tegenwoordig moet je prefect zijn als moeder/vader

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angel Eyes, 21 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Ben ook niet perfect , gelukkig niet zeg.
    geef ook flesvoeding en ben blij dat ik dat doe, want dat kolfen enzovoorts vindt ik helemaal niks, heb ook een keizersnede gehad , dus dan duurt het ook langer.

En ja je hebt altijd mensen die zeggen, vooral over hun zelf hebben
    ja ik heb wel borstvoeding gegeven ,
    Zo van kijk mij dat heb ik wel kunnen doen.
    nou fijn voor je, zou ik zeggen .

Maar niet ieder kind is het zelfde , het ene kind heeft bijv ook geen genoeg kracht ervoor of het komt bij jouw niet op gang , en hangt erook af hoe je zelf bent want niet iedere moeder is het zelfde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Dat vergeten de meeste nog wel eens!!!

Geniet , laat maar kletsen luister naar je eigen moederinstinkt , dat is meestal het best,

gr jacque

2. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    [quote="jingels]Ik krijg tegenwoordig het idee, dat als je niet 2x per jaar op vakantie gaat, 2 auto´s bezit, 3x p. week naar de sportschool gaat, tenminste 1x p. 2 weken met je vriendinnen afspreekt, fusion-kookcurssussen volgt en je kind op een kdv zit, je juist niet voldoet aan het beeld van de perfecte ouder.

Je ziet aan je kind of je een goede ouder bent.
    Een kind wat lekker in zijn vel, is een goed teken.
    Al je voorbeelden van bv/fv , huilen/niet huilen en nog een aantal vind ik eigenlijk helemaal niet relevant.[/quote]

Helemaal mee eens, het had mijn tekst kunnen zijn!

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als je (voor zover dat al haalbaar is) de perfecte ouder bent volgens dat boekje...dan ontneem je je kindje de mogelijkheid zich zo te ontwikkelen om met dingen van anderen om te gaan die hem/haar tegen staan.
    Als jij je altijd maar naar je kindje schikt en jezelf niet kan zijn want god verbiede het dat je je geduld verliest bvb...hoe moet dat kind dan leren om met mensen om te gaan? Of moet iedereen zich maar naar dat model vormen en mag niemand zijn of haar geduld meer verliezen bij kinderen? en hoe zit dat dan als zon kind volwassen is?

Laat mij maar lekker inperfect zijn...in een inperfecte wereld met dingen die niet altijd even perfect zijn en gaan. Want dat past allemaal perfect bij elkaar en zo leert mijn perfecte kindje om perfect zichzelf te zijn en dat dat ook mag!
    Waarom zouden sommige emoties wel mogen en andere niet? (boosheid, ongeduld, verdriet etc)
    Ze zijn er toch...dus kan je ze maar beter uiten en je kindje leren om daar mee om te gaan ipv ze voor je kindje verborgen te houden en je kindje zo niet te leren hoe met bepaalde emoties om te gaan.(mijn moeder was nooit boos dan inplodeerde ze maar het probleem kwam niet ter sprake...heb zelf nu soms nog problemen met mijn boosheid uiten...imploderen voelt ENORM rottig aan en dan raak je alleen maar gefrustreert...terwijl t probleem blijft bestaan)
    Heb ook een kind met pdd-nos en geloof me...het is STUKKE makkelijker als kinderen zich WEL kunnen uiten naar hun emoties. Met mijn kindje met pdd-nos ben ik soms enorm aan het vissen zo niet gissen wat er nu weer speelt en hoe hij zich er onder voelt.
    Lastig voor mij...maar zeker voor hem.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    -minstens een jaar borstvoeding geven
    jep, 14 maanden
    -Je kindje moet direct doorslapen als het geboren is
    Gelukkig niet zeg ;), gezellig lekker kroelen 's nachts! Maar ze sliep wel snel door
    -je moet ALTIJD geduld hebben en mag nooit moe zijn
    Ik heb niet altijd geduld, maar probeer het niet te laten merken aan Eva en ik ben eigenlijk haast nooit moe, maar dat komt weer omdat Eva zo goed slaapt
    -je hebt nooit woorden met je partner
    Nee, we hebben nooit ruzie eigenlijk.
    -je laat nooit een luier te lang zitten
    Wat is te lang? ;) Als Eva gepoept heeft maar ook zo naar bed gaat, verschoon ik haar dat half uurtje niet. Wel als ze rode billen heeft of tandenluiers.
    -je haalt je kindje uit bed direct na het eerste geluidje
    Nee hoor, laat haar maar eerst lekker spelen, vindt ze alleen maar leuk. Als ik haar eerder eruit wil halen, is ze nog niet klaar en wordt ze boos als ik haar eruit wil halen. Dus ga ik op de stoel zitten en laat haar nog even spelen ;). De kamer uitlopen kan ik dan niet meer doen, want dan is het huilen. Meestal blijf ik nu beneden wachten totdat ze echt laat merken dat ze het niet meer leuk vindt
    -De vader en moeder doen precies even veel in huiis en met de verzorging
    Ik denk dat ik net iets meer met de verzorging doe. In huis doen we evenveel
    -Je moet het ouderschap altijd leuk vinden
    Ik vind het altijd wel leuk, heb het in het begin ook wel zwaar gevonden soms, maar nooit 'niet leuk'.

Dit hadden we gisteren ook, we waren in de stad en Eva liep naast me. Ze zag een kindje van haar leeftijd in een buggy, werd helemaal enthousiast en viel.... Maar we kregen gelukkig wel een leuke reactie. De moeder van dat kindje zei dat haar dochtertje dat ook had, als ze afgeleid was, dat ze dan vaak ook nog valt.
    Maar ik herken je gevoel wel, want ik zag de mensen om ons heen ook kijken. Eva is best klein en dan heb ik soms wel het idee dat mensen denken dat we haar 'te vroeg' laten lopen. Maar hier is het heel simpel: wil Eva lopen, dan loopt ze als we haar neerzetten, wil ze niet lopen, dan loopt ze simpelweg gewoon niet ;). En Eva vindt het juist ook superleuk, vooral op plekken waar ze veel mensen zijn, maar de kans is dan ook veel groter dat ze valt. Hoort er toch gewoon bij? Het enige wat ik doe is in de gaten houden dat er geen glas ligt.

5. Nataly

Nataly Actief lid

4 jul 2006
    409
    0
    0
    Hengelo (ov)
    Ik ben dit allemaal aan het lezen met mijn zoontje op de achtergrond die aan het jengelen is, wat ben ik slecht!

Ik laat hem best wel eens in zijn bedje liggen als hij aan het jengelen is hoor.

6. Dushi

Dushi Niet meer actief

-direct in maatje 38 passen
    -perfecte sex
    -volleerd EHBO-er zijn
    -cursus pedagogie volgen
    -in de ouderraad
    -vrijwilliger worden

:) of draaf ik nu door.....

7. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Bij een autistisch aanverwante stoornis of kontakt stoornis, lijkt het me ook erg lastig. Goede structuur in de dag schijnt erg goed te zijn voor dergelijke kinderen. Geen onverwachte gebeurtenissen e.d. Dan moet je toch verschil merken als dit een keer niet gebeurd?

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Lullig van je familie zeg, pffff.

Ik heb ook een dochter met gedragsproblemen.
    Tot 2 jaar terug titel pdd-nos, nu weten ze het niet haha
    Ik vermoed odd, aangezien ze grote moeite heeft met autoriteit.
    Hoe ik het ook aan pak, ik doe het volgens een of andere "partij" (familie/school/artsen/hulpverleners) toch nooit goed.
    Je kan eenmaal niet iedereen blij maken.

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Yep hier ook een zeer niet perfecte mama ;)

Mijn zoontje slaapt niet door, slaapt 99 van de 100 keer in mijn bed, 99 van de 100 keer zit ik naast hem in bed als hij slaapt want anders wil die niet slapen (zo ook nu ;)) en dan het allerergste.. ik ben nog alleenstaand ook .. HORROR ;)

Nee.. mijn ventje is heerlijk tevreden, groeit hard, lacht veel en ik ben dolverliefd op hem !

10. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    [quote="jingels]Ik krijg tegenwoordig het idee, dat als je niet 2x per jaar op vakantie gaat, 2 auto´s bezit, 3x p. week naar de sportschool gaat, tenminste 1x p. 2 weken met je vriendinnen afspreekt, fusion-kookcurssussen volgt en je kind op een kdv zit, je juist niet voldoet aan het beeld van de perfecte ouder.
    [/quote]

Hier 1x per jaar op vakantie, en dat vind ik meer dan genoeg, we zouden financieel makkelijk 2x kunnen, maar persoonlijk vind ik 1x meer dan genoeg om er juist naar uit te blijven kijken, juist omdat je maar 1x per jaar gaat.

We hebben maar 1 auto(wel een dikke, maar 1 is genoeg ;) )

ben allergisch voor sportscholen, en vindt dat ik op de dag meer dan genoeg sport zodat ik die school totaal niet nodig heb ;)

ik spreek nooit echt met vriendinnen af, we gaat bij elkaar op de koffie als we elkaars auto thuis zien staan of als het toevallig zo eens uitkomt om weg te gaan, maar thats it, ik houd niet van verplichte afspraken.

fusion-kookcurssussen :confused: watisda? :) Jamie Oliver kan bij mij nog wel in de leer ;)

Mijn kind zit niet op een kdv omdat ik er bewust voor gekozen heb de zorg geheel zelf te doen,en ik daar mijn vreugde uit haal.

hm alles zo bekeken zou ik volgens jou juist voldoen aan het beeld van de perfecte ouder, terwijl ik daar bitter weinig van merk hier op het forum ;) laatst las ik nog een topic waarin werd besproken dat je juist achterblijft in ontwikkeling e.d. als je niet werkt etc en je je eigen dan eigenlijk niet kan optrekken aan de werkende onder ons, en je kind op die manier benadeelt omdat je je gedurende de periode dat je thuis blijft niet meegaat wbt de moderne ontwikkelingen :(

Ik kan niemand zeggen wat een perfecte moeder is, of wat het beeld is van een goede moeder, het belangrijkste is en blijft denk ik dat je je kindje alle liefde geeft die je in je hebt, dat je op jouw manier je kindje grootbrengt en respect leert te hebben voor zijn of haar medemens en groot brengt met jouw normen en waarden zoals jij vindt dat ze horen te zijn. en bovenal dat je kinderen blij zijn met jou als ouder en je nooit zouden willen inruilen voor een andere moeder van bijv. markplaats.nl ;)

ik wil die optie nog wel eens doorgeven als de middelste iets niet mag en zegt dat ze wel ergens anders gaat wonen, zodra ik markplaats.nl aanklik, en zeg dat ik dan wel een andere moeder voor haar zoek is het gauw afgelopen en heeft ze spijt en ben ik de bovenstebeste moeder die er bestaat ;) :) wat me weer een aantal liefdevolle tekeningen voor de wand opleveren ;)

11. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben ook geen perfecte moeder.. Ik heb niet alles gelezen maar over de door de TS genoemde punten.

- Het jaar borstvoeding heb ik niet gehaald. Ineens had ik het ermee gehad.
    - Hij sliep wel vrij gauw door.
    - Ik heb lang niet altijd geduld en ben regelmatig doodmoe.
    - Wij hebben regelmatig ruzie en vaak woorden
    - Soms laat ik een luier wel eens te lang zitten. Niet zo vaak eigenlijk want hij geeft zelf erg goed aan als hij gepoept heeft en dat doet hij vaak.
    - Ik haal hem niet bij het eerste geluidje uit bed en laat hem soms ook wel gillen als ik vind dat het geen tijd is om wakker te zijn.
    - Wij doen niet allebei evenveel in huis en in de verzorging en daar ben ik het zelf niet mee eens. (zie punt over de ruzie ;) )
    - Ik vind het ouderschap absoluut niet altijd leuk en heb soms de neiging om hem achter het behang te plakken of op marktplaats te koop aan te bieden. Maar als hij daarna zo schattig lacht, stout doet of komt knuffelen ben ik heel blij dat ik dat niet gedaan heb :)

12. wendyp

wendyp Niet meer actief

Mag ik er nog 1 bijzetten.

Je kind moet een ritme hebben!

Nou heb het 1 keer geprobeerd met Sasha, als gevolg dat ze alleen maar goed bv drinkt op bed! Grrrrr, het is een kind dat zich niet aan een ritme wilt houden. Nu eindelijk na 9 maanden ongeveer kwam er eindelijk een soort van ritme in.

13. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

=> Nou het is me een week gelukt. Vind het wel jammer, maar ik hield het zelf niet meer vol. We waren bijna 1,5 uur bezig met een voeding, omdat ze steeds losliet van vermoeidheid en dan moest ze 1,5 uur later alweer gevoed worden+ herstellende van keizersnede, ik dacht dat ik gillend gek werd. Toen we over zijn gegaan op flesvoeding werd het een stuk rustiger. En dan kun je wel koste wat kost die bv doorzetten, maar als dit zo'n stress geeft dan is een flesje een goed alternatief. Miscchien in dit geval wel beter.
    => Ik vind dat ze goed slaapt
    => Ben bijtijden doodop
    => Dit valt gelukkig wel mee, zelden.
    => Tuurlijk ben je er niet altijd even snel bij als ze gepoept/geplast hebben tijdens hun slaap. Vorige week roken we niet eens dat ze gepoept had en ze bleef maar huilen, wat bleek een volle poepluier :oops:
    => We laten haar best wel eens even (±15 min) huilen, meestal krijgen we commentaar dat we haar te snel oppakken en dat we haar daarmee dan verwennen. We knuffelen veel met haar ook dat wordt als verwennen aangemerkt (schoonouders)dinsdag was Robert jarig, dinsdag, en ze huilde al eventjes, dus hebben we haar uit haar bedje en naar beneden gehaald, schoonvader: zo lekker verwennen. Dat is toch geen verwennen?!
    => Ik ben het meest thuis, dus dit gaat ook niet op, maar is geen probleem wat ons betreft.
    =>Nou ik vind het best zwaar af en toe hoor, is ook wel normaal denk ik. Tuurlijk geniet ik van ons kleintje, maar dat neemt niet weg dat, als ze huilt en ik weet niet waarom, nou dan af en toe staat mij ook weleens het huilen nader dan het lachen.

Maar volgens mij kun je maar op 1 manier de 'perfecte' ouder zijn: namelijk door je kinderen veel liefde en geborgenheid te geven, daar is nog nooit iemand minder van geworden.

14. en als je dan al ruim 6 maanden bv geeft dan vragen ze weer wanneer je gaat stoppen

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Deel Deze Pagina