Doen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Zou jij solliciteren?

1. Ja tuurlijk

2. Nee absoluut niet

3. Misschien

4. Anders, nl.

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Ik zit een beetje te twijfelen en ben benieuwd wat jullie zouden doen. Ga er dus even een poll tegenaan gooien :D.

Ik heb een job met een vast contract, ik doe het werk graag en heb heel fijne collega's. Het is ook vrij goed betaald. Als nadeel is er de afstand. (35 km enkel) maar vooral de werkdruk. Ik ben vaak 's avonds en in het weekend gewoon op. Er schiet zo weinig energie over voor mijn gezin en huishouden,....

Nu heb ik een interessante vacature doorgekregen: lijkt een toffe job, het is evengoed of beter betaald, het is zo'n 5 km (ruim gegokt) rijden, ik ken al iemand die er werkt en die is heel enthousiast over het bedrijf en de sfeer. Maar het is eerst een half jaar tot een jaar via interim en dan pas een vast contract. Beetje riskant op financieel gebied dus.

Verder ben ik wel erg bang aangelegd :). Dus ik twijfel nu al: stel dat... Zou ik wel durven maar vooral zou ik het wel kunnen!?! Wat als ik niet voldoe en buiten vlieg? Enzovoorts...

Wat zouden jullie doen in mijn situatie: solliciteren of het zo laten? En waarom?

Natuurlijk weet ik wel dat als ik solliciteer ik nog lang niet aangenomen ben :cool:.

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik zou solliciteren! Als je aangenomen wordt, kun je altijd nog beslissingen maken.

3. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik zou absoluut solliciteren!

4. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Sowieso solliciteren! Daarna kun je altijd nog kiezen, maar ik denk dat ik de uitdaging wel aan zou gaan :D

5. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Ik zou ook solliciteren. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek kun je ook een beetje polsen of ze nu echt uiteindelijk iemand zoeken voor onbepaalde tijd. Het heeft natuurlijk altijd een risico als je van baan wisselt, maar als het werk je aanspreekt, waarom zou je dan geen kansje wagen?

6. Maia

Maia Niet meer actief

sowieso solliciteren, stel dat je wordt aangenomen kun je het altijd nog afwijzen.

7. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Solliciteren kan altijd toch? :D Je kan altijd nog nee zeggen

8. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    praten kan altijd ;)

denk dat het ook ligt aan de hele situatie eromheen prive, hoe het dan geregeld is, wat de risico's zijn en hoe het opgevangen kan worden mocht je zonder baan komen te zitten, zou dat zeker meenemen in de afweging of je de baan ook uiteindelijk echt accepteert of niet (mochten ze je inderdaad willen hebben ;))

maaar zou ook zeker wel solliciteren :)

9. bereke

bereke Niet meer actief

Ook als je dus echt een angsthaas bent die erg onzeker is? Heb ooit een job opgegeven na 1 week omdat ik echt dacht dat ik het niet zou kunnen. Maar dat is al wel een aantal jaren geleden. Maar daar ben ik nog steeds een beetje bang voor :).

10. bereke

bereke Niet meer actief

Diegene die nee heeft geantwoord: waarom zou jij het niet doen? Owv de werkzekerheid?

11. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

1 jul 2009
    2.310
    0
    0
    Meid, ik zou het doen! Zeker ook omdat het lekker dichtbij is, lekker op de fiets erheen, meer tijd voor je meiden want je bent eerder thuis.

Tegenwoordig krijg je bijna nergens meer een vast contract (helaas)
    Wel zou ik vragen hoe groot de kans is dat je langer kan blijven, wanneer je een vast contract krijgt etc.
    En hoe groot is de kans dat als je toch weg moet, je zelf een andere baan kunt vinden daarna?
    Als da

12. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Zeker solliciteren en dan evt kijken wat je wil!

13. bereke

bereke Niet meer actief

Tot nu toe is de poll wel heel duidelijk ;)!

14. furby

furby Bekend lid

14 mrt 2010
    848
    99
    28
    NULL
    NULL
    Het zou er voor mij aan liggen ofdat we het financieel kunnen redden mocht ik ineens zonder baan zitten.

Ik vind een vast contract in deze tijd erg belangrijk.

15. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Maar ook een vast contract zegt tegenwoordig helaas niets.. ik werkte 10 jaar bij een bedrijf en ben ook zonder pardon op straat gezet ivm reorganisatie..

Aan TS: Ik zou zeker solliciteren! mocht je worden aangenomen, moet je gewoon voor jezelf alles voor en nadelen op een rij zetten en dan je beslissing nemen ;)
    Succes in ieder geval :)

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Altijd solliciteren!

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Dat zegt tegenwoordig helemaal niets meer helaas. Ze knikkeren je er gewoon uit.

18. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Doen! Eerst maar eens kijken of je op sollicitatie mag komen..beslissingen kunnen daarna genomen worden.

19. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Zeker solliciteren en sfeer proeven. Nee zeggen of een nee krijgen kan altijd nog.

Succes!

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Zeker solliciteren!

Deel Deze Pagina