de 1e

Groetjes Colin

Deel Deze Pagina