Hoi allemaal Afgelopen maand zijn we de MMM ingegaan. Er is ontdekt dat ik een cyste in mijn linkereileider heb (+/- 2 1/2 cm). Nu voel ik al die tijd (dat we bezig zijn met zwanger worden 14 maanden) iedere cyclus mijn ovulatie alleen links. Het lijkt er voor mij op dat rechts niet functioneert. Op de echo was deze keer ook een eitje links te zien. Weet iemand of de reden van het niet zwanger kan worden, kan liggen aan het eitje dat door de cyste niet er langs kan? 14 janurai moeten we naar de arts voor de uitslagen. Ik bedacht me laatst dat ik alleen links altijd de ovulatie voel, moet dit bij haar nog melden. Is er misschien iemand die dit ook heeft? Ik weet niet of ik het bij de goede ttopic heb gezet. Groetjes Hanneke
Klinkt logisch, jouw beredenering.... De arts kan het je vast vertellen. Waar je je ei voelt lijkt niet altijd te zeggen waar hij zit. Ik heb wel eens gehad dat ik zeker wist dat hij aan de ene kant zat en bij de echo bleek hij echt aan de andere kant te zitten. Succes in de MMM..ik hoop dat jullie gauw geholpen kunnen worden en dat 2009 een prachtig jaar wordt! Elmo
Naar mijn weten wisselt een ovulatie tussen links en rechts. Je maakt aan beide kanten eitjes aan, maar soms springt hij links en soms rechts. Hoe dat dan zou zitten met een eileider die niet goed werkt, weet ik niet. En een cyste heeft inderdaad invloed op je eisprong en kans tot bevruchting. Maar zover ik weet verdwijnt een cyste vaak na een cyclus. Heb het zelf nooit gehad, maar kan me uit mijn IUI tijd herinneren dat er dames waren die dan een cyste hadden, ronde over moesten slaan en dan de ronde erna was cyste weg... Heb je al een HSG gehad? Dan kunnen ze goed naar je rechter eileider kijken.
Hoi Jannes Bedankt voor je reactie. Dat om en om links en recht herken ik niet. Iedere cyclus voel ik een eisprong links en nooit rechts. Het is ook iedere maand hetzelfde gevoel 1 a 2 dagen, altijd tijdens de ovulatie tijd, ook aan de ovutesten te zien, kan dit niet missen. 14 januari hoop ik dat een HSG wordt voorgesteld, kan er weer iets uitgesloten worden, of bevestigd. groetjes hanneke