Even tussendoor, als je zulk soort stellingen neer zet moet je ook niet meer klagen over tweedeling he? Dan doe je er zelf net zo hard aan mee.
Ja, echter 2G is wel weer een grote stap verder in mijn ogen. Verder was dat lang niet overal nodig, wij waren op vakantie zonder pas, mondkapjes en reserveren. Daarnaast snap ik niet dat er nog steeds niet is geregeld voor de groep die om medisch redenen niet mogen; ook voor 3G, want dagelijks testen is toch geen serieus alternatief.
Haha ja dan hou je vooral een groep rebellen over, gezellig Hoewel ik niet persé anti-vaxx ben, maar nu dit specifieke vaccin niet wil. Het maakt me best bang dat zoveel mensen er schade aan overhouden, dat er alleen in nl al meer dan 500 mensen zijn overleden door het vaccin. en een deel daarvan had onderliggend lijden (net als veel covid-doden), maar ik heb óók onderliggend lijden. Niet zo gek toch, dat ik huiverig ben. Want als ik wel schade oploop, wie is er dan aansprakelijk? Wie helpt mij en mijn kinderen dan?
Dat is nu het grote dilemma. Welke keus maak je ten opzichte van. Is de kans groter dat je corona oploopt en daar wat van krijgt of een bijwerking van het vaccin. En wie zijn dan de mensen die zijn overleden? Wat hadden ze? Ook aan de kindervaccinaties overlijden jaarlijks kinderen in Nederland. Maar die vaccinaties zijn wel een stuk zwaarder qua bijstoffen dan bijvoorbeeld het corona vaccine van pfeizer.
Terug bij af? Dat zijn ook van die loze opmerkingen... Ik denk niet dat je wilt weten hoe de wereld er uit zou zien zonder vaccinaties.
We hebben nu al bijna 2 jaar met Corona te maken en we weten al die tijd al dat het vooral obese mensen zijn die de IC bedden bezetten. 2 jaar lijkt mij ruim genoeg tijd om eens aan jezelf te gaan werken.
Daar heb je ook gelijk in. Ik liet me teveel mee slepen nadat ik meerdere keren werdt verteld dat ik het niet zou snappen.
Ja dat is het bij mij. Ik heb corona gehad en dat ging goed. Ik heb wat probleempjes met mijn hart (en mijn syndroom valt al zonder zeldzaam). Maar daarbij ook uitzonderlijke complicaties gehad. Ik ben de uitzondering die de regel bevestigt zeg maar. En aangezien ik corona heb gehad ga ik die prik niet nemen Het zal niet de eerste keer zijn dat er weer wat geks gebeurd Je laatste alinea triggert mij wel. Kinderen die sterven aan vaccinaties, het aantal is minder dan het aantal dat nu is overleden door de covid-vaccinaties. De bekende cijfers staan op de site van lareb (daar had ik die 500+ ook vandaan). En dan hebben de covid-vaccins minder zware bijstoffen zoals je zelf zegt.
Corona is er al bijna 2 jaar. Genoeg tijd inmiddels gehad om iets aan jezelf te gaan doen. Een prik is dan echt niet de oplossing.
Qua maatregelen zijn we gewoon weer terug bij af. Das geen loze opmerking dat is gewoon een feit. niks loslaten vd maatregelen na een bepaalde vaccinatiegraad wat ons werd voorgeschoteld.
Inderdaad Ik ben absoluut geen fan van ze, maar ik had er al lang voor bedankt en naar het bedrijfsleven vertrokken. Eens kijken welke samenstelling wel alle belangen en wensen tevreden kan stellen.
Voor iedereen die vindt (en dat zijn helaas schrikbarend veel mensen) dat het kabinet niet anders kan dan dit, hoe verklaren jullie de brief van Mona Keijzer waar 2G expliciet genoemd werd. En werd deze zin benoemd als verzinsel etc. Overigens in dezelfde periode waar HdJ bleef beweren dat dit nooit zou gebeuren.
Ik begrijp niet waarom je naar een link zoekt tussen Mona Keijzer en de beslissing van het kabinet nu. Volgens mij zijn er nu niet zoveel opties meer: een complete lockdown of alleen een lockdown voor de mensen die meer risico lopen op besmet worden en verspreiden. Ik denk dat het kabinet dit nooit gewild heeft, maar tijden zijn veranderd, alles is anders dan een maand terug. Mona Keijzer is tegen 2G, omdat het groepen uitsluit. Maar alles dicht raakt een andere groep weer. Zij maakt een andere afweging. Niet perse verkeerd maar anders; ik begrijp je verontwaardiging hier niet zo over?
Daar gaat mn standpunt niet over. Het gaat er mij om dat ze steeds roepen dat we met vaccineren alles onder controle krijgen. En wat blijkt. We moeten nog een booster. Jansen is niet meer afdoende. Coronacijfers lopen enorm op etc. En straks hebben we die booster en dan moeten we er weer 1. Je wordt gedwongen om je be vaccineren anders kan je niks meer. Maar effecten op de langs termijn is niet zichtbaar. Maar ja. Afwachten kan je niet, anders kan je je eigen kind niet eens meer naar zwemles brengen. Terug bij af omdat nu ik en 85% van de Nederlanders is gevaccineerd WEER niet bij het afzwemmen van mn kind kan kijken. Maar de horeca en alles kan gewoon open blijven. Wat een achterlijke regels. Ik heb er geen goed woord voor over.
ik ga nog 1 keer op jou proberen te reageren, als je weer persoonlijk wordt dan is het klaar. Er zijn sowieso veel meer opties dan 2G. Maar met hetzelfde beleid heeft dit kabinet gewoon aangestuurd op een zorginfarct. Om dan dus het 2G te kunnen invoeren, en Mona Keijzer benoemde dat al bij ontslag. Terwijl er volgens de heren 2G nooit ter tafel is gekomen. Waarom zij per se 2G willen, en zelf aansturen op een zorginfarct: geen idee, ik zou zeggen, wacht af, dan blijkt het vanzelf.
Er is zijn echt wel meer opties tussen 2g en een lockdown. Waarom bijvoorbeeld net 3gplus (dus negatieve pcr) als je de antigeentesten niet betrouwbaar vindt? Waarom niet starten met de zorg interessanter te maken? Er staat nu ook een artikel op NOS over de toekomst en dat er elke herfst/winter golven zullen blijven en dan hebben ze het alleen over de besmettingen en opnames afremmen, maar als dit een terugkerend probleem is, moeten we toch verder gaan kijken dan dit.
Ik denk dat je dan niet begrijpt waarom die regel ingesteld wordt. Een lockdown doen ze om contacten te verminderen, en daardoor de besmettingen omlaag te krijgen. De 2g regel wordt ingesteld zodat men hoopt dat nóg meer mensen hun vaccin gaan halen. Daar zit echt een wezenlijk verschil in.