Omdat ik vergrootte kans heb op een vroeggeboorte gaat de gyn over 3 weken mijn baarmoedermond opmeten. Hoe doet hij dit? Iemand hier ervaring mee???
Hoi! Bij mij meten ze mijn baarmoedermond ook. Bij mij hebben ze het tijdens de 20 weken echo gedaan, gewoon uitwendig. Ik zie dat jij iets minder ver bent in je zwangerschap, dus misschien dat het dan inwendig wordt. Misschien verschilt dat per gyn.... Succes iig!
ik krijg ook baarmoedermond metingen en bij mij doen ze het idd nu nog inwendig om dat ze hem dan beter in beeld krijgen en wat precieser op kunnen meten maar het kan op den duur ook uitwendig ligt aan je arts
Bij mij hebben ze 1 1/2 week geleden een baarmoedermond meting gedaan. En deze werd inwendig gedaan omdat ze dan beter konden meten. Ik denk dus dat dit heel erg aan je arts ligt hoe ze dit doen, en misschien ook wel aan je termijn, maar dat weet ik niet. Hopelijk is alles goed en veel succes. Krissa
De meting is inwendig, dat heeft hij me wel verteld. Maar het werkt opzich hetzelfde als de baby opmeten?
oh, dan weet ik genoeg hihi Ik zat me al hele voorstellingen te maken dat hij hele acrobatische toeren uit moest halen om het te meten haha
Bij mij ging de vk ook overleggen of er over een tijdje een baarmoedermond meting gedaan moet worden. De vk voelde vorige week aan mijn baarmoedermond om te kijken of deze open stond (ivm bloedverlies) Ze vertelde me toen dat ik een korte baarmoedermond heb. 1 cm staat op mijn kaart. Vraag me eigenlijk wel af hoe lang een baarmoedermond hoort te zijn. Weten julie dit ?
Ik heb 2 weken geleden een cervixmeting gehad bij de gyn. Dit gebeurde inwendig. Zij vertelde mij dat de ondergrens 2 cm was. (maar ik weet niet of dit nog met je termijn te maken heeft, ik was toen dus 27 weken)
Bij mij was de bm 5,4 cm met 20 weken. Volgens mij "moet" hij iig tussen de 3 a 4 cm liggen... Maar ik neem aan dat hoe verder je bent hoe minder dik hij wordt :
Vandaag voor de meting geweest. Was met 17.1 week 3.9 cm... geen problemen te te verwachten volgens de gyn..