Wat is de reden dat een gevaccineerde in het gezin wel naar buiten mag bij een besmetting?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Ruub1986, 10 nov 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    De titel zegt het al…

Wij zitten in quarantaine maar mijn man is de enige die gevaccineerd is tot nu toe…
    Maar ik wordt echt GEK van al dat gepraat van mensen en vooroordelen als ze hem zien rijden voor een boodschapje of ed
    Hij gaat expres al paar dorpen verderop wat halen…

Maar wat is nou de reden dat iemand die gevaccineerd is wel nog naar buiten mag???
    want ja; iedereen zeg: is toch gek!! Hij draagt het ook gewoon bij hem!
    En ik kan me hierin niet verdedigen.

Wie kan mij het vertellen???

2. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Nou ja, het hoeft natuurlijk niet dat hij het bij zich draagt. En er wordt wel verwacht dat je er verstandig mee om gaat.
    Maar antwoord op je vraag heb ik niet, ik vind het ook bijzonder.
    Maar ik denk omdat de kans dat ze besmet zijn kleiner is en de kans op doorgeven ook. Misschien toch dat privilege dan voor de gevaccineerden en dat ze dat kleinere risico voor lief nemen.

Je hoeft je niet te verdedigen als hij zich verder verstandig opstelt. Dus groepen vermijden, kwetsbaren vermijden etc. Dan volgt hij de regels.
    Ikzelf zou de contacten met anderen dan wel echt zoveel mogelijk beperken

3. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.777
    1.131
    113
    Vrouw
    Het mag idd volgens de GGD. Bizar, vind ik. Zeker nu blijkt dat de werking van de vaccins in rap tempo afneemt en iemand die gevaccineerd is inmiddels weer bijna net zo besmettelijk is, als iemand die niet gevaccineerd is (beetje afhankelijk van het vaccin)

Ik zou er ook voor zijn deze regel per direct aan te passen. Maar dat vind ik van nog veel meer regels ;)

Madelie, SAARC, jada08 en 6 anderen vinden dit leuk.
  4. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Er is dus eigenlijk helemaal geen duidelijk waarom…
    Ik vind het ook mega krom en ik merk dat ik er liever niet over praat omdat ik voel dat ik me steeds weer moet verdedigen.

maar even iets halen is vind ik toch wel makkelijk.
    Verder heeft hij een eigen bedrijf. Gaat werken, en zit in een apart kantoor of houd goed afstand.

5. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik vraag mij ook af waarom gevaccineerd niet in quarantaine hoeft en vind het ook bizar. Ik ben zelf gevaccineerd, maar heb zeer mijn twijfels of je met vaccinatie minder besmettelijk bent.

Mijn ma, gevaccineerd en genoeg antistoffen (ze heeft mee gedaan met een onderzoek) is mogelijk besmet geraakt door een kind. Mijn schoonbroer (gevaccineerd) is door mijn ma besmet geraakt. Hij was ' s middags bij haar op bezoek en ' s avonds is zij begonnen met klachten.

Mijn buren zijn met 6 personen op vakantie geweest. Allemaal gevaccineerd en besmet geraakt tijdens vakantie.

Mijn man ging ook naar de winkel toen zoon en ik in isolatie zaten. Hij heeft zich wel meerdere keren getest zowel thuistesten als pcr. Verder kwam hij nergens en had hij zorgverlof.

littlemunchkin vindt dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Mijn man haalt ook boodschappen nu. Ik zie niet in waarom niet. Dat contact is zo kort.
    Voor mij zou het voor werk zijn, maar dat was ook al zo voordat ik gevaccineerd was.

7. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    meerdere keer testen doet hij idd ook! En zo wat elke dag een thuistest

8. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja idd. Hier ook, morgen gaan ze weer naar de GGD. Ik hoop dat dochters nu wel positief testen. Jongste is al sinds het weekend hangerig en af en toe spugen, maar ze blijft maar negatief testen thuis en zondag bij de GGD.

9. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Hier ook! Precies hetzelfde
    Vanmiddag hebben ze weer rondje GGD gedaan en ik hoop echt dat er positief uit komt. de oudste 2 denk ik wel, de klagen over keelpijn. En heb zelf test gedaan die was positief.
    Maar zelftest bij de jongste lukt niet, terwijl ze bij de GGD geen kik geeft .
    Maar ze heb al 4 dagen diarree, ziet wit en hangerig…. Ik hoop zo dat haar test positief is!!

nelta vindt dit leuk.
  10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Er bestaan ook nog andere dingen als Corona hè….
    Wat denk je van gewoon ziek….

mutskuh vindt dit leuk.
  11. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    Ja, dat weet ik wel ;)

Biny vindt dit leuk.
  12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Was niet eens naar jou gericht hoor, dochter is ook al een week ziek…

13. Ruub1986

Ruub1986 Bekend lid

22 jul 2019
    646
    330
    63
    Vrouw
    3 jaar geleden hadden we allemaal flink griep en hadden we het niet over quarantaine ed…

JongetjeM, Marihi en Biny vinden dit leuk.
  14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nja dat dus….

mutskuh vindt dit leuk.
  15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Maar ik als ongevaccineerde mag niet naar de winkel als kind of man positief zou zijn. Is mijn contact dan langer of?

Madelie, mutskuh, Liedx en 5 anderen vinden dit leuk.
  16. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.708
    4.023
    113
    Overijssel
    Tja, als je gevaccineerd bent en je hebt geen klachten mag dat dus.. Mijn zoontje was positief getest (man bleef thuis bij hem omdat natuurlijk niemand mocht oppassen) en ik ben gewoon de dag erop gaan werken want geen klachten en gevaccineerd.
    We hebben smorgens vrijwillig laten testen (hoefde niet van ggd) maar in de avond uitslag dat wij ook positief waren. Nou,leuk voor mijn collega’s :rolleyes:
    We kregen zelf de volgende dag wel klachten en zijn er ook ziek van geweest.
    Maar voor hetzelfde geld geen klachten en dagenlang aan het werk zijn..
    Mijn ongevaccineerde collega was ook bij een positief familielid geweest (wist ze niet) en die moest wel meteen in quarantaine...vond mijn werk ook niet grappig.
    Dus je snapt wel dat die QR code een wassen neus is. Je kunt beter een ongevaccineerde hebben die een negatieve test heeft. Dan weet je het zeker.

dobbel, Madelie, linnim en 5 anderen vinden dit leuk.
  17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nee, maar het risico op overdracht is lager mocht je toch besmet zijn. Al denk ik zelf dat de kans van besmetting in een winkel minimaal is, maar toch ga ik zelf niet naar een winkel nu. Ik maak wel zelf elke dag een wandeling van een uur, maar dan kom ik bijna niemand tegen en loop er anders met een grote boog omheen.

Whoopy vindt dit leuk.
  18. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik was ook blij dat wij ons zondag gelijk alle 5 hebben laten testen en dat mijn uitslag op tijd kwam, anders had ik maandag ook moeten werken.

Theezeefje vindt dit leuk.
  19. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    I know, maar niemand van ons heeft buikgriep klachten, terwijl dat toch behoorlijk besmettelijk is. En het verloop is anders dan normaal en past wat dat betreft beter bij covid. Als ze positief test, mag ze eerder uit quarantaine, anders zit ze nu nog een ruime week thuis.

20. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier vindt de jongste de GGD een drama, maar ja. Als ze nu positief test, mag ze als ze beter is zondag al uit quarantaine. De middelste ziet inmiddels ook wat wit en een lichte hoest. Dus ik ben benieuwd.

Deel Deze Pagina