Is deze rekening terecht? (zorgverzekering)

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik ben voor een intake (15 min) bij een haptonoom geweest. Al snel waren we er over uit dat ik niet verder wilde, want de kosten worden niet vergoed door de verzekering. Deze meneer boekt het namelijk niet onder haptonomie maar logopedie. Bij logopedie moet je eerst je eigen risico opmaken en bij haptonomie niet. Dus hebben we geen afspraken gemaakt!

Maar nu kreeg ik toch een rekening via de zorgverzekering onder de naam van deze meneer. Het gaat om bijna € 30 euro.

Wat vind je daar nou van?

2. Within

Within Niet meer actief

Logisch, want je bent er geweest. Wel jammer natuurlijk.

3. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    is toch logisch? Die man besteedt wel zijn tijd aan je.

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Tja dubbel, snap jou wel. Maar hij heeft wel 15 minuten aan jullie gespendeerd. Was misschien handiger van hem om dit telefonisch al te comuniceren had zowel jij als hij dit nu niet gehad. Dus rekening is wel terecht.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Natuurlijk is dat terecht, je bent er toch geweest? Wie had het anders moeten betalen?

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik vind het ook logisch en terecht

als je bij de huisarts bent betaal je toch ook een consult ( niet van je eigen risico, maar word wel gedeclareerd bij de verzekering) ook al kan hij je niet helpen met je klachten, of omdat als hij je doorstuurt naar het zkh het je eigen risico kost

7. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

terecht.. als die meneer nog 4 van dat soort afpraken heeft op een dag kan hij de tent wel sluiten

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik vind het terecht dat hij wel rekent, maar bedoel je dat hij dit ook onder logopedie heeft gerekend?

In dat geval zou ik er nog wel even achteraan gaan.

9. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Terecht dat hij het in rekening brengt. Maar dat hij dat doet onder de noemer "logopedie" terwijl het gaat om haptonomie is natuurlijk niets minder dan fraude. Aankaarten bij de verzekering dus!

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou ik vind het niet terecht.. waarom gebruikt hij niet gewoon de naam haptonomie voor zijn declaraties, hij is toch haptonoom? Hoe kun je dit van tevoren weten? Als hij dit gewoon onder de noemer haptonoom had ingediend bij de verzekering had je het wel vergoed gekregen toch?

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Wat ik bedoel is dat ik vantevoren op de site van de verzekering heb gekeken en zie dat haptonomie vergoed wordt en dus niet eerst mijn eigen risico eraan gaat. Maar toen ik daar kwam zei hij dat hij het niet onder haptonomie boekt maar logopedie. Hij had de papieren om het onder haptonomie te boeken niet voor mekaar. Hij zei dat ik het nog even na moest kijken, want volgens hem geldt bij haptonomie ook eigen risico. Maar dit is dus niet zo en toen ik hem belde hebben we afgesproken dat we niet met elkaar in zee gaan.

Dan is het toch raar dat ik wel onder Logopedie een rekening krijg?

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    ja precies, vind dat dus ook raar.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Klopt. Ik heb het eerst gecheckt en daarom wou ik er wel heen. Maar hij mag zich volgens de wetten van de verzekering blijkbaar nog geen haptonoom noemen en dus boekt hij het onder logopedie. En dit kost de klant eigen risico, terwijl Haptonomie buiten het eigen risico omgaat.

14. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Ik zou contact opnemen met je zorgverzekeraar en dit voorleggen.
    Beetje vreemd...Hoezo papieren niet voor elkaar?
    Ik zou de situatie uitleggen, wat Juul ook al zei.

15. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou ik heb de zorgverzekering gebeld en ik moet het met deze meneer zelf regelen zeggen ze. Ik heb hem een mail gestuurd.

maar het bedrag wordt binnenkort automatisch afgeschreven, baal ervan.

16. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Dan laat je het terug boeken. ik zou juridisch loket ook even bellen...
    want het lijkt me dat als hij die papieren niet voor elkaar heeft ook zo niet mag werken?

ik zou er ook niet mee akkoord gaan.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou er echt zwaar pissed over zijn, het is toch niet jouw probleem dat die vent z'n zaken niet in orde heeft en daarom moet gaan betalen.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    eh, logopedie is om je spraak beter te maken en haptonomie is om je bewust te worden van je beleving etc, dat is toch totaal wat anders?

een hersenchirurg declareerd toch ook niet bij je zorgverzekeraar als paardenfluisteraar.

Gaar zeg, zeker dik aangeven bij je verzekering.

19. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    trouwens, bij mij wordt de Logopedie van Luca gewoon uit de basisverzekering vergoedt zonder eigen risico, dus dat zal wel komen omdat ie - 18 is dan.

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    ws omdat ze nog geen 16 (of 18 is)

Deel Deze Pagina