IUI pijnlijk?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door botervliegje, 13 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. botervliegje

botervliegje Fanatiek lid

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hallo dames,

Over ca. twee weken heb ik mijn 1e IUI! Kun nu elk moment ongi worden.
    Het gebeurt in eigen cyclus, geen hormonen, spuiten, pillen, alleen ovu-test. Reden is vijandig slijm en niet heel goede zwemmers (maar wel voldoende)

Nu mijn vraag: is IUI pijnlijk?

Ik heb een HSG gehad en dat was echt NIET LEUK. Ik was ook heel nerveus, maar ik ben nu echt voorbereid op een bevalling heb ik het idee. (meiden die dit nog moeten krijgen: ik heb ook posi verhalen gehoord, hoor).

Gewone onderzoeken, follikelmeting en zo, vind ik alleen niet zo prettig, maar niet pijnlijk.

Lijkt IUI qua pijn meer op een normaal onderzoek of HSG naar jullie idee?

Nog even een vraagje: de kans zit er in dat op een zaterdag mijn ovu is. Dan kan zondag geen inseminatie plaatsvinden. En de maand erop heb ik grote kans dat ik in de kerstvakantie zit. Zijn de meeste ferti-klinieken dicht met Kerst?

Succes aan iedereen, B.

2. LadyZorra

LadyZorra VIP lid

6 mrt 2007
    10.048
    5
    38
    Daar kan ik kort en bondig over zijn: NEE!
    Het doet echt geen pijn!
    Succes

3. Pegasus

Pegasus Lid

27 okt 2008
    91
    0
    0
    Inderdaad: hier voel je niets van!

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.212
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ook bij mij deed het geen pijn.

Heel veel succes

5. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Bij mij deed het ook geen pijn.

Alvast veel succes!

6. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Botervliegje,

Ik heb toevallig net mijn 3e IUI gehad en heb er niets van gevoeld. Mijn baarmoeder is wat gekanteld dus af en toe doe het wel een beetje zeer.

Heel veel succes met je eerste IUI.

gr Maaike

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Op zich is IUI niet pijnlijk. Maar het komt soms wel eens voor dat ze bijvoorbeeld de eendebek niet goed op z'n plek krijgen. Of ze krijgen het inseminatieslangetje niet meteen door je baarmoedermond. Echt pijnlijk is dat niet, het kan wel wat vervelend voelen. Maar bij mij waren dit echt uitzonderingen. Als je een ervaren gyn hebt, dan gaat alles heel snel en voel je er niks van!

8. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    Bij mij echt geen centje pijn. Alleen inderdaad die eendenbek kan soms wat irritant of pijnlijk zijn.

De rest van je vragen weet ik niet zo goed. Hoop dat het pas op maandag is!

9. Sooner

Sooner Fanatiek lid

12 okt 2008
    1.338
    0
    0
    En oh ja, ik heb die HSG ook gehad. Dus ik weet wat pijn is, zeg maar.
    Ach zijn we vast beter voorbereid op de bevalling straks :) !

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij zijn de meeste fert.afdelingen tussen kerst en oud & nieuw dicht. Anders zou je dat even bij je eigen kliniek moeten navragen voor de zekerheid.

11. Sens

Sens Bekend lid

24 jun 2008
    771
    0
    0
    Brabant
    Een IUI is idd in principe pijnloos...wat ik nergens heb gelezen...je kunt erna wel eens wat krampjes krijgen...een licht ongi gevoel....

De kliniek waar ik loop is idd dicht op 1e kerstdag. Vorig jaar op 24 december een IUI gehad...2e kerstdag zijn ze wel beperkt open. Lijkt me dus heel verschillend per ziekenhuis/kliniek! Even navragen!

12. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Oh, dat is fijn zeg! Ben echt een beetje angstig geworden na de HSG maar zie nu dat gelukkig niet nodig is!
    Bedankt!
    Ik laat over een week of 2 weten hoe de IUI is gegaan!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hoi,

Ik krijg komende maand mijn 1e IUI, ik heb het dus nog niet zelf meegemaakt. Heb vandaag mijn prikinstructie gehad (voor de hormomen) en toen gelijk gevraagd hoe het met de weekenden zit. Omdat ik waarschijnlijk ovuleer in een weekend. Maar bij ons (een regulier ziekenhuis) was dat geen probleem. Ze zien het met de echo's en plannen dan gewoon in het weekend een afspraak met me in.

Succes trouwens!
    Hoop voor ons allebei dat we maar weinig behandelingen nodig hebben!

Gr. Cindy

14. ik ben in nijmegen en weet dat ze in het weekend gewoon behandelen hoor.

ze zijn bij ons alleen wel in december dicht voor iui geloof ik, tenminste vorig jaar wel

15. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Ik heb vandaag gevraagd aan ons ziekenhuis hoe het zit met dagen dat ze geen IUI's doen. In de vakantie zijn ze alleen dicht met de feestdagen. En zondag doen ze geen IUI's, dus met een positieve test op zaterdag heb ik dikke pech. Sowieso hebben mensen die prikken voorrang, dus als ik een posi test heb noteren ze het en bellen ze me terug als er geen anderen zijn die moeten prikken die voorrang hebben. Begrijp ik natuurlijk wel, hoor, maar heb ook nog vaak mijn ovu in het weekend, hoop dat ik niet mijn posi test op zaterdag heb en dat ik gewoon aan de beurt kan komen.

Veel succes met jullie IUI's! We gaan ervoor! Merk dat ik er toch best veel mee bezig ben. Fijn hier te kunnen kletsen.

16. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Nope, hier ook geen céntje pijn!

X

17. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Wat belachelijk dat ze op zondag geen IUI doen en dichtgaan met kerst! Ik had m'n IUI op zondagavond om 21u, gewoon omdat dat het beste moment was, had op zaterdag mijn pregnyl gekregen dusja.

18. botervliegje

30 dec 2007
    1.732
    72
    48
    Hallo iedereen,

Ik zou nog even laten weten hoe mijn IUI is geweest.
    Helaas kan ik niks vertellen, had vrijdag een posi test, maar gisteren geen plek in het ziekenhuis (!).
    Had vrijdagochtend al direct gebeld, maar moest wachten of er eventueel anderen zouden zijn die medicijnen gebruiken. Dit was het geval en daardoor geen plek meer voor mij helaas.
    Was even heel erg teleurgesteld, maar mezelf weer bij elkaar geveegd. Ik zie dat in het forum ook meiden moeten stoppen vanwege overstimulatie en zo. Dat lijkt me nog veel vervelender. Het was alleen zo spannend de afgelopen dagen... eerste IUI in aantocht, op mijn werk met die testen aan de gang, hopen dat ' ie niet op zaterdag posi zou zijn en dan.... niks!
    Volgende maand heb ik ook een grote kans dat de timing slecht zal zijn ivm feestdagen. Hoop eind januari meer te kunnen vertellen over mijn eerste IUI!
    Of niet en dat ik toch nog op miraculeuze wijze 'zelf' zwanger ben geworden. :)
    Maar ik probeer mezelf niet al te veel voor de gek te houden.
    Op naar 2009! Succes iedereen (ook nog voor 2008 natuurlijk)!

19. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Botervliegje wat balen! Vind het wel heel knap dat je meteen al zo positief kunt denken. Zet hem op meid! Duim toch voor het kleine kansje dat het zo is gelukt.

20. main

main Actief lid

16 sep 2008
    116
    0
    0
    noord-limburg
    Ik kan je ook zeggen dit doet echt geen pijn, dei foto was bij mij ook erg pijnlijk. maar de iui stelt echt niets voor. succes!

Deel Deze Pagina