Hoi allemaal, Al een weekje heb ik een beetje pijn bovenop mijn voet bij strekken. Ik dacht eerst dat ik er misschien wat op had laten vallen. Nu vandaag zag ik dat mijn voet dikker is dan de andere en ik vocht vasthou in mijn voet. Vandaar ook dat gevoel natuurlijk. Tijdens mijn zwangerschappen hield ik wel veel vocht vast in allebei de voeten maar het is nu echt aan 1 voet. Het is natuurlijk wel warm weer maar heb hier nog nooit last van gehad. Herkenning?
Dat had mijn vader een paar maanden geleden en die werd door de huisarts naar het ziekenhuis doorgestuurd om te kijken of het geen trombose was. Dat was bij hem niet het geval, maar het is een gevolg van een bypass die hij 10 jaar geleden heeft gehad, ze hebben aan die kant een stuk ader uit zijn been gehaald. Blijkt na zoveel jaar minder te werken, vocht af te voeren enz. Hij moet nu veel bewegen, lopen enz., dan gaat het beter. Maar goed, kleine kans dat het dat bij jou dezelfde oorzaak is. Zou er wel even door de huisarts naar laten kijken, omdat het maar aan 1 kant is.
Dank voor je reactie. als ik het goed zie ben jij zwanger. Ik lees dat het dan wel vaker voorkomt aan 1 kant ivm de ligging van de baarmoeder. Alleen zwanger ben ik niet..
Ik heb het in de zwangerschappen ook enorm gehad en sindsdien met warm weer of na lang staan. Het zijn bij mij de onderbenen en enkels/voeten waarbij alles aan de linkerkant altijd een flink stuk dikker is.
Bij mij gaan ook meteen de trombosebellen rinkelen, ik zou het sowieso laten checken. Mijn vader kwam thuis met een dikke voet en klein stukje dik been. Niks gemerkt, het is dat het heet was en hij zijn pantalon wilde verwisselen voor een korte broek. Hij dacht zelf aan een insectenbeet en het is dat we een dag later op vakantie zouden gaan en mijn moeder heel alert was dat hij bij de HAP terecht kwam. Ook HA vermoedde niks, maar wilde ivm vakantie dat hij 's ochtends toch een echo liet maken. Daar bleek het idd trombose te zijn, hoog bovenin het been met behoorlijk risico. Eenzijdige vochtophoping is altijd reden voor controle bij de dok!
Ik heb het ook. Sinds mn bevalling (mei 2017) heb ik regelmatig vocht in mn linkervoet. Heel apart, maar moet zeggen dat ik er nooit meer achter gezocht heb. Dacht dat trombose vaak zich uit door roodheid etc en dat heb ik dan weer niet.
Ik heb het ook ooit gehad. Ik moest gelijk naar de eerste hulp om te checken op trombose idd. Ze hebben toen een echo gemaakt. Zou het dus zeker even bij de huisarts aan gaan geven.
Oef maak me nu toch wel zorgen. Maar moet je bij trombose niet ook pijn hebben en een warm gevoel? Dat heb ik namelijk niet
Ook is mijn voet totaal niet rood oid... puur alleen wat dikker en daardoor licht pijnlijk bij strekken. Ik ga sowieso wel morgen even de huisarts bellen